Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Test av mount på savage. Ikke fornøyd, men vanskelig å finne annet sted å feste kamera, spesielt siden jeg ikke ønsker at det skal sitte alt for utsatt til, som f.eks på toppen av huset.

 

 

Nå er det ikke RC jeg kjøpte det for, men ønsker at jeg skal få utnyttet det litt ekstra, så kommer til å fortsette å se om jeg får til noe.

Vurderer å se om jeg kan få festet det på panseret, selv om det er noe mer utsatt der, tror jeg kanskje det kan bli mer stabilt, om jeg ikke får avstivet noe mer på siden av huset.

 

Et annet problem var at kameraet forflyttet seg fremover ved landinger, så var halveis ute av festet 2 ganger der, men har flere løsninger på det problemet som kan fungere, inkl strips til et hull bak der kameraet er festet.

Ellers vært en produktiv dag, alt fungerer bra på bilen, den går godt, og ingenting ble ødelagt hverken før eller etter filming, mao tok jeg det for rolig. :p

 

Med kamera tok jeg det veldig rolig, da jeg ikke ønsker å teste hvor mye det tåler 3. gangen jeg bruker det, men var gøy, kjekt å ha noe å pusle med.

 

Fikk du ikke plass til kameraet på innsiden av dekselet ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe, det der er vel en av de beste motorene til en ok penge som anbefales for savage. Så tror ikke det er noe fare med at du blir skuffet, om ikke jeg maks blander sammen motorer.

 

Grunnen til at jeg sterkt vurderer BL, er at både jeg og brodern har endel batterier, begynner å kjøre endel div el biler (brodern har 2 emax) og det at jeg ønsker noe jeg slipper å drive å justere for sommer/vinter.

Det at jeg har fått en onkelunge som er bra interessert i bil skader heller ikke, men det er ikke så aktuelt å drive å rase i hagen/veien der de bor med nitro.

 

Men jeg har ikke bestemt meg helt sikkert enda, jeg må få undersøkt og sjekket opp hvilke deler jeg trenger, og hva kostnaden blir for å få et oppsett som kan konkurrere med hva jeg har i dag.

Jeg var ute å tok testopptak med helmetcam en ukes tid siden, og motoren går forsåvidt greit, men jeg vet at den nærmer seg det man kan forvente av kjøretid.

Og jeg har kanskje heller ikke behandlet den så pent som jeg burde.

Det sagt, så ville den nok vart noen liter nitro til, så mulig jeg lager meg en plan for brushless, også kjører jeg til ting ryker.

Lenke til kommentar

Det er jo to børstemotorer i E-Revo, men alle børsteløse utgaver av bilen jeg har sett har bare en... Ellers kan jeg selvsagt bruke to, vil jeg tro...

Skal du kjøre børsteløst kan du bare ha én motor. Har enda ikke sett et børsteløst sett med to eller flere motorer. Det er vel teoretisk mulig å bruke to sett. To ESC-er og to motorer men hvordan det blir med synkronisering etc. vet jeg ikke.

 

Men du får lett tak i en børsteløs motor som er sterkere enn to børstemotorer. En Neu-motor og en MGM-kontroller og du har et oppsett som river driverket i Revoen i fillebiter på under ett sekund.

Lenke til kommentar

Si at du setter opp en bil med 2 ESC-er, og 2 motorer, begge koblet til en og samme mottager. Trenger de da å synkronisere? Vil ikke dette skje uansett så fort bilen begynner å bevege seg?

 

Forresten, lain, HPI har selv nettopp kommet med et konverteringsett for Savage. Jeg tror ikke det har kommet ut enda, men det er verdt å sjekke ut. Ulempen er at det følger med TVP-er som du kanskje ikke trenger/ønsker å bruke.

Lenke til kommentar

Si at du setter opp en bil med 2 ESC-er, og 2 motorer, begge koblet til en og samme mottager. Trenger de da å synkronisere? Vil ikke dette skje uansett så fort bilen begynner å bevege seg?

 

Forresten, lain, HPI har selv nettopp kommet med et konverteringsett for Savage. Jeg tror ikke det har kommet ut enda, men det er verdt å sjekke ut. Ulempen er at det følger med TVP-er som du kanskje ikke trenger/ønsker å bruke.

 

Nice, trenger ikke TVP'ene og diffene, eller dogbones, da jeg allerede har forsterkede utgaver av disse. Men mer eller mindre resten ville gjort jobben enklere ser det ut som.

Spørsmålet er om TVP'ene har egne spesial festepunkt beregnet for brushless oppsett, må prøve å få sammenlignet noe, håper bare de er forsterket fra orginale, så jeg kan bruke de jeg allerede har ifra innovative-rc.

 

En annen ting er prisen på delene, hvor mye mer det evt koster å kjøpe hele pakken opp imot det å kjøpe de enkeltdelene jeg trenger. Kommer sikkert til å ta livet av en diff f.eks, kan være aktuelt å se på det ekstra i pakken som backupdeler om prisen er ok.

Lenke til kommentar

Jeg vil uansett påstå at det er undøvendig med to-motors oppsett da man får børsteløse motorer som er mer enn kraftige nok for en Revo.

 

Helt enig, hvis det allerede finnes motorer som river bilen i småbiter så hvorfor ha to av dem.

Lenke til kommentar

Vet ikke om det ble missforstått, men... jeg har ikke tenkt å ha to motorer, jeg sa at det originale oppsettet har 2 børstemotorer (550), og har lyst til å konvertere den til børsteløs. Derfor, før jeg begir meg ut på det selv, spurte jeg om noen har noen erfaringer med det.

 

Har vurdert Mamba Monster fra Castle Creations, 2200kV.

Lenke til kommentar

Jeg har byttet isopor på flyet mitt de siste dagene... Et art-tech mustang p51-d fra hobbyking.com....

 

Byttet en del midt på vingen, og hele nesepartiet, flyet er nå blitt 60g lettere (det var mye lim i det) og har også bestilt nye batterier som er 100g lettere... så da er det bare å vente på posten før jeg skal ut å fly!! :w00t:

Lenke til kommentar

Vet ikke om det ble missforstått, men... jeg har ikke tenkt å ha to motorer, jeg sa at det originale oppsettet har 2 børstemotorer (550), og har lyst til å konvertere den til børsteløs. Derfor, før jeg begir meg ut på det selv, spurte jeg om noen har noen erfaringer med det.

 

Har vurdert Mamba Monster fra Castle Creations, 2200kV.

Det var vel bare vi som sporet av litt. Som lain og sedsberg sier så er det bare å bytte ut den gamle motoren og ESC-en med det børsteløse oppsettet du ønsker. Husk at du kanskje må oppgradere spur og pinion gear, dogbones, og differ.

 

 

Signaturen din var forresten helt fantastisk! :D

Lenke til kommentar

Er bare å blekke inn én motor ja. Hullet etter den andre bør dekkes til. I noen sett så følger det med deksel. Siden børsteløse motorer opererer på høyere turtall så må du sansynligvis bytte giring (høyere ratio/mindre fart) men siden de har mye høyere turtall vil du alikevel få høyere fart. Glemmer du dette kan det hende du brenner motor og/eller ESC. Det aller meste av dette står i manualen til ESC/motor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...