Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Har selv tenkt til å kjøpe en Tamiya DF03Ra som egentlig er en bygd på deres Df03 buggy, men er gjort om til on-road bil. Den har man masse oppgraderingsmuligheter til, og den kommer som byggesett med børstemotor og regulator, men uten servo, radio og batterier. Børsteløst sett får man på ebay fra ca. 600-700kr og oppover så den klarer fint over 70 km/t ++.

En anmeldelse av bilen ;)

Eller så har du Tamiya TT01D, TB03D, HPI Sprint 2 Flux, og mange flere etter hvilken pris man er ute etter. De billigste bilene og alle tamiya sine kommer uten motor eller med børste motor som ikke gjør mer enn ca. maks 35 km/t.

Skal du bare kjøre ute i gata, så burde du for all del ikke kjøpe bil med åpen beltedrift. Småstein ødelegger fort morroa da.

Endret av ΣΙΝΔΡΕ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt. Begge to er realtivit billige biler, så det kan være like greit å spytte i 50 dollar til med en gang å få seg en bedre bil.

tenker du da på 50 dollar dyrere enn TT-01D eller er det 50 dollar mellom de to?

Mener nok at ingen av de 2 er sånn kjempegode og at du heller burde betale 50$ mer for og kjøpe en bedre bil en de to der... Correct me if i'm wrong

Lenke til kommentar

Noen som har en bra RC driftebil og anbefale?

Helst ikke HELT lav, kanskje en lite glippe mellom bunnen på dekselet og bakken sånn at den kan takle en oppoverbakke.

 

Helst Nitro men elektro går også an hvis den er ca samme/ bedre en nitro.

Farten burde være ok og, har fra før en HPI MT2 nitro bil og syntes den er bra men vill ha en skikkelig ''gatebil''. Samme hvilken internettside det er fra så lenge jeg får varen :p

Styr unna nitro, ihvertfall hvis du skal drifte. Motoren vil få alt for lite kjøling. Elektro er uansett bedre enn nitro på alle mulige måter. :) Du sier jo ikke noe om pris, noe som er ganske vesentlig for å komme med et forslag.

Lenke til kommentar

*snip*

Styr unna nitro, ihvertfall hvis du skal drifte. Motoren vil få alt for lite kjøling. Elektro er uansett bedre enn nitro på alle mulige måter. :) Du sier jo ikke noe om pris, noe som er ganske vesentlig for å komme med et forslag.

 

Alle mulige måter ja, kjipt at jeg har kastet bort 3k på nitro bil. Men du gjør jo så bra argumentasjon imot nitro, så du har sikkert rett. Kilder osv er jo ikke noe du trenger, for alle vet å ta ditt ord for lov, og det er ingen unntak.

 

 

 

 

In other news:

Fikk ny motor i dag, karene på absolutt hobby på hamar ordnet opp. De hadde vært borti samme problem et par ganger før, på samme type bil. Så de mente det var en pall eller mer i fjor som ikke helt var opp til par.

Kjekt å vite at man har en bra "lokal" butikk som man kan reise til om man trenger hjelp eller deler raskt.

Lenke til kommentar

Motor og fartsregulator? Har du det?

 

Grei lader som tar det meste. Koster under 200kr. Har den selv.

HobbyKing ECO6 50W 5A Balancer/Charger w/ accessories

 

2.4GHz sender + mottaker og servo. Ser grei ut

http://www.rcmart.com/catalog/rc-radio-sanwa-mx3x-24ghz-transmitter-wrx451-102z-servo-p-31790.html

 

2.4Ghz sender + mottaker av Futaba. Godt kjent merke hos de fleste som driver med R/C

Futaba 3 Channel Digital Proportional R/C System 2.4GHz 3PM-2.4GHz

 

Ladbare AA-batterier + lader

GP ReCyko+ 2000mAh 1.2V Ni-MH Rechargeable AA Batteries (4-Pack) with AC Charger

 

Adapter til lader (den har amerikansk plugg tror jeg)

Flat to Round Power Plug Convertor

 

 

Kunne funnet noe billigere, men anbefaler å legge i litt penger for å få noe som varer.

Lenke til kommentar

Har du ikke motor eller fartsregulator, må det også kjøpes. Jeg fant et børsteløst sett for rundt 100$ som funker greit så lenge du har et solid drivverk.

 

Så trenger du et batteri. Jo flere MAH oppgitt, jo lengre får du kjørt mellom hver lading. (3000MAH varer lenger enn 2000MAH) Sjekk fysiske størrelser på batteri og hvor stort batteri det er plass til i bilen. I tillegg trenger du et sett med diverse plugger som må loddes. (Få en erfaren til å hjelpe deg hvis det trengs.)

 

Jeg vet ikke hvordan dekkene som følger med bilen er, men jeg fikk 4 sett med driftedekk i posten i går. Dekkene er i ABS-plast som er det mest foretrukne hos mange driftere, og jeg synes de funker utmerket.

 

Anbefaler deg å søke noen råd hos kameratene dine i tillegg. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...