Åsmund Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 (endret) jeg bor i seljord. her er en (on board) film http://rapidshare.de/files/2773439/fly1.mpeg.html en til er til uploading. edit: en til http://rapidshare.de/files/2774297/fly2.mpeg.html Endret 3. juli 2005 av Åsmund Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Får man kjøpt skala kropp til honey bee? Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 3. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2005 (endret) http://www.helihobby.com/html/fuselage.html her er en del skalakropper som passer til E-sky'en med litt modifikasjon Btw, blitt så flink at du vil knuse en skalakropp no Tørrfisk Endret 3. juli 2005 av Psykopatisk Kaffelefse Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 (endret) vet noen rekkevidden på fjernkontrollen som følger med denne? Trenger jeg være redd for at flyet kommer utenfor rekkevidde, eller går det så langt øyet ser? http://www.elefun.net/webshop/aspx/produkter.aspx?vareID=44 Endret 3. juli 2005 av Åsmund Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 3. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2005 (endret) Har nok ikke like god rekkevidde som skikkelige radioer, men en 500-600 meter tror jeg den takler. Send en mail til Elefun og spør Endret 3. juli 2005 av Psykopatisk Kaffelefse Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 (endret) Finner stadig nye ting her på hw-forumet, oppdaget denne tråden først idag Jeg er amatørpilot som flyr det meste av billige elektro "dingser" jeg kommer over, det jeg har som er flyvedyktig nå er en Piper J-3(med store mengder av ducktape på, bruker kraftigere batteri enn standard), en Eastern Dragon(radiostyrt fugl) samt et E-Sky Twister helikopter. Helikopteret har jeg akkurat har krashet etter at jeg klarte og få antenna til å vikle seg inn i rotoren, venter på nye deler til den nå. Anbefaling fra meg er å klippe av antenna da du får bra signaler ganske langt uansett(manualen advarer mot dette dog). Skal poste noen bilder etterhvert, har også noen prosjekt på gang som jeg vil vise fram Forresten noen her som vet om en modellflyklubb for folk som liker å fly billige elektrofly? (hvor fokuset er på å ha det morro og ikke å ha den sprekeste motoren) (edit:bilde av skaden på helikoptret mitt) Endret 4. juli 2005 av Civilix Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2005 Hey Civilix. Først nå du oppdager tråden, skremmende Uansett, er sikkert en lokal modellflyklubb i området der du bor du kan melde deg inn i. Er garantert noen som flyr billige elektromodeller der. Her i Bergen har vi Bergen Modellflyklubb. Om høsten arrangeres det indoor-møter, hvor vi flyr billige elektromodeller inne i en hall. Utrolig morro med 10 fly i luften samtidig (les: krasj ) Men en ting jeg ikke anbefaler er å redusere antennen. Selv om det kan virke som det funker greit, er rekkevidden sterkt redusert, og motakkeren mer sårbar for elektrisk støy. Det du kan gjøre er å teipe antennen langs halebommen, eller snurre den rundt en av skidsene. Selv driver jeg og mekker på en Messerchmitt no, har fått lagd ny firewall tilpasset motoren, lagt inn linker/rorhorn, montert servoer, og nå venter jeg på at limen skal tørke på det nye vingefestet. Så det blir kanskje en jomfrutur idag, med påfølgende krasjbilder Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Men en ting jeg ikke anbefaler er å redusere antennen. Selv om det kan virke som det funker greit, er rekkevidden sterkt redusert, og motakkeren mer sårbar for elektrisk støy. Det du kan gjøre er å teipe antennen langs halebommen, eller snurre den rundt en av skidsene. Ganske riktig som du sier så burde man ikke klippe antennen nei, jeg gjorde det fordi det var letteste måten å få den ut av rotoren. Blir nok å tape på ny antenne etterhvert, men i mine nåværende flyvelokaler fungerer det upåklagelig mtp. signaler. Faktisk sier manualen at man alltid må ha antenna hengende løst under helikoptret for at man skal fly, å snurre deb rundt en av skidsene nevnes spesiellt som fy-fy. Legger også med et bilde av flyet mitt, legg merke til duckttape detaljene . Snuten ble brekkt tvers av i en stygg ulykke, men nå flyr flyet som en drøm igjenn. Dette flyet skal offres når jeg får ferdig mitt neste prosjekt da. Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2005 (endret) Nei, er ikke ideelt å snurre den rundt en av skidsene, men funker bedre enn å klippe antennen Hva er det neste prosjektet da? Nå er ihverfall Messerschmitten ferdig, får flydd den imorgen. Vekten kom på ca. 600g, så veldig lett er den ikke, men motoren drar den ihverfall vertikalt Hvis den flyr bra skal jeg spandere litt penger på å fikse det kosmetiske, og slenge inn opptrekkbart understell Endret 4. juli 2005 av Psykopatisk Kaffelefse Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 (endret) Her var de bildene jeg lovet. Ble litt forsinket:blush: Er mobilbilde, så kvaliteten er jo så som så.... Var ikke så lett å "kaste" flyet opp i luften, så fikk aldri testet det skikkelig.. Men skal få en kompis til å hjelpe meg med line, så da skal vi få fart på flyet håper jeg Endret 4. juli 2005 av ikkeno Lenke til kommentar
Porsta Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 (endret) Har en bensin bil jeg da.. Ønsker meg fly. Har en Inferno TR-15... http://www.modelshop-northants.co.uk/image...ferno-TR15.jpg.. Men min er knash orange med hvite farts-striper Slenger opp noen bilder etter hvert Endret 5. juli 2005 av Porsta Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 6. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2005 Etter at jeg på en måte krasjet Pittsen i forgårs (en litt for lav roll) måtte jeg bygge meg en ny Shockflyer i går. Her er resultatet Mangler litt dekor og sånn, men det kommer. I tillegg må jeg stive av vingen litt mer, men det er ikke noe prob å fikse. Så her har du ett 3d-fly for 50 kroner bygget på ett par timer, blir ikke mye billigere enn det Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2005 Okey, hadde fikset Messerchmitten opp fra den forrige krasjen. Dvs ny firewall og nytt vingefeste. Nyladede batterier, fint vær, lite vind. Stod på en bakketopp med en fotballbane under oss. Fikk en kompis til å kaste den for meg. Fullt turtall, han kastet, flyet gikk nedover i en svak bane. Etter 10 meter elns tipstallet det skikkelig, Det tok 2 sinnsykt raske roller, før den traff bakken under oss vertikalt. Krasjen knuste deler av fronten, vingefestet, og løsnet en av magnetene i Axi'en Uansett, når jeg kom hjem med ett vraket fly, ribbet jeg den for utstyr, gikk ut, og kastet den fram og tilbake med en kompis. Etter at den var skikkelig vrak, lagde vi oss ett fint bål Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Etter at den var skikkelig vrak, lagde vi oss ett fint bål Ingenting er som å få hevn over de jævlene som ikke vil holde seg i lufta :!: Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 jeg har problemer med å få flyet ned. Jeg prøver å lande men flyet flyr for fort. Jeg kan ikke peke nesa ned i bakken for å lande heller. Jeg slår av motoren ja. Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 jeg har problemer med å få flyet ned. Jeg prøver å lande men flyet flyr for fort. Jeg kan ikke peke nesa ned i bakken for å lande heller. Jeg slår av motoren ja. Det var vel et seilfly du har ja.. Slike fly sliter ofte med akkurat det. De flyr for godt. Har sett folk på RC Groups som har hatt slike problemer med MPX's Easy Glider (lignende fly som det du har), der flyet ikke vil komme ned. Hvis du har klappropell så er det vanskelig å montere regulator med revers også vil jeg tro, men det kan være verdt et forsøk. Ellers er det vanligste (hvis du har to balanserorsservoer) å legge inn en miks som flytter begge rorene opp som spoilere og da bryter løftet på vingene. Dette krever dog litt mer avansert radio (computerradio), og kan bli vanskelig uten. Ellers så får du bare bruke en lang landingsstripe, slik at flyet har god plass til å stoppe på. Lenke til kommentar
rc-marcus Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Min bil. HoBao Hyper 7 - et villdyr Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 9. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2005 Den så ganske syk ut, Hvilken motor står det i den? Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 9. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2005 (endret) Døgnrytmen min er helt ute å kjøre for tiden. Måtte ha noe å gjøre på, så snekret sammen ett Thrust-vectoring system til en hjemmelagd Shockflyer. Bildene forklarer vel ganske godt hvordan det er bygd, er ikke noe avansert. En link til den vertikale delen av motorfestet, mens den horisontale delen fungerer som hengsel. Gir meg alstå thrust vectoring på pitchen. Var litt bekymret for at det ikke ville tåle påkjenningene, men ser ikke noe problemer etter ett batteri ihverfall. Mikset systemet inn sammen med høyderoret. Gir jeg opp-høyderor, pitcher den proppellen oppover. Får noen ganske syke looper, og snap-rollene er blitt ganske hissig og. Men det kuleste var å kunne "vinke" med flyet under hover Imorgen skal jeg prøve det motsatte. Gi opp-høyderor, mens proppelen pitcher nedover. Håper å kunne få flyet til å stige/synke mens det ligger horisontalt btw, den lille skaden har ingenting med thrust vectoring-systemet å gjøre, er fra en tidligere hard landing Endret 9. juli 2005 av Psykopatisk Kaffelefse Lenke til kommentar
Endre visningsnavn Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 (endret) Bilen min: Tamiya TL01 chassis Team Orion Hovak 15T motor Novak Explorer II fartsregulator Nettopp fått nye felger og karosseri (ikke helt ferdig), og snart også "speed tuned gear set". Det råeste utstyret jeg hadde råd til! Den går utrolig bra! Endret 9. juli 2005 av PC Bjørnen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå