Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Har du ikke motor eller fartsregulator, må det også kjøpes. Jeg fant et børsteløst sett for rundt 100$ som funker greit så lenge du har et solid drivverk.

 

Så trenger du et batteri. Jo flere MAH oppgitt, jo lengre får du kjørt mellom hver lading. (3000MAH varer lenger enn 2000MAH) Sjekk fysiske størrelser på batteri og hvor stort batteri det er plass til i bilen. I tillegg trenger du et sett med diverse plugger som må loddes. (Få en erfaren til å hjelpe deg hvis det trengs.)

 

Jeg vet ikke hvordan dekkene som følger med bilen er, men jeg fikk 4 sett med driftedekk i posten i går. Dekkene er i ABS-plast som er det mest foretrukne hos mange driftere, og jeg synes de funker utmerket.

 

Anbefaler deg å søke noen råd hos kameratene dine i tillegg. :)

Tusen takk for et utmerket svar :)

Skal sjekke ut litt priser her og der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle mulige måter ja, kjipt at jeg har kastet bort 3k på nitro bil. Men du gjør jo så bra argumentasjon imot nitro, så du har sikkert rett. Kilder osv er jo ikke noe du trenger, for alle vet å ta ditt ord for lov, og det er ingen unntak.

Hva er det som er bedre med nitro da? Liker man skruing, bråket og lukta så vil kanskje noen si det er bedre. Men en god børsteløs motor utklasser en nitromotor på ytelse. Vedlikeholdet er også minimalt, motoren går uansett værforhold, og kan i flere tilfeller kjøre under vann. Ser jo hvem som kjører mest på klubbtreningene også. De få nitrogutta som er igjen skrur for å få motoren til å gå skikkelig, mens elektro- og bensingutta står for det meste av kjøringa. :cool:

Lenke til kommentar

Hvorfor enten eller? Eg forstår at folk ikke nødvendigvis vil ha elektro eller nitro i sin modell, men det betyr ikke at man må forbanne det man ikke liker eller utelukke at andre vil ha det. Eg flyr modeller både med nitro og med elektro, og eg vil ikke kutte ut noen av delene.

 

Ja, eg har dager eg kaster nitromodellene inn i bilen og banner høyt mens eg truer med å legge de ut for salg på rcmarked.no, men det skjer også med elektromodeller.

 

Noen dager er det praktisk å kjøre til stripa, pakke ut en elektromodell, koble i batteriet og fly. Mens andre dager er det kos med å pakke ut, fylle nitro, vaske modellen, justere litt på nåla og kjenne at nitrolukta river i nasen.

 

Ja takk begge deler :)

Lenke til kommentar

Hei! jeg har veldig lyst på et rc fly, elektronisk selvsagt :) jeg vil ha et nybegynner fly, som helst ikke skal være noe særlig dyrt. er det noen av dere som vet om noen fly jeg kan kjøpe som også er gode og fly, som man får deler til lett, og som sagt billig? :D tenkte kanskje på yak 54..? :D

Endret av Perrix
Lenke til kommentar

Eg vil nesten våge meg til å anbefale en Multiplex Easy Glider Pro med elektromotor. Fantastisk lettflydd, tåler det meste, kan limes lett, trenger ikke rullebane og tåler en del vind. Du kan mao fly det hvor som helst når som helst(så lenge det er sikkert og det ikke regner). Alternativt en Multiplex Easy Glider, men da får du ikke lært deg å bruke balanserorene før senere(med mindre du kjøper servoer selv og mekker det til selv).

Lenke til kommentar

Skal du ha RTR får du ikke et nytt fly for under 1100 med mindre du skal ha et veldig lite et. De de har på Throttelstore er jo relativit sotrt i forhold til pris og blir ikke tatt så lett av vinden. Burde være ypperlig å øve seg med.

Du har dette fra hobbyking, men uten batteri, lader og radio.

Brukt:

http://rcmarked.no/detail.php?id=26093

http://rcmarked.no/detail.php?id=25825

Lenke til kommentar

Jeg har ingen erfaring med de Drift Pro dekkene, men de Sushi ABS dekkene fungerer utmerket. :)

 

Dette er en TC4, er det ikke? Er det verdt å bruke 1500kr på denne?

post-70204-1276378636,2589_thumb.jpg

post-70204-1276378572,9824_thumb.jpg

 

Motor og fartsregulator betyr ikke så mye, da jeg har et børsteløst sett fra før. (bare drivverket tåler kreftene)

 

Eller er det bedre å kjøpe en ny TT01D?

Lenke til kommentar

Jeg har ingen erfaring med de Drift Pro dekkene, men de Sushi ABS dekkene fungerer utmerket. :)

 

Dette er en TC4, er det ikke? Er det verdt å bruke 1500kr på denne?

post-70204-1276378636,2589_thumb.jpg

post-70204-1276378572,9824_thumb.jpg

 

Motor og fartsregulator betyr ikke så mye, da jeg har et børsteløst sett fra før. (bare drivverket tåler kreftene)

 

Eller er det bedre å kjøpe en ny TT01D?

Jeg tipper med vill gjetting at driverket tåler de kreftene siden det ikke er noe motstand i de 4 endene... :p

Lenke til kommentar

For 5-6 år siden knakk leddet på venstre forhjul på AX5-en min. Fordi det var diff foran og ved motoren betyr det selvsagt at bilen fikk null fremdrift. I fjor tok jeg jobben med å fikse det. :p

 

Men nå trengs det en ny del til motoren. Jeg greide å ødelegge gjengene i topplokket(?) der pluggen sitter, og ny del må bestilles fra Australia. Og den eneste på Ebay som selger den, sender kun innenfor USA. Supert!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...