Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

For å drifte trenger du vel egentlig bare plastikkdekk, 4x4 og kanskje litt stivere fjæring på de større bilene(offroad).

 

Men som Jotun sa, det har egentlig ganske mye med sjåføren å gjøre :whistle:

Endret av jonol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å drifte trenger du vel egentlig bare plastikkdekk, 4x4 og kanskje litt stivere fjæring på de større bilene(offroad).

 

Men som Jotun sa, det har egentlig ganske mye med sjåføren å gjøre :whistle:

 

Kanskje jeg skal gjøre det... xD

Er litt usikker på om jeg da trenger stivere fjæring siden den ligger i kontra konstant på vintern... :p

 

Edit: Noen som har klart å tipp framover ved bruk av brems? :w00t:

Endret av Deppss
Lenke til kommentar

Oi, de var på salg på hamar når jeg var innom der på mandag, så var nære ved å kjøpe.

Kanskje like greit det ikke ble noe av.

 

Hvordan skjedde skaden?

Det skjedde da jeg ved ett uhell bremset for hardt på den grove asfalten hvor grepet er bedre enn ellers. Bilen havet på taket uten karosseri (bilen ga fullstendig opp like etter påske, så jeg jobbet på innstillinger på motoren), og seilte knapt en meter. Først etter at jeg hadde kjørt ett par turer frem og tilbake la jeg merke til skaden.

 

Dette var forøvrig den første og eneste kjøreturen og velten jeg har hatt med disse dempertårnene. Grunnen til at de knakk såpass lett er selvsagt fordi jeg kjørte uten karosseri, og dermed hukket dempertårnet seg fast i asfalten og påtok seg all energien i ett "slag".

 

Men jeg kommer uansett ikke til å kjøpe disse igjen. Hovedformålet med dem var å senke tyngdepunktet på bilen, noe de også gjorde, men samtidig så måtte jeg reise karosseriet, og blottla mer av selve chassiset. Så ikke bare så bilen like høy ut som før, den ble styggere fordi karosseriet ikke dekket innmaten like bra.

 

Så nå skal jeg gå tilbake til de originale dempertårnene, også setter jeg i "gummi-spacers" i demperne slik jeg såvidt nevnte tidligere.

 

Red.: Deppss: Hvis du har en computerradio, så gjør du det som regel der. De fleste slike radioer har i dag en egen hurtibryter for å kunne justere mengden brems/revers når som helst, uten å måtte klikke deg inn på menyen på radioen. Noen børsteløse- og børstesystemer lar deg stille på slikt ved å koble ESC-en til en datamaskin.

 

Har du klart å slipe hull i taket? :p

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

(Electric) King of Shaves er nok noe raskere en Titan er. Den takler 2 stk seriekoblede 4-cell LiPo, har to motorer på 2880kV og har hva jeg tror er ett bedre skrog, spesielt for høye hastigheter.

 

Titan tar 2 stk seriekoblede 3-cell LiPo, har en motor på 1600kV og veier akkurat det samme som EKOS. Titan er ca 6 cm lengre.

 

Red.: Det finnes også en bensindrevet King of Shaves, men den er hele 147cm lang, og ligger på $999.00. Denne er selvsagt tregere enn de andre to. Men med motoren som Venom selger utenom skal båten klare 85 km/t.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

King of Shaves: This powerful combination turns twin glass filled nylon counter rotating propellers through CNC machined fully adjustable Arneson style drives to rocket the King to speeds in excess of 40mph!

 

Titan: The howling fury of 50+ mph across the water on optional 6S LiPo power will make even the most insatiable, power-hungry enthusiasts jump up and take notice.

 

King of Shaves skroget går bedre enn Titan i høy fart, men det skal ingenting til før den ligger der med propellen i været...

V-skrog tåler mye mer røff sjø før den velter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...