Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Mulig eg har en veldig rolig TBE på gang perpyro. La merke til at heliet står helt nydelig i ro før det plutselig får en liten rolig bevegelse til ene siden. Så i ro, så gjerne liten bevegelse.

 

Om det er en sirkulær bevegelse er eg dog usikker på, men denne burde være mulig å justere ned. Var veldig rolige bevegelser som er lette å kompensere med kontrolleren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg har tenkt til å kjøpe meg en rc bil men lurer på hva som er forskjellen på børsteløs motor og en ikke børsteløs motor??? :hmm:

 

Noen som vet??? :hmm:

Rent praktisk: Børsteløse motorer har høyere virkningsgrad noe som kan medføre høyere effekt (og som regel gjør det det) og som også fører til lengre kjøretid før man må lade. De mangler også børster og er dermed praktisk talt vedlikeholdsfrie.

 

En børsteløs motor er en 3-fase vekselsstrøm-motor. De krever derfor en del mer elektronikk og er derfor som regel noe dyrere.

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt til å kjøpe meg en rc bil men lurer på hva som er forskjellen på børsteløs motor og en ikke børsteløs motor??? :hmm:

 

Noen som vet??? :hmm:

Rent praktisk: Børsteløse motorer har høyere virkningsgrad noe som kan medføre høyere effekt (og som regel gjør det det) og som også fører til lengre kjøretid før man må lade. De mangler også børster og er dermed praktisk talt vedlikeholdsfrie.

 

En børsteløs motor er en 3-fase vekselsstrøm-motor. De krever derfor en del mer elektronikk og er derfor som regel noe dyrere.

 

Takk for hjelpa xD

Lenke til kommentar

Egentlig ikke men for min del liker jeg best å kjøre på sommeren da jeg slipper all snøen og at den kjører seg fast en eller annen plass og kulde som gjør ting litt vanskelig.Men sier ikke nei takk til litt vinter "bashing" med litt "drfting", det er jo altids gøy.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Er det noe som heter sesong start når du har en sånn bil da? :wee:

Haha, njaa jeg liker og ha det sånn..

 

Litt skruing og dvs om vinteren og når snøen forsvinner eller er sånn at meste parten er vekk så kan man gå ut og kjøre.. Liker ikke all den slapse snøen som legger som over alt på bilen osv.. Men uansett hver sin smak :)

Lenke til kommentar

Er det noe som heter sesong start når du har en sånn bil da? :wee:

Haha, njaa jeg liker og ha det sånn..

 

Litt skruing og dvs om vinteren og når snøen forsvinner eller er sånn at meste parten er vekk så kan man gå ut og kjøre.. Liker ikke all den slapse snøen som legger som over alt på bilen osv.. Men uansett hver sin smak :)

Liker og liker... :wee:

Kommer vel ann på hvilken bil du kjører... :cool:

Lenke til kommentar

Monterte regulator og børsteløs motor i går, og hva skjer? En stein eller noe dritt setter seg fast i styringen, og jeg finner ikke ut hvor :realmad:

 

Blir visst en tur på clasern eller norwegian eller noe og hamstre inn braconøkler i alle størrelser og former. I det minste går det børsteløse settet som en drøm. På tide å bestille driftedekk fra ebay? :wee:

Lenke til kommentar

F#¤# /&!

 

2. skikkelige kjøreturen med el bilen og jeg klarer å få selve akslingen inn i motoren til å knekke.

Hvordan vet jeg ikke, men kan ikke helt skjønne at det er riktig at sånt skal skje uten å ha en kjempekrasj.

 

Men nå er jeg vant til savage, så er kanskje litt bortskjemt.

 

Noen som vet om det går å bytte staget som går inn i børsteløse motorer, og om det evt er noe poeng?

 

Ser nye motor pakker på elefun koster fra 1k til 1.5k, men litt kjipt å måtte kjøpe det også, blir fort dyrt om dette er noe jeg må forvente av denne typen bil.

 

Edit: Er snakk om en HPI Sprint 2 Flux.

 

http://www.hpiracing.com/kitinfo/100422/

Endret av lain
Lenke til kommentar

Den høres kjip ut. Har ikke hørt om noe sted man får tak i slitedeler til børsteløse motorer. Regner med at det er greiere å kjøpe ny motor. Hvorfor skal du ha ny motorpakke? Fartsregulatoren funker helt greit, gjør den ikke?

 

Virker som om den nye motoren min var litt for sprek for drivverket i TC3-en. Tror bakdiffen er fucka, for nå har jeg kun forhjulsdrift. smile.gif

Endret av ;P
Lenke til kommentar

Hørtes veldig rart ut. Den er jo nesten ny. Kanskje du kan reklamere på det.

 

 

Jeg syntes det var rart selv. Jeg kan ikke reklamere da butikken gikk konkurs for noen uker siden.

Men jeg har kvitering tror jeg, så skal ta bilder når jeg kommer hjem, og sende mail til HPI.

 

 

Er noe ny på elektrisk, så trodde motor og regulator fulgte hverandre, da har man lært noe nytt i dag også.

 

 

Den røyk rett utenfor der den går inn i selve motoren. Men det syner ikke noe slitasje eller at den skal ha blitt bøyd av på de 3cm som drevet satt i.

Så det skal i utgangspunktet ikke være noe spon inni selve motoren. Men er vel lite aktuelt å bytte bare den delen ser jeg for meg ja.

 

 

Perr nå er det vel mest aktuelt å se over alt, ta skikkelige bilder, og prøve saken hos HPI kundeservice.

Blir bare litt oppgitt, forventer at sånne ting tåler mer, hadde det vært plastdrevet som revnet eller no, så hadde jeg tatt det med god tone, da det er noe jeg ser på som slitedel. Og det er av de delene jeg ønsker skal ryke, i stedet for at det skal gå utover noe annet viktig.

 

Skal lage ny post i kveld/morgen, med bilder osv, så får dere bedømme litt selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...