perpyro Skrevet 10. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2010 Det trenger ikke å bli så forferdelig dyrt da http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_listCategoriesAndProducts.asp?catname=All+Outrunner+Motors&idCategory=63&ParentCat=59 http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_listCategoriesAndProducts.asp?catname=All+Speed+Controllers&idCategory=61&ParentCat=182 Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 10. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2010 (endret) FÅr man ikke børsteløs motor fra ca. 600 kr? Endret 10. mars 2010 av ΣΙΝΔΡΕ Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 10. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 10. mars 2010 Prisen avhenger ganske mye av størrelsen der de store kostere mere en de små. Den jeg har i Trex450 en min kosta 55$ Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 11. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2010 (endret) Motoren skal brukes i et eventuelt prosjekt for å bygge om en nitrobil til el-drift. Dette er en 1:8 buggy, så trenger en motor med litt krefter. Jeg vet det er enklere og kanskje til og med billigere å bare kjøpe en el-buggy, men prosjektet mitt er mer for morro, en utfordring for meg selv, liker å mekke på ting. Det var visst ikke så dyrt som jeg trodde for børsteløse motorer, så da satser jeg på børsteløst. Endret 11. mars 2010 av Lefse Lenke til kommentar
vegham Skrevet 11. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 11. mars 2010 Pass på å kjøpe sterk nok motor, siden det er en 1:8 bil. Mamba Monster Combo kan anbefales. Mener den er brukt i både BL Revo og Savage Flux. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2010 Vær obs på at litt kraftigere børsteløse motoroppsett kan ha en uhyre kjapp "leveringstid" på kreftene slik at drivverk kan bli revet i filler om det ikke er sterkt nok. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 12. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2010 Nå som vi er innpå BL motorer... hvordan fungerer "KV" greiene? er lavere KV bedre eller omvendt? Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 12. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2010 KV står for antal omdreininger per volt, uten motstand. Så en 3500 KV-motor vil for eksempel levere ca 42.000 omdreininger på ett nyoppladet 11,1 volt LiPo-batteri. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 12. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2010 AHA...! Så den motoren vi da dure rundt med 3500 rpm med 1 volt da...? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 12. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2010 KV står for antal omdreininger per volt, uten motstand. Så en 3500 KV-motor vil for eksempel levere ca 42.000 omdreininger på ett nyoppladet 11,1 volt LiPo-batteri. 44100 RPM med et nyoppladet 11,1V LiPo batteri. Høyere KV betyr som sagt høyere turtall per volt, men også høyere strømforbruk og dermed også høyere varmeutvikling. Lavere KV (tilsvarende høyere antall turns) gir en sterkere motor med lavere strømforbruk o varmeutvikling. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 12. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2010 (endret) Jeg får ikke tallene dine til å stemme. 3500 x 12 (ett nyoppladet 11,1 volt LiPo batteri ligger på ca 12 volt) er lik 42.000. Hvordan fikk du høyere turtall ved (antatt) lavere spenning? Deppss: Det stemmer. Endret 12. mars 2010 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 12. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2010 Et fulladet 11,1V/3S LiPo batteri har en spenning på 12,6V (4,2V per celle). 3500x12,6 = 44100. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 12. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2010 Et fulladet LiPo-batteri ligger vel på over 12, 4 volt så det stemmer nok med 44100 Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 12. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2010 (endret) Vet du hva "KV" står for? Edit: Dere gjør det veldig surrete syns jeg. Hadde jeg vært en amatør så hadde jeg vel kanskje ikke skjønt en dritt av dette... xD Tar man det rent teoretisk, er batteriet på 11,1V så er det på 11,1V. I praksis så er det noe forskjeller på turtallet fra eier til eier... (spørs hvordan eiern lader batteriet) Endret 12. mars 2010 av Deppss Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 12. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2010 (endret) http://en.wikipedia.org/wiki/KV Endret 12. mars 2010 av ΣΙΝΔΡΕ Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 13. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 13. mars 2010 Et fulladet 11,1V/3S LiPo batteri har en spenning på 12,6V (4,2V per celle). 3500x12,6 = 44100. Spenningen er altså en del høyere enn jeg antok. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2010 Tar man det rent teoretisk, er batteriet på 11,1V så er det på 11,1V. I praksis så er det noe forskjeller på turtallet fra eier til eier... (spørs hvordan eiern lader batteriet) 11,1V er middelspenningen under utladningssyklusen. Det starter på ca. 4,2V per celle og er utlada ved ca. 3V per celle (om jeg ikke husker feil). Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 14. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2010 Sellespenningen skal aldri under 3V pr. selle. Dropper den under dette vil batteriet ta permanent skade av det. En godt tommelfingerregel er å ikke tømme batteriet mere en 80% av dets påstemplede kapasitet. Følger men denne "regelen" sikrer man pakkene sine lengst mulig liv. I tillegg må batteriene ikke lagres tomme eller fulladet da de også tar skade av det. For å oppnå dette kan man enten bruke laderens lagringsfunksjon om den har dette eller man lader opp batteriet fullt opp og setter timeren til rundt halvparten av det man bruker og kjører/flyr opp strømmen til pakken er rundt halvfull. Lenke til kommentar
DJCrapBag Skrevet 16. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2010 Noen som har Traxxas T-Maxx 3.3 her? Lurer på om jeg skal gå til innkjøp av en til sommeren Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 17. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2010 Får spørre her heller. Selvsagt fant eg denne tråden etterpå... Har bestilt meg et E-sky Lama v.3. Så etterpå ser eg at simulator finnes også, og at noen inkluderer dette i pakken... Har den kontrolleren eg får med mitt helikopter utgang for USB? Ser i de pakkene der simulatoren er inkludert så står det USB kabel... Noen som har dette og vet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå