Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva mener du med "skrudd på dekselet"?

Dekselet utenpå startsnoren?

Har selv fikset startsnoren VELDIG mange ganger. Det er ganske enkelt hvis du ser hvordan den gamle er festet og man får teken på det etter 2-3 ganger.

Lenke til kommentar

Bestilte noen oppgraderinger til drifteren min for noen dager siden, fra hobbyking.com(hobbycity.com).

gleder meg til og stappe en Ez-Run 9T 4300KV børsteløs motor i min Ansmann ARE-1 med 3S LiPo batterier :dribble:

var veldig billig der må jeg si!

Lenke til kommentar

Skrudde av startsnoren fra motoren, og den var det ingenting feil med, men når jeg drar i snora er den veldig tung.. Pluss at den glepper en del ganger.

Det kan høres ut som enveislageret ditt begynner og bli gåent. Prøv og ta det ut og gjør det rent og sett det inn igjen. Hvis det ikke hjelper så er nok tiden moden for et nytt..

Hva slags bil har du?

Lenke til kommentar

Skrudde av startsnoren fra motoren, og den var det ingenting feil med, men når jeg drar i snora er den veldig tung.. Pluss at den glepper en del ganger.

Det kan høres ut som enveislageret ditt begynner og bli gåent. Prøv og ta det ut og gjør det rent og sett det inn igjen. Hvis det ikke hjelper så er nok tiden moden for et nytt..

Hva slags bil har du?

Jeg har en Kyosho Ultima st.. Men det ser ut som at det ikke er noe stort problem after all. Jeg har fått start på den et par ganger etter litt elektronikkfeil og sånn, men etterhvert jeg drar begynner det å øse opp bensin der hvor glødepluggen sitter imens jeg drar, dette betyr vel at den får altfor mye bensin?

Lenke til kommentar

Hrmf.... Dårlig med flying i det siste. Har vært vind vind og atter vind siden eg kom fra jobb :(

Vind er ikke noe unskyldning for ikke å fly men snarer en unskyldningg for å gå ut der og trene på de tingene man ikke er skikkelig god til.

Øvelsene blir mere krevende og de sitter som støpt en dag det mot formodentlig skulle være vindstille.

Lenke til kommentar

OK skjønner problemet.

Skaff deg enten en Blade mSR eller 450 size eller større heli.

Alle disse takler vind bedre en en Lama gjør.

Det er selvsagt planen. Men eg tenker å gjør det den billigste måten. Lære meg de fire retningene først, så oppgradere. Istedet for å smelle i vegg etter vegg med et litt dyrt.

Problemet er som nevnt at i vår har det blås mye i Bergen :(

Men sommeren er på vei, hver dag skal utnyttes!

Lenke til kommentar

Den billigste måten er simulator. Lær deg de fire retningene der, kontrollert take off og landing samt at du klarer å bevege helikopteret rundt uten problemer. Så gjør du det utendørs. Alternativt er at du flyr ute og trener på simulator samtidig.

Større helikopter = mer stabilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...