Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Snakk med HPIs Kundeservice, og meld tilbake her når du får svar. Jeg er veldig nysgjerrig på hva de har å si.

 

Eneste måten jeg kan se for meg at noe slikt kunne skje er om du holder svært høy hastighet idet ukjent legeme (stein, kvist e.l.) har kommet imellom spurgear og pinion. Kan du se spor i tennene på tanhjulene? Hvis det skjedde slik jeg ser for meg, så bør det være dype spor der steinen (hvis det var en kvist er kanskje ikke så mye spor) kilte seg fast.

 

Red.: Forresten så vet jeg at enkelte produsenter lar deg kjøpe forskjellige rotorer for å endre på styrken og turtallet. Team Orion er en av disse. Det kan hende du bare trenger ny rotor. Husk i så fall å sjekke lageret der som rotoren knakk.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekket tannhjulene nå, og det er ikke spor i noen av dem. Så kan ikke helt skjønne at det skal ha vært noe som har kommet imellom dem.

 

Skal ta bilde av det også i kveld. Sitter og jobber nå, så har ikke tilgang på kamera eller noe.

 

Edit: Har mobil, kan se hvordan det blir.

 

post-86587-1275415554,6682_thumb.jpg

post-86587-1275415560,3265_thumb.jpg

post-86587-1275415565,947_thumb.jpg

Endret av lain
Lenke til kommentar

Jeg synes også det ser ut som den kan ha vært brista eller sprekt fra før.

 

På noen motorer kan kjøpe og bytte selve rotoren mens på andre så er de nermest hermetisk lukka. Har selv hatt to Novak-motorer som det gikk an å dele bare ved å skru ut 3 bolter. På begge disse løsna magnetene fra akslingen. Heldigvis kunne jeg bare lime de på igjen. :p

Lenke til kommentar

Jeg har sendt mail til HPI nå, med bilder og beskrivelse av hva som skjedde osv.

 

Var en flipp i ene svingen på ei friidrettsbane liksom, burde tåle mer enn det.

 

Angående om motoren kan skrus opp osv, så lar jeg alt det ligge til jeg evt får svar ifra HPI med hvordan ting skal håndteres.

Har nevnt i mailen at jeg kan sende dem motoren om de ønsker det.

 

Da er det egentlig bare vente å se. HPI usa er kjent for god support, europe avdelingen vet jeg ingenting om for å være ærlig, men satser på en løsning.

Lenke til kommentar

F#¤# /&!

 

2. skikkelige kjøreturen med el bilen og jeg klarer å få selve akslingen inn i motoren til å knekke.

Hvordan vet jeg ikke, men kan ikke helt skjønne at det er riktig at sånt skal skje uten å ha en kjempekrasj.

 

Men nå er jeg vant til savage, så er kanskje litt bortskjemt.

 

Noen som vet om det går å bytte staget som går inn i børsteløse motorer, og om det evt er noe poeng?

 

Ser nye motor pakker på elefun koster fra 1k til 1.5k, men litt kjipt å måtte kjøpe det også, blir fort dyrt om dette er noe jeg må forvente av denne typen bil.

 

Edit: Er snakk om en HPI Sprint 2 Flux.

 

http://www.hpiracing...kitinfo/100422/

 

En kompis har knukket sin Mamba Max motor to ganger på samme bilen. Castle Creations har spandert ny begge gangene.

 

Jeg trodde ikke mine egne øyne når jeg såg det. Kan være at legeringen i metallet er for stor og gjør metallet sprøtt. Svaket i metallet er det hvertfall.

Lenke til kommentar

Fikk svar ifra hpi-europe, de ønsker at jeg tar kontakt med norsk importør, men epost adressen på siden til hpi-europe til importør er feil, og det står ingen epost på websiden til importør.

Ergo, jeg maser mer på hpi-europe, får se hva de sier til uka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...