Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

Du kan brenne motor og/eller ESC ja. Får ikke motoren opp turtallet går det en voldsom strøm. Tror de fleste gode regulatorer har beskyttelse mot overstrøm.

3-4 sek skulle vel gå greit, men det er en stor belastning, på alt ;)

Endret av RamboEinar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg kjøpt meg en 2WD 1:5 bensindrevet bil med gressklippermotor her i Spania!:D

Noen som vet ca prislappen paa en saa stor bil i Norge? Er det ikke rundt 7-10000kr?

Naa blir det bare aa faa den oppi en stor nok koffert aa frakte den med hjem :O

Lenke til kommentar

Da har jeg kjøpt meg en 2WD 1:5 bensindrevet bil med gressklippermotor her i Spania!:D

Noen som vet ca prislappen på en så stor bil i Norge? Er det ikke rundt 7-10000kr?

Nå blir det bare å få den oppi en stor nok koffert å frakte den med hjem :O

:dremel: likte ikke mangelen på æøå

Tviler på gressklipper, er vel heller kantklipper

• Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet ca prislappen på en så stor bil i Norge? Er det ikke rundt 7-10000kr?

Nå blir det bare å få den oppi en stor nok koffert å frakte den med hjem :O

:dremel: likte ikke mangelen på æøå

Tviler på gressklipper, er vel heller kantklipper

Har du noe navn på den da? Eller er det noe hjemmelagd?:D

Endret av RamboEinar
Lenke til kommentar

Han ser sånn ut som paa det bildet og veier 9,noe.

Dumt at det er 2 takts pga må ha olje (5%) blandet i bensinen, men med 4 takts så går den ikke fullt så fort!

Står at den gaar i 80km/h!:D

Bare dumt at manualen er kun paa spansk/fransk saa jeg kunne vitet litt mer om trim greiene!::(

Men det jeg lurer paa er at batteriet jeg kjøpte med er paa 6 volt og 3000 mAh, men for aa faa startet bilen (siden den bruker tennpllugger og slikt) saa bruker den vel helsikens med strøm? Blir ikke det fort tomt?

Lenke til kommentar

Du starter den med å dra i snora. Tennpluggen drar ikke strøm fra batteriet men fra tennspolen. Og jeg skal love deg du er glad for at det er totakter! :)

Hvis ikke hadde du hatt ventiler, kamaksling, ventilløftere og oljepumpe. Noe dritt å skru på, komplisert, dyrt, tungt(!) og bilen hadde ikke likt å ligge på siden eller opp/ned. I tillegg til at den hadde gått som en dass selvfølgelig. Totaktere sviver like godt uansett hvilken vei de ligger.

Edit: Hva det står at den går og hva den faktisk går er to forskjellige ting. :p Har sett biler hvor det står de skal gå 50-60km/t men som så vidt klarer å passere 20km/t.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Tennspolen tar ingen strøm. Den genererer strøm selv. Det eneste som tar strøm er mottageren, styreservo og gass/bremse-servoen. På min 1/5-bil kan jeg kjøre i flere timer før jeg må lade.

Kanskje Daves motors har noe deler. De har en haug av trimdeler til Chung Yang og Zenoah-motorer.

Daves Motors

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Du kan brenne motor og/eller ESC ja. Får ikke motoren opp turtallet går det en voldsom strøm. Tror de fleste gode regulatorer har beskyttelse mot overstrøm.

Da er det vel motorene som har brent seg da. Jeg husker at det lukta sinsykt svidd rett etter det skjedde... Da tviler jeg på at jeg får det på garantien...

Lenke til kommentar

Da er det vel motorene som har brent seg da. Jeg husker at det lukta sinsykt svidd rett etter det skjedde... Da tviler jeg på at jeg får det på garantien...

Du taper ingenting på å prøve

Lenke til kommentar

Men jeg finner ingen steder hvor det står om bilen. Noen specs? Lyst å lese litt.

Finner ikke paa nettsiden. Tror dere det er lett aa faa tak i reservedeler?

hvordan fikk du til en å der ? det er en å det inleggget og den andre åen er aa

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...