Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det ikke er bane ute, men bare ute i gata så er det mye småstein og dritt som ødelegger en del av morroa. Kjøp deg i hvert fall en bil med kardang og ikke beltedrift. Kom over denne (ikke jeg som selger) og hvis du pruter på den så får du vel en grei bil i forhold til pengene. Eller så har du andre biler som Tamiya tt-01r, tb-03d/r, DF-03Ra, hpi pro-d, team losi xxx-s (kun brukt og med lukket beltedrift) og mye mer etter hva lommeboka tåler. r2hobbies selger kopibiler som skal være ganske greie.

 

Mye hjelp å få her wink.gif

Endret av ΣΙΝΔΡΕ
Lenke til kommentar

Kjøpt meg FMS Cessna 182 Sky Trainer, noe jeg anbefaler alle å gjøre om man ser etter et stort, lettflydd og pent 4-kanals fly! Flyr som en drøm, og er utrolig sprek! Eneste minuset er nesehjulet som er av noe lav kvalitet, og at det er et fly som helst bør ha astfalt å lande på.

 

Så til saken..

Lipo -spørsmål:

Følger med et lipo-batteri (20C, 1800mA, 11.1v, 3 celler) og jeg synes det tar voldsomt lang tid å lade det med den medfølgende laderen. I bruksanvisningen står det 2 timer, men nå har den da stått på i sikker 5-6 timer, og den grønne lampen på laderen har fremdeles ikke slukket :S Har ladet den en gang før også, og tok en evighet før den var ferdig da også. Men fungerte fint da den var helt oppladet. Noen som har vært borti det samme?

Endret av Even92LN
Lenke til kommentar

Kjøp deg en ordentlig computerlader ;) F.eks. http://elefun.no/p/p...px?v=15919&i=70

 

@ ;P TT-01D er en grei bil i forhold til hvor mye du gir for den, men bærer preg at den er billig. Kjøp heller noe som er litt dyrere, og for guds skyld kjøp fra kina hvis du vil spare penger ;) Butikkene det setter omtrent alltid ned verdien på pakken så du slipper norsk moms, og de er billigere.

Den samme bilen, bare til ca. 1040 kr.

Kjøp f.eks. like godt TB03 så får du en bedre bil med flere oppgraderinger (avhengig av hvilken modell du velger). http://www.rcmart.co...p?keywords=tb03 Rcmart sponser frakta så lenge du kjøper for over 100 $.

Billig batteri, lader og radio får du kjøpt hos hobbyking.

 

skal du se på brukt i Norge burde du sjekke ut radiostyrt sitt forum og rcmarked.no

Endret av ΣΙΝΔΡΕ
Lenke til kommentar

Tror jeg fant ut av det nå. Måtte både koble på den vanlige ladepluggen + den sorte og røde ledningen som går til flyet når det er i bruk. Litt rart synes nå jeg, men den lader i hvertfall med stabil temp. og spenning nå så....

Lenke til kommentar

Fikk svar ifra hpi-europe, de ønsker at jeg tar kontakt med norsk importør, men epost adressen på siden til hpi-europe til importør er feil, og det står ingen epost på websiden til importør.

Ergo, jeg maser mer på hpi-europe, får se hva de sier til uka.

 

Svar ifra importør, siden den lokale butikken har tatt kvelden, skal jeg ta det opp med den nærmeste butikken med hpi utstyr, så blir en tur til hamar på meg i morra.

Kommer til å ta med meg hele bilen med bilder og utskrift av mail osv, så får man se hva de har å si.

 

Håper bare det er kompetente folk som er i butikken, ellers kan jo dette bli ganske så håpløst.

 

Han ifra importøren sa han aldri hadde vært borti at den akslingen røyk på den måten før, så er jo håp.

Lenke til kommentar

Noen som har en bra RC driftebil og anbefale?

Helst ikke HELT lav, kanskje en lite glippe mellom bunnen på dekselet og bakken sånn at den kan takle en oppoverbakke.

 

Helst Nitro men elektro går også an hvis den er ca samme/ bedre en nitro.

Farten burde være ok og, har fra før en HPI MT2 nitro bil og syntes den er bra men vill ha en skikkelig ''gatebil''. Samme hvilken internettside det er fra så lenge jeg får varen :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...