Cutthroat Bill Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 (endret) Snakk med HPIs Kundeservice, og meld tilbake her når du får svar. Jeg er veldig nysgjerrig på hva de har å si. Eneste måten jeg kan se for meg at noe slikt kunne skje er om du holder svært høy hastighet idet ukjent legeme (stein, kvist e.l.) har kommet imellom spurgear og pinion. Kan du se spor i tennene på tanhjulene? Hvis det skjedde slik jeg ser for meg, så bør det være dype spor der steinen (hvis det var en kvist er kanskje ikke så mye spor) kilte seg fast. Red.: Forresten så vet jeg at enkelte produsenter lar deg kjøpe forskjellige rotorer for å endre på styrken og turtallet. Team Orion er en av disse. Det kan hende du bare trenger ny rotor. Husk i så fall å sjekke lageret der som rotoren knakk. Endret 1. juni 2010 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
lain Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 (endret) Sjekket tannhjulene nå, og det er ikke spor i noen av dem. Så kan ikke helt skjønne at det skal ha vært noe som har kommet imellom dem. Skal ta bilde av det også i kveld. Sitter og jobber nå, så har ikke tilgang på kamera eller noe. Edit: Har mobil, kan se hvordan det blir. Endret 1. juni 2010 av lain Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Det jeg tror er at det kan være produksjons feil. Lenke til kommentar
lain Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Er det jeg misstenker også. Så får høre hva HPI sier. Her er et par flere bilder, i bedre kvalitet. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Jeg synes også det ser ut som den kan ha vært brista eller sprekt fra før. På noen motorer kan kjøpe og bytte selve rotoren mens på andre så er de nermest hermetisk lukka. Har selv hatt to Novak-motorer som det gikk an å dele bare ved å skru ut 3 bolter. På begge disse løsna magnetene fra akslingen. Heldigvis kunne jeg bare lime de på igjen. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Ser veldig ut som en svakhet i metalet fra da den var laget så det der burde du få bytta. Lenke til kommentar
lain Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Jeg har sendt mail til HPI nå, med bilder og beskrivelse av hva som skjedde osv. Var en flipp i ene svingen på ei friidrettsbane liksom, burde tåle mer enn det. Angående om motoren kan skrus opp osv, så lar jeg alt det ligge til jeg evt får svar ifra HPI med hvordan ting skal håndteres. Har nevnt i mailen at jeg kan sende dem motoren om de ønsker det. Da er det egentlig bare vente å se. HPI usa er kjent for god support, europe avdelingen vet jeg ingenting om for å være ærlig, men satser på en løsning. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 1. juni 2010 Del Skrevet 1. juni 2010 Siden det ikke er en eneste skramme i noen av drevene så må det være som alle andre sier, altså produksjonsfeil. Kjedelig er det jo uansett. =/ Lenke til kommentar
silverlit Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Noen som vet om en bra bil for en nybegynner?? har foresten en hpi forhandler ikke så langt unna men vet ikke hva jeg skal gå for :/ Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Skal du kjøre på asfalt eller i terreng? Hvor lenge har du tenkt holde på med hobbyen? Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Siden det er snakk om førstebil er det vel best å velge en som takler alle typer terreng. Short course, buggy, truggy eller lignende. Bullet Flux eller Firestorm/Firestorm Flux, kanskje? Lenke til kommentar
vegham Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 F#¤# /&! 2. skikkelige kjøreturen med el bilen og jeg klarer å få selve akslingen inn i motoren til å knekke. Hvordan vet jeg ikke, men kan ikke helt skjønne at det er riktig at sånt skal skje uten å ha en kjempekrasj. Men nå er jeg vant til savage, så er kanskje litt bortskjemt. Noen som vet om det går å bytte staget som går inn i børsteløse motorer, og om det evt er noe poeng? Ser nye motor pakker på elefun koster fra 1k til 1.5k, men litt kjipt å måtte kjøpe det også, blir fort dyrt om dette er noe jeg må forvente av denne typen bil. Edit: Er snakk om en HPI Sprint 2 Flux. http://www.hpiracing...kitinfo/100422/ En kompis har knukket sin Mamba Max motor to ganger på samme bilen. Castle Creations har spandert ny begge gangene. Jeg trodde ikke mine egne øyne når jeg såg det. Kan være at legeringen i metallet er for stor og gjør metallet sprøtt. Svaket i metallet er det hvertfall. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 2. juni 2010 Del Skrevet 2. juni 2010 Enten det eller så gjør de en stor feil i varmebehandlingen av metalet. Motoren skal jo tåle å pumpe ut all kraft den har uten at metallet skal knekke. Lenke til kommentar
Canaye Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 yeah fikk mine reservedeler til min kyosho madforce spec edit gikk som ett skudd andre som har vert ute og kjørt idag / denne uka ? Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Har drevet å skrudd litt på slashen i dag, men er ikke ferdig. Klør etter å få prøvd det nye flyet mitt, og å kjøpe en bil til snart også Lenke til kommentar
lain Skrevet 4. juni 2010 Del Skrevet 4. juni 2010 Fikk svar ifra hpi-europe, de ønsker at jeg tar kontakt med norsk importør, men epost adressen på siden til hpi-europe til importør er feil, og det står ingen epost på websiden til importør. Ergo, jeg maser mer på hpi-europe, får se hva de sier til uka. Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Motoren på min driftebil gikk til h..... fjor sommer så jeg skal kjøpe ny i år. Frister veldig med børsteløs da. Men da må jeg ha ny regulator? og lipo batteri sa han i butikken. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Du trenger ikke LiPo-batteri for å kjøre børsteløst, men du trenger ny fartsregulator. Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Er det billigere på nett enn i butikk? For en pakke med motor og fartsregulator. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 Kina er alltid billigst, det er min erfaring Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå