Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ahh, etter å ha lest litt i denne tråden ble jeg innspirert til å dra frem glideflyet jeg fikk da jeg var mindre...

 

Jeg antar at det er best å prøve flyet når det er vindstille?

Til å begynne med kan det nok være greit å starte i vindstille. Hvis flyet er radiostyrt så kan det være morsomt å prøve å holde det i luften lengst mulig på termikk (varme som stiger) og oppvinder generelt.

 

Har du bilde av herligheten? :roll:

Lenke til kommentar
Men hvorfor i alle dager har ikke Alfa models flyene hjul viss de kan ta av med hjul? :hmm: Burde vel gå an uansett.

Mange fly som kan ha hjul, men det ikke er tatt med på. Blant annet vekt. Hjulene legger jo på endel vekt i tillegg til flyet slik det er.

Også er det jo utseendet. Fly slik som F4U Corsair ser penest ut når det ikke henger hjul under den. Alternativet er jo da innleggbart understell, men det blir dyrt.

Lenke til kommentar
Ahh, etter å ha lest litt i denne tråden ble jeg innspirert til å dra frem glideflyet jeg fikk da jeg var mindre...

 

Jeg antar at det er best å prøve flyet når det er vindstille?

Til å begynne med kan det nok være greit å starte i vindstille. Hvis flyet er radiostyrt så kan det være morsomt å prøve å holde det i luften lengst mulig på termikk (varme som stiger) og oppvinder generelt.

 

Har du bilde av herligheten? :roll:

Joda, det er radiostyrt. Skal få tatt bilde av flyet når solen kommer opp igjen :)

Lenke til kommentar

jeg vurderer nå ett fly og ett kamera,,komplettflyet er ikke på lager. Tålmodighet er oppskrytt.

 

http://elefun.net/webshop/aspx/produkter.aspx?vareID=44

http://elefun.net/webshop/aspx/produkter.aspx?vareID=144

 

Har noen testa disse?

Flyet er sikkert bra, men kameraet er det jeg er mest skeptisk til.

 

Vel jeg har bestilt det. Om dette er ett dårlig kjøp håper jeg noen reker å si ifra før jeg ikke kan avbestille det.

Endret av Åsmund
Lenke til kommentar

Vel!

 

Idag er dagen kommet når jeg sannsynligvis blir å fly Cuben jeg bygget på skolen for første gang. Har holdt på med byggingen i over et halvt år, og det har vært masse pussing og fiksing.

 

Flyet er gjort klar til flyving, begge batteripakkene er oppladet (skal fly med en 1400mAh 7 cellers NiCd pakke). Flyturen skal også filmes fra flyet settes ned på bakken, når det letter, og til det kommer tilbake til terra firm.

 

Uansett hvordan resultatet av dagens flytur blir, så lover jeg at filmen kommer til å bli lagt ut her!

Dog skal det sies at hvis flyturen går til helvete, og jeg treffer en lyktestolpe i god fart, så kommer det til å gå en stund før jeg blir å legge den opp.

 

Først skal jeg da gå inn i sørgerituale i et par uker. :no:

 

Hvis turen går bra derimot så kommer filmen opp i løpet av dagen eller morgendagen. :yes: . Først skal den gjøres bedre med litt musikk og klippe bort ting som ikke har noe å gjøre i filmen (vifting med kamera og slikt). :cool:

Lenke til kommentar

Tok nettopp en telefon til Leknes Lufthavn. Har fått avtalt å få bruke flyplassen istede, ettersom jeg da har så mye plass jeg kan ønske til å ta av på. Avtalte å komme dit i morgen, så da utsetter jeg flyturen. Her jeg egentlig tenkte å fly er det ikke så veldig høvelig ettersom det er både hus, lyktestolper og høyspent-kabler som går over hodet, og som kan treffes.

Lenke til kommentar
Ser bra ut:D

 

Men må nesten spørre, hvorfor henger det ett hovedkort på veggen? :p

Det døde... :whistle:

 

Var et aldri så lite uhell der jeg mistet en skru på det når strømmen sto påkoblet. Var en blå gnist, så slo maskinen seg på men det kom ikke noe bilde. Ettersom jeg allerede hadde avlivet to tidligere hovedkort, og fått de igjen på garantien (takk Multicom) så gadd jeg ikke å bruke det mer, og kjøpte heller et nytt mye bedre kort, som jeg bruker den dag i dag.

 

Sammen med det kortet ligger det også to døde XP-2500 Barton og en død XP-1800 Palomino (takk til Multicom for den også. Sistnevnte døde sammen med hovedkortet og skruen. De to andre døde på grunn av en veldig tung kjøler, med stram klips til å holde den på plass. :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...