Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noen anbefalinger til RC biler mellom 3-4000kr?

Titta mye på nitro biler i starten, men etter å lest mer om elektriske/børsteløse så har jeg begynt å vurdere de mer, dog så lenge bilen går godt, samt kan kjøres litt offroad(gress, grus, sand) og kan brukes når været ikke alltid er så pent, samt litt om vinteren så er jeg fornøyd.

Traxxas Slash 4x4, eller Traxxas Rustler VXL, kanskje? Begge disse kan kjøres offroad, or veldig raske hvis du bruker 11,1 volt LiPo.

Har titta litt på Rustler VXL'en, liker utseende på den bilen bedre. Men har også sett litt på Losi Speed-T, men virker som den ikke er like god til offroad, sitter værtfall på litt mer gateaktige dekk på den. Samt at jeg var innom himoto i Oslo idag, de hadde ikke så mye på lager, men de anbefalte forsåvidt de nevnte bilene de også, dog de hadde en Losi Desert Truck inne, men den hadde børstemotor, men de kunne vist sette i en børsteløs motor om jeg ville.

Har blitt litt for mange valg muligheter for min del nå. Var i utgangspunktet ganske sikkert på Rustler VXL'en, men radioene/mottakerne som følger med Losi bilene er vel noen hakk bedre? Uansett for å si det mildt, så er jeg veldig usikker på hvilken bil jeg kunne tenkt meg for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

B5 er gammel, B6 trenger strømforsyning og B6AC har innebygd strømforsyning. Det finnes også en drøss kopier av Imax'ene, som blant annet selges av Elefun og andre norske og internasjonale butikker. For å se om det er et genuint SkyRC produkt kan du sjekke her. Når det er sagt så husk at denne lader med maks 50W og lader ut ved maks 5W, så den er ikke anbefalt på batterier med høy spenning og høy kapasitet. Spesielt utladning vil da ta en evighet.

hva er det som er en god lader da?

som sagt så blir det ikke noe (større saker) enn 4000-5000 mah 3s lipo.

og vanloige nimh batterier til rc biler..

Lenke til kommentar

Her er noen som hevder å ha på lager:

http://www.globy.no/productview/20204801/

http://www.modellers.com/Avdelinger/Produkter/Biler/Elektriske-biler/Terreng-biler/Traxxas-Rustler-VXL,-2wd,RTR-b%C3%B8rstel%C3%B8s,-2,4G-JTE3707.aspx

http://www.compentrc.no/index.php?page=shop.product_details&product_id=265&flypage=flypage.tpl&pop=1&option=com_virtuemart&Itemid=1&vmcchk=1&Itemid=1

Du kan jo høre med Hobbymix på Kløfta også.

Pass på at du får den nye utgaven da, som har 2,4GHz radio. :)

finnes den på ebay eller lignende?

isåfall under hvilket navn? fant ikke den der jeg

den imax ladern får man jo for under 200 lappen fra utlandet via ebay.

De billigste Imaxene på eBay er kopier. Søk på "genuine imax b6ac" så finner du ut at billigste koster $62,99. Hobbyking.com selger også genuine Imax produkter.

Noen kommer med ledninger og kontakter, andre ute. Men lodding er jo den enkleste sak i verden da. ;)

Å få til en god lodding er derimot ikke det med mindre man kan det. ;)

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

En ting til, når en nitro bil "ikke starter". Hva er liksom de første og mest basic stegene / sjekkene man gjør? Tenker når man ikke har kræsja bilen eller noe men at den bare ikke fungerer.

Sjekk at gløderen er godt ladet. Ta også av luftfilteret og sjekk at det er en liten åpning (ca 1mm bred) ved idle. Sjekk også at åpningen er der når du gir full brems.

Lenke til kommentar

Ringt litt rundt nå, virker som Rustler VXL er utsolgt de fleste steder, var vist tomt hos distributøren i Sverige også, tror det har noe med denne nye versjonen å gjøre der det følger med 2.4GHz radio som du nevner.

Virker som Globy og modellers.com er en av de få som har denne versjonen inne for øyeblikket. Men begge stedene er jo et stykke unna, selv om modellers.com ikke er så fryktelig mye lengre enn en times kjøretur unna, men de er jo dyrer igjen.

Er det noen her som har erfaring med å bestille fra Globy?

Lenke til kommentar

Noen kommer med ledninger og kontakter, andre ute. Men lodding er jo den enkleste sak i verden da. ;)

Å få til en god lodding er derimot ikke det med mindre man kan det. ;)

Alt du trenger å vite er at du må sørge for rene overflater, og å varme opp ledningen og kontaktflaten som ledningen skal loddes til før du tilsetter loddetinnet. Hvis loddetinnet ser ut som en liten kule utenpå ledningen, så har du ikke varmet ledningen godt nok.

Omtrent slik skal det se ut:

Solder-Joint-Close-Up.jpg

Endret av Cutthroat Bill
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...