Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Jeg har egentlig vært heldig med min savage, den har fått kjørt seg endel. Også en av grunnene til at jeg tror det kan være tid for å bytte ut motoren snart.

 

Fikk dette i dag, http://vholdr.com/contourhd/techspecs full hd versjon, tenkte å prøve å montere det ut frontruten på en av bilene og kjøre litt.

Men det regner som F, så det utgår i dag. Får heller sette det på lading og teste det litt inne, så jeg kan å bruke det til senere.

 

Også får jeg lete opp no deler og styr i forhold til å gjøre savageX'en til brushless. Tror det blir litt jobb.

 

Kanskje gå over til hpi sin 5.9 motor som står i savage xl :dribble:

 

 

Sleng opp et par filmer på youtube el så man får se kameraet i action.

 

 

Jeg var på håret av å kjøpe hpi sin 5.9 motor jeg også, men jeg endte opp med å kjøpe:

http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_23_79/products_id/29252/n/LRP-Z-28R-Spec-3-Nitro-Engine-w-Pull-Start

 

Og jeg kan ikke understreke hvor utrolig sinnsyk denne motoren er! Det er første gangen jeg har opplevd en nitro maskin med litt bånndrag i faktisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det der et lipo eller fake ? står jo LiFePo4

Det er LiFe batteri ikke LiPo :yes:

LiFe kan lades Med 5C (12min ladetid) i motsetting med Lipo som kan lades med 2C (30min ladetid) og NiMh max 1C (1T ladetid).

 

LiFe og LiPo kan og lades-ut mye fortere en et typisk NiMH batteri. Slik at du lipper å "sprenge" de slik at de holder til 3 sykluser.

 

ESC i E-Maxx'en er ikke Lipo kompatibel... eller på fagspråket, så har den ikke cut-off

Du bruker da bare en slik, så sier den i fra om når du LiPo batteriet er "ferdig" ;)

http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7224&Product_Name=Hobby_King_Battery_Monitor_2S

Eller:

http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=13276

Endret av RamboEinar
Lenke til kommentar

Er det der et lipo eller fake ? står jo LiFePo4

Det er LiFe batteri ikke LiPo :yes:

LiFe kan lades Med 5C (12min ladetid) i motsetting med Lipo som kan lades med 2C (30min ladetid) og NiMh max 1C (1T ladetid).

 

LiFe og LiPo kan og lades-ut mye fortere en et typisk NiMH batteri. Slik at du lipper å "sprenge" de slik at de holder til 3 sykluser.

 

Hvordan er life i forhold til lipo mtp ytelse ?

Lenke til kommentar

Ytelsen er omtrent lik, men LiFe-batteriene er tryggere.

 

Angående "ESC er ikke kompatibel", så er det ikke noe som heter det. ESC'en bryr seg fint lite om batteriteknologien, bare spenninga er innenfor det den takler. LVC får man kjøpt som kan brukes sammen med hvilken som helst ESC.

Lenke til kommentar

Ytelsen er omtrent lik, men LiFe-batteriene er tryggere.

 

Angående "ESC er ikke kompatibel", så er det ikke noe som heter det. ESC'en bryr seg fint lite om batteriteknologien, bare spenninga er innenfor det den takler. LVC får man kjøpt som kan brukes sammen med hvilken som helst ESC.

Riktig :yes:

ALLE ESC'er er LiPo "kompatibel" ;)

Lenke til kommentar

Når jeg mener "kompatibel" så mener jeg at den støtter lipo begrensingene, altså at den sier ifra at batteriet har lav spenning uten at du trenger å kjøpe en LVC.

 

Jeg håper og tror alle/de fleste her skjønte det sånn egentlig :p

Lenke til kommentar

Ytelsen er omtrent lik, men LiFe-batteriene er tryggere.

Blir ikke dette feil ettersom den nominelle spenningen er 3,3 volt på Li-Fe-celler, og 3,7 volt på Li-Po-celler?

 

 

Jeg har egentlig vært heldig med min savage, den har fått kjørt seg endel. Også en av grunnene til at jeg tror det kan være tid for å bytte ut motoren snart.

 

Fikk dette i dag, http://vholdr.com/contourhd/techspecs full hd versjon, tenkte å prøve å montere det ut frontruten på en av bilene og kjøre litt.

Men det regner som F, så det utgår i dag. Får heller sette det på lading og teste det litt inne, så jeg kan å bruke det til senere.

 

Også får jeg lete opp no deler og styr i forhold til å gjøre savageX'en til brushless. Tror det blir litt jobb.

 

Kanskje gå over til hpi sin 5.9 motor som står i savage xl :dribble:

 

 

Sleng opp et par filmer på youtube el så man får se kameraet i action.

 

 

Jeg var på håret av å kjøpe hpi sin 5.9 motor jeg også, men jeg endte opp med å kjøpe:

http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_23_79/products_id/29252/n/LRP-Z-28R-Spec-3-Nitro-Engine-w-Pull-Start

 

Og jeg kan ikke understreke hvor utrolig sinnsyk denne motoren er! Det er første gangen jeg har opplevd en nitro maskin med litt bånndrag i faktisk.

Passer den originale manifolden på denne motoren? Og skiftet du potte samtidig?

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

helloo....

 

min onkel har nå kjøpt seg et helikopter i bergen... dette var jo greitt helt fram til vi skulle ut å prøve det. servoene funker men vi får det ikke til å lette. det er absolutt ingen respons da vi bruker venstre spak (gass og rotorfart[?] for at helikopteret skal "snurre rundt". kan det ha noe å si at det er en utstillingsmodell, og folk da kanskje har snurra på propellene fysisk?

 

takk for svar på forhand

Lenke til kommentar

Avhengig av helikoptertype kan det være så mangt.

Er det et FP heli er det relativt enkelt å få i lufta, er det derimot et CP heli er historien en annen for der er oppsett av rotorhodet og halen meget viktig for å få det til å fly bra.

Det værste dere gjør er uansett å prøve og feile for det ender bare med feiling uansett.

En tommelfingerregel er å sette det opp og teste det uten motor tilkoblet.

Gjør servoene, linkene og rotorblarne det de skal gjøre uten motoren i gang er man ett skritt nærmere.

Gjør de ikke det på dette stadiet vil di i hvertfall ikke gjøre det når man spinner det opp.

 

Så litt mere kjøtt på beina hadde hjulpet.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått skrudd litt.

 

Fått fikset feste til kamera på både savage og sprint.

På sprint ble det på taket, ikke så redd den ruller.

 

post-86587-1279311191,2818_thumb.jpg

 

På savage derimot turte jeg ikke annet enn å henge det på siden.

Satser på å få en testrunde med savage i morgen.

Vet at den bodyen ser jævlig ut, men ikke så aktuelt å borre og styre med worthog bodyen til jeg evt har en løsning jeg er sikker på.

 

post-86587-1279311189,4999_thumb.jpg post-86587-1279311190,6976_thumb.jpg

 

 

Hadde en kort runde med sprint i veien nedenfor her i sted, men ble litt mørkt etter opplasting til youtube, i tilegg til mye grus.

Lenke til kommentar

Ser flott ut det. Hvordan er bildekvaliteten når kjøretøyet er i bevegelse?

 

 

Sitter her å skrur på Motoren på min egen Savage. Har skaffet meg silikonfugemasse for å bruke rundt backplate, også har jeg kjøpt nye gummipakninger til forgasser og det hele. Men nå klarer jeg pokker ikke å få de forskjellige skruene på plass i forgasseren fordi de nye pakningene er littegran for store. *facepalm*

Lenke til kommentar

 

Jeg vil påstå kvaliteten er veldig bra. Nå ble det noe mørkere etter opplasting til youtube, men det får være noe å ta til etterretning senere, når jeg evt redigerer opptak.

Dette er ueditert, hens tiden det tar før bilen er på veien igjen.

Lenke til kommentar

 

Jeg vil påstå kvaliteten er veldig bra. Nå ble det noe mørkere etter opplasting til youtube, men det får være noe å ta til etterretning senere, når jeg evt redigerer opptak.

Dette er ueditert, hens tiden det tar før bilen er på veien igjen.

 

Du må enable embedded for å vise den her på forumet.

 

 

Edit: btw hvor kjøpte du kameraet ?

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Avhengig av helikoptertype kan det være så mangt.

Er det et FP heli er det relativt enkelt å få i lufta, er det derimot et CP heli er historien en annen for der er oppsett av rotorhodet og halen meget viktig for å få det til å fly bra.

Det værste dere gjør er uansett å prøve og feile for det ender bare med feiling uansett.

En tommelfingerregel er å sette det opp og teste det uten motor tilkoblet.

Gjør servoene, linkene og rotorblarne det de skal gjøre uten motoren i gang er man ett skritt nærmere.

Gjør de ikke det på dette stadiet vil di i hvertfall ikke gjøre det når man spinner det opp.

 

Så litt mere kjøtt på beina hadde hjulpet.

hei og takk for svar. onkelen min mekka litt på det og nå funker helikopteret fint, men det tar jo faen meg 2-5 timer å lade dritten! men tror det kan være en feil med lader"aggregatet" eller hva faen som er mellom stikkontakta og batteriet. det er et e-sky E020 heli...

Lenke til kommentar

Avhengig av helikoptertype kan det være så mangt.

Er det et FP heli er det relativt enkelt å få i lufta, er det derimot et CP heli er historien en annen for der er oppsett av rotorhodet og halen meget viktig for å få det til å fly bra.

Det værste dere gjør er uansett å prøve og feile for det ender bare med feiling uansett.

En tommelfingerregel er å sette det opp og teste det uten motor tilkoblet.

Gjør servoene, linkene og rotorblarne det de skal gjøre uten motoren i gang er man ett skritt nærmere.

Gjør de ikke det på dette stadiet vil di i hvertfall ikke gjøre det når man spinner det opp.

 

Så litt mere kjøtt på beina hadde hjulpet.

hei og takk for svar. onkelen min mekka litt på det og nå funker helikopteret fint, men det tar jo faen meg 2-5 timer å lade dritten! men tror det kan være en feil med lader"aggregatet" eller hva faen som er mellom stikkontakta og batteriet. det er et e-sky E020 heli...

To til fem timer er helt vanlig. Alt avhenger av ladestrøm og mAh.

 

Edit: Leif

Endret av Magronmhr
Lenke til kommentar

Ytelsen er omtrent lik, men LiFe-batteriene er tryggere.

Blir ikke dette feil ettersom den nominelle spenningen er 3,3 volt på Li-Fe-celler, og 3,7 volt på Li-Po-celler?

Ytelse og spenning er to forskjellige ting. Motoren går i teorien fortere med høyere spenning ja, men hvis batteriet ikke klarer å levere nok strøm synker spenninga og effekten blir liten. Batterier med god ytelse klarer å levere nok strøm og holde spenninga oppe.

Lenke til kommentar

Test av mount på savage. Ikke fornøyd, men vanskelig å finne annet sted å feste kamera, spesielt siden jeg ikke ønsker at det skal sitte alt for utsatt til, som f.eks på toppen av huset.

 

 

Nå er det ikke RC jeg kjøpte det for, men ønsker at jeg skal få utnyttet det litt ekstra, så kommer til å fortsette å se om jeg får til noe.

Vurderer å se om jeg kan få festet det på panseret, selv om det er noe mer utsatt der, tror jeg kanskje det kan bli mer stabilt, om jeg ikke får avstivet noe mer på siden av huset.

 

Et annet problem var at kameraet forflyttet seg fremover ved landinger, så var halveis ute av festet 2 ganger der, men har flere løsninger på det problemet som kan fungere, inkl strips til et hull bak der kameraet er festet.

Ellers vært en produktiv dag, alt fungerer bra på bilen, den går godt, og ingenting ble ødelagt hverken før eller etter filming, mao tok jeg det for rolig. :p

 

Med kamera tok jeg det veldig rolig, da jeg ikke ønsker å teste hvor mye det tåler 3. gangen jeg bruker det, men var gøy, kjekt å ha noe å pusle med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Avhengig av helikoptertype kan det være så mangt.

Er det et FP heli er det relativt enkelt å få i lufta, er det derimot et CP heli er historien en annen for der er oppsett av rotorhodet og halen meget viktig for å få det til å fly bra.

Det værste dere gjør er uansett å prøve og feile for det ender bare med feiling uansett.

En tommelfingerregel er å sette det opp og teste det uten motor tilkoblet.

Gjør servoene, linkene og rotorblarne det de skal gjøre uten motoren i gang er man ett skritt nærmere.

Gjør de ikke det på dette stadiet vil di i hvertfall ikke gjøre det når man spinner det opp.

 

Så litt mere kjøtt på beina hadde hjulpet.

hei og takk for svar. onkelen min mekka litt på det og nå funker helikopteret fint, men det tar jo faen meg 2-5 timer å lade dritten! men tror det kan være en feil med lader"aggregatet" eller hva faen som er mellom stikkontakta og batteriet. det er et e-sky E020 heli...

Ser ut fra nummeret at det dreier seg om en Big Lama som er ganske enkel å sette opp.

Og ja med E-Sky lader tar lading en halv evighet.

Men skaffer du deg denne laderen http://www.rcpro.no/main.aspx?c=&page=article&artno=IMAXB6TWIN kan du lade 2 batterier på under timen.

Og har du flere pakker kan du få mye flyging uten å måtte vente på batterier som lader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...