nomore Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 throttlestore.com rcpro.no brapris.no rchobby.no hobbymix.no helihobby.no rcpartner.no rcbutikken.no nortrading.no centrohobby.no ...og sikkert mange flere Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Smallsize.no Micromonsters skulle vel åpne igjen etter å ha vært konkurs? Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 I svarte til mange... TAKK, for det! Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Er det noen som har bestilt batteripakker fra RC Partner? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 395,- for en LiPo bag. Det er jo over 10 ganger så dyrt som å handle på eBay, og da er frakt inkludert. Hvordan batterier tenker du på? Handler bare batterier fra Hobbyking jeg. Billig og bra. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 395,- for en LiPo bag. Det er jo over 10 ganger så dyrt som å handle på eBay, og da er frakt inkludert. Hvordan batterier tenker du på? Handler bare batterier fra Hobbyking jeg. Billig og bra. Jeg trenger ikke LiPo bag når jeg skal ha NiMh batterier... Jeg skal ha NiMh (son du har sikker skjønt) 8,4 volt 5000 mah. 2 stk... Jeg kjører seriøse greier, skjnner du... xD Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Når LiPo batterier har blitt så billige som dem har, så ser jeg ingen grunn til å velge noe dårligere til samme eller høyere pris. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 I tillegg til at de yter bedre og er lettere. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Men leverer en annen spenning en NiMh/NiCd. Så om noe skal ha 4.8v så er det ikke bare å peise på med et 7.6v 2s LiPo batteri. Eller skal de ha 9.9v så er det dumt å bruke et 3s LiPo på 12.6v. Lenke til kommentar
H.M.Kongen Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Men leverer en annen spenning en NiMh/NiCd. Så om noe skal ha 4.8v så er det ikke bare å peise på med et 7.6v 2s LiPo batteri. Eller skal de ha 9.9v så er det dumt å bruke et 3s LiPo på 12.6v. *kremt* 2s 7,4v & 3s 11,1v *host* Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 (endret) Men leverer en annen spenning en NiMh/NiCd. Så om noe skal ha 4.8v så er det ikke bare å peise på med et 7.6v 2s LiPo batteri. Eller skal de ha 9.9v så er det dumt å bruke et 3s LiPo på 12.6v. *kremt* 2s 7,4v & 3s 11,1v *host* Fulladet er det ca. 4,2V pér celle så 2S blir 8,4V og 3S blir 12,6V. Og igjen noe som det virker som nesten ingen skjønner: Selv om NiMh-pakker har høyere spenning så får man ikke nødvendigvis mere effekt enn med LiPo. Ved høyt strømmuttak (som drivmotorer i RC-biler) så vil spenninga synke betraktelig. Batteriet vil bli glovarmt og er du uheldig kan du brenne ESC og/eller motor. (Lav spenning og høy strøm er drepen for elektromotorer). Endret 7. mai 2010 av sedsberg Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Svarte, kjøpte en slik (vedlegg): Så manglet skruen som fester toppen til inner shaften... En optiker sa det var en 1,6mm eller 1,8mm skrue. Hvor kan man skaffe en mini slik? Skuff å skru sammen hele sjiten i går åsså mangler den siste skruen eg skulle sette på Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Hadde ikke han optikeren sånne små skruer, du kan jo prøve urmaker, de har jo skruer til små klokker. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Men leverer en annen spenning en NiMh/NiCd. Så om noe skal ha 4.8v så er det ikke bare å peise på med et 7.6v 2s LiPo batteri. Eller skal de ha 9.9v så er det dumt å bruke et 3s LiPo på 12.6v. *kremt* 2s 7,4v & 3s 11,1v *host* Fulladet er det ca. 4,2V pér celle så 2S blir 8,4V og 3S blir 12,6V. Og igjen noe som det virker som nesten ingen skjønner: Selv om NiMh-pakker har høyere spenning så får man ikke nødvendigvis mere effekt enn med LiPo. Ved høyt strømmuttak (som drivmotorer i RC-biler) så vil spenninga synke betraktelig. Batteriet vil bli glovarmt og er du uheldig kan du brenne ESC og/eller motor. (Lav spenning og høy strøm er drepen for elektromotorer). Å brenne ECU'en beskrymrer jeg meg lite om når den har Thermal Shutdown Protection... Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 Hadde ikke han optikeren sånne små skruer, du kan jo prøve urmaker, de har jo skruer til små klokker. Alle butikker som selger normale skruer har bare for store (M3 og oppover) mens alle urmakere og brillesjapper har bare for små... Eg blir gal, var rundt på hele lagunen nå nettopp. Men får prøve en hobbybutikk nedi Bergen en dag. Irriterende å ikke klare å levere med alle delene. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. mai 2010 Del Skrevet 7. mai 2010 (endret) Å brenne ECU'en beskrymrer jeg meg lite om når den har Thermal Shutdown Protection... Ikke alltid den beskyttelsen er bombesikker. Endret 7. mai 2010 av sedsberg Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Nå har jeg ikke akkurat grisekjørt verre enn de verste grisekjørerne heller da... Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 (endret) For en liten stund tilbake kjøpte jeg noen nye dempertårn til Savage-en i håp om å få senket bilen litt. Med disse så senker jeg chassiset, men hever karosseriet, noe som får bilen til å se veldig snål ut. Men det jeg har tenkt å gjøre nå er å slipe ned de øverste hullene i dempertårnene, også installere disse gummidemperne inni alle demperne mine. På den måten blir demperne kortere, men de kan fremdeles komprimeres like mye som før. Hvis dette fungerer, og ikke kommer i veien for hullene i sylindrene i demperne, så kan dette bli den enkleste og billigste måten å senke en Savage på. Jeg vet at andre har gjort lignende, men jeg vet ikke om det fungerer på Savage. Endret 9. mai 2010 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
lain Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 (endret) Jeg gjorde dette på min et par år tilbake. Halverte vandringen på mine dempere, og brukte tykkere demperolje. Fungerte greit til banekjøring, men når jeg startet å kjøre idiot igjen, fant jeg ut at jeg trengte ekstra vandring for å ta imot de verste droppene. Edit. I stedet for å kjøpe gummidempere, kan man også bruke fuel slange, noe jeg gjorde. Da du kan få akkurat den lengden du selv ønsker. Endret 9. mai 2010 av lain Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 9. mai 2010 Del Skrevet 9. mai 2010 Jeg tenkte på det å bruke fuel-slange, men jeg føler de blir for tynne og pinglete. Har uansett ikke planer om å senke bilen mye. Jeg vil helst ha en hybrid som kan kjøres over alt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå