Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 29. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2005 Hehe, høres ut som du behandler pc-deler slik jeg behandler fly Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Explorer bor du i Lofoten? Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Jeg må si jeg synes den cuben så veldig pen ut explorer Btw. er det mye stress å lage flottører MED hjul på undersiden? slik at man kan lande på begge elementer ? Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 (endret) Explorer bor du i Lofoten? Stemmer det ja. Bor på Napp - Flakstad kommune. Er du også herfra? Jeg må si jeg synes den cuben så veldig pen ut explorer Btw. er det mye stress å lage flottører MED hjul på undersiden? slik at man kan lande på begge elementer ? Tror nok det vil bli endel vanskeligere ja. Flottørene skal være så glatte som mulige på undersiden for å unngå mest mulig motstand i vannet. Det sier seg selv at hvis det skal være to hjulbrønner, med hjul i på undersiden så vil det nok bli vanskeligere å få flyet opp. Men egentlig vil det være ganske meningsløst. Flyr man på vann så er det liten vits i å lande på land og vice versa. I tillegg så er det ikke så veldig vanskelig å bytte mellom hjul og flottører. Vurderer faktisk å bygge flottører til Cuben ettersom jeg ikke kan komme på flyplassen hver gang jeg skal fly, og det ellers er ganske dårlig med plasser å fly her i nærmiljøet. Endret 29. juni 2005 av Explorer Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 29. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2005 (endret) En ting som ihverfall er sikkert, sjøfly er dritgøy! Hadde tidligere ett sjøfly av denne typen, en Ready: Er ikke noe som er kulere enn en lowpass over vannoverflaten, så lav at du ser vannet blir presset vekk av flyet, ved en solnedgang. Er rett og slett vakkert Og det an man kan lande hvor som helst, og bare kjøre flyet på land etterpå. Har litt dårlig erfaring med det, kjørte flyet opp på stranden litt for hardt. Ett av de bakre flottørfestene knakk, noe jeg ikke merket. Tanket opp, tok av, fløy høyt opp. Plutselig løsnet festet helt, tyngdepunktet ble da flyttet langt foran vingen, noe som foresaket ett ganske brått stup fra rimelig god høyde Traff vannflaten med ett plask, firewall'en løsnet, det samme gjorde ett av balanserorene. Ikke noe stress å fikse, men likevel... Det som tok livet av dette flyet var faktisk en kompis som plugget en trainerkabel i kontrollen. Det dumme var at han koblet den feil vei, altså med student-kontakten inn i min kontroll. Da slutter selvfølgelig kontrollen å sende. Dette var desverre i begynnelsen av en sving, så flyet forsatte rollen, og traff vannflaten 45' oppned. Byebye Ready Vingen var vrak, kroppen var vrak, halepartiet var vrak... Savner den enda edit: leif was here, and probaly still is Endret 29. juni 2005 av Psykopatisk Kaffelefse Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Explorer: Bor i Stamsund- Vestvågøy Honey-been min kommer i morra, blir nok en rapport ut på natten! Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Det døde... Var et aldri så lite uhell der jeg mistet en skru på det når strømmen sto påkoblet. Var en blå gnist, så slo maskinen seg på men det kom ikke noe bilde. Ettersom jeg allerede hadde avlivet to tidligere hovedkort, og fått de igjen på garantien (takk Multicom) så gadd jeg ikke å bruke det mer, og kjøpte heller et nytt mye bedre kort, som jeg bruker den dag i dag. Sammen med det kortet ligger det også to døde XP-2500 Barton og en død XP-1800 Palomino (takk til Multicom for den også. Sistnevnte døde sammen med hovedkortet og skruen. De to andre døde på grunn av en veldig tung kjøler, med stram klips til å holde den på plass. Ja, men hvorfor henger hovedkortet på veggen? Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Ja, men hvorfor henger hovedkortet på veggen? Vel.. Hadde ikke lyst å kaste kortet, og hadde ikke noen bedre plass å gjøre av det. Det har også "levert" deler til et par av modellflyene, med sånne små ferritringer som hindrer støy på servokabler. Hadde jeg kastet kortet så hadde jeg jo ikke hatt de ringene f.eks. Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 Har fått hentet Messerschmitten no Krever en del arbeid for å få den i luften dog, må lage og motere ny firewall til motoren, sette i radioutstyret, og montere rorhorn/linker. Men tror den kommer til å fly dritbra når den er ferdig! Specs -90cm vingespenn -AXI 2208/26 børsteløs elektromotor -3cellers 1200mah Etec lipo-batteri -ws-060 servoer -Hitec Electron 6 motakker -vekt: 500g (?) Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 I dag fikk jeg flyet mitt. Fløy en del men det var ikke lett gitt. Jeg får liksom ikke flyet høyt opp i lufta. Klarer heller ikke kontrolere det så lett. Det er typisk at flyet detter ned etter en strekning ret fram og en brå snuing som flyet gjør av seg selv.. Jeg antar at den mister fart og det er grunnen? Uansett har jeg laget en video av det men har ingen server. Filmen er på 10 mb. kan jeg maile den til noen som kan legge den ut? Tenkte andre kansje så nybegynerfeila mine. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Hvis du ikke finner noe annet, kan du bruke http://www.rapidshare.de/ Litt styrete, men det funker greit. Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 (endret) Var nettopp ute å testet "Pico Jeten", et av Multiplex flyene mine. Flyet gikk i havet i fjor sommer på grunn av radioforstyrrelser og her ble alt utstyret ombord ødelagt (unntakene er motor og servoer). Mottakeren og alt det elektriske ble trukket i saltvann og ettersom strømmen sto på så ble det ganske mye irr på delene. Mottakeren har ligget i en hobbyboks jeg har og da jeg skulle rydde i den tenkte jeg å bare kaste hele mottakeren ettersom den jo var ødelagt, men før det måtte jeg teste den.. Og den virket! Så nå har jeg to mottakere, men bare en krystall. Uansett, om Pico Jeten. Den er nå utstyrt med kun et lite mottakerbatteri, men ingen motor eller noe sånn. Derfor er den veldig lett, og glider veldig bra i luften. Allikevel blir jo ikke dette så veldig morsomt, det er jo en "Jet" og den skal ikke bare glidefly. Den skal fly raskt! Derfor skal jeg bestille ny LiPo batteripakke fra amerika, veldig billig og da skal det gå fort da! Edit: Flere bilder av min gode Pico Jet her. Det må jo bare være det perfekte fly, det er lett å fly, lett å reparere, solid og ikke minst, det er morsomt å fly det! Endret 2. juli 2005 av Explorer Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Er EasyFly og Piccofly det samme? Må anskaffe meg det i natt så jeg er beredt til choppere mitt kommer i morgen tidlig Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 http://rapidshare.de/files/2743578/fly.wmv.html Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 (endret) Stemmer det ja. Bor på Napp - Flakstad kommune. Er du også herfra? Explorer: Hvem prata du med om å få fly på leknes lufthavn? Robert i tårnet? gikk det greit? Psykolefsa: Er den rotorvifta di i drift? Åsmund: Bare øv litt så får du nok teken på det, et tips er å fly når det ikke er så mye vind og ikke å overstyre! Bor du i hallingdal? Alle: Skal på helikopter nå og hente mitt første helikopter! Så skal jeg pakke ut pakken og legge den ved senga og endelig få meg litt søvn! Så skal vel jeg lage en eller annen katastrofefilm i kveld om krasjlandingen med den Endret 2. juli 2005 av tørrfisk Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Explorer: Hvem prata du med om å få fly på leknes lufthavn? Robert i tårnet? gikk det greit? Er ikke helt sikker på navn, men tror ikke det var noen av folkene i tårnet. Ringte det nummeret som sto i telefonkatalogen til lufthavntjenesten elns. som holder til i bygget ved siden av. Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 (endret) http://rapidshare.de/files/2743578/fly.wmv.html Kjenner meg igjen fra når jeg prøvde å fly Det er komisk det greiene der Jeg prøvde i stiv kuling første gangen... det kan jo ha hatt litt innvirkning, kræsja vel enda hardere enn dere Endret 2. juli 2005 av snoemann Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 (endret) *løst* reverserte bare throttle servoen Endret 3. juli 2005 av tørrfisk Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Jeg er desperat, venstre stikka har ingen reaksjon på helikopteret i det hele tatt Ingen som har peiling? Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 3. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2005 (endret) Krise!Pakket opp mitt esky i natt og skulle teste rotoren, men den reagerte ikke i det hele tatt på throttle stikka, men plutselig begynte den å spinne av seg selv når radioen var av. Hva skal jeg gjøre? Høres ut som du ikke har aktivert fartsregulatoren. Dvs at du må "slå den på" før den begynner å reagere. Dette gjøres som oftest ved å koble til batteriet, og føre throttle-stikken opp til toppen, vente litt, så føre den ned til bunn igjen. Det finnes også andre varianter, men du må nesten sjekke manualen. Sjekk også etter en liten bryter elns som kanskje må slåes på Leter litt på nettet etter manualen til E-sky imens eg... edit: Kom hjem idag, rotorvifta hadde falt ned fra veggen Endret 3. juli 2005 av Psykopatisk Kaffelefse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå