vegham Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 En god bil i forhold til prisen er vel Tamiya TT01R. Men den kommer uten karosseri, regulator og radio. Sikler på en slik selv, men har brukt pengene mine på en Slash som ble fortolla i dag Har en TT01R, vell verdt penga. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Noen som vet om en båt som bruker 1stk. 540 (eller tilsv.) motor? Bor rett ved et vann. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) Noen som vet om en båt som bruker 1stk. 540 (eller tilsv.) motor? Bor rett ved et vann. 3 båter jeg fant i farten, som bruker 1 motor. alle har 540 str. SUNSTORM 600 EP (Kyosho) AIRSTREAK EP RDS(Kyosho) Blast (Traxxas) Endret 10. februar 2010 av Deppss Lenke til kommentar
jop91 Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Villain ex har 2 motorer Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Tror jeg ville satset på denne stilige modellen fra Graupner. Har en litt billigere versjon av denne båten, og skroget er helt fantastisk! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 AirStreak-en så fin ut. Grapner-en ser ut til å ha to motorer. Vil helst ha kun én tilfelle oppgradering til børsteløst. Og hvordan er det med propeller? Bør man ikke ha en annen propeller hvis man har kraftigere motor? Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 Mener du kan velge om du skal ha 2 eller 1 motor i Graupner-en. Større propell, og større vridning på propellen gir høyere topphastighet, men hvor stor du kan bruke er vanskelig å si. Den beste måten å teste dette på er å prøve seg frem samtidig som man leser av temperaturen på motoren og ESC-en. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 (endret) Villain ex har 2 motorer Visst faen... Jeg skylder på at jeg er syk... xD Får vel rette på det da.. Endret 10. februar 2010 av Deppss Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Er det noen som vet hva levetiden er på NiMh batterier? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Er det noen som vet hva levetiden er på NiMh batterier? Generelt sett 500 ladesykluser. Høy lade/utladningsstrøm kan korte ned levetiden drastisk. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Er det noen som vet hva levetiden er på NiMh batterier? Generelt sett 500 ladesykluser. Høy lade/utladningsstrøm kan korte ned levetiden drastisk. Jeg har ladet de med 2A. kjøretiden for meg ligger på ca. 35min... Jeg bestilte batteriene 07.06.2009 så tok de kvelden for noen uker siden... men det er merkelig at BEGGE batteriene tar kvelden samtidig... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Har faktisk hørt om flere som sliter med Emaxx og at batterier tar kvelden. Og at man må ha batterier med loddede celler og ikke sveisa. Men hvis batteriene sitter i samme bilen får de lik belastning og da er det logisk at de varer like lenge. Det som kan skje med NiMh-batterier når man kjører med så mange celler er at en (eller flere) celler blir så utlada at de bytter polaritet. Jo flere celler jo større sjanse er det for at det skjer, og når det skjer vil batteriet "smelte". Så man bør passe på å ikke kjøre batteriene helt tomme. Noen anbefaler faktisk å balansere NiMh-batterier slik som man gjør med LiPo. Lenke til kommentar
Znaky Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 (endret) Har faktisk hørt om flere som sliter med Emaxx og at batterier tar kvelden. Og at man må ha batterier med loddede celler og ikke sveisa. Men hvis batteriene sitter i samme bilen får de lik belastning og da er det logisk at de varer like lenge. Det som kan skje med NiMh-batterier når man kjører med så mange celler er at en (eller flere) celler blir så utlada at de bytter polaritet. Jo flere celler jo større sjanse er det for at det skjer, og når det skjer vil batteriet "smelte". Så man bør passe på å ikke kjøre batteriene helt tomme. Noen anbefaler faktisk å balansere NiMh-batterier slik som man gjør med LiPo. Hva skjer hvis du lader et NiMh batteri med en/flere celler som har byttet polaritet? Endret 14. februar 2010 av Znaky Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Hva skjer hvis du lader et NiMh batteri med en/flere celler som har byttet polaritet? Her fant jeg ut litt om hvordan man "retter opp" en celle som har byttet polaritet. Noen computerladere kan gjøre jobben for deg. Jeg vet ikke hva som skjer hvis man prøver å lade en reversert celle opp på vanlig måte, men jeg tror ikke det er å anbefale. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Har faktisk hørt om flere som sliter med Emaxx og at batterier tar kvelden. Og at man må ha batterier med loddede celler og ikke sveisa. Men hvis batteriene sitter i samme bilen får de lik belastning og da er det logisk at de varer like lenge. Det som kan skje med NiMh-batterier når man kjører med så mange celler er at en (eller flere) celler blir så utlada at de bytter polaritet. Jo flere celler jo større sjanse er det for at det skjer, og når det skjer vil batteriet "smelte". Så man bør passe på å ikke kjøre batteriene helt tomme. Noen anbefaler faktisk å balansere NiMh-batterier slik som man gjør med LiPo. Hva skjer hvis du lader et NiMh batteri med en/flere celler som har byttet polaritet? Beste fall: Et varmt og dårlig batteri. Værste fall: Brann eller eksplosjon? Lenke til kommentar
RC-man Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Hei! Jeg kom over en kjempebillig rc-side i Indonesia : www.rckencang.com Noen som har handlet derfra før?? Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 (endret) Min første RC-bil! Har tenkt og gå til inkjøpp av en RC-bil (Off Road Buggy), den skal i hovedsaken brukes til og kjøre på grusveger og lett terreng bare for morro og lek, ikke noe konkuranse! Har lett litt rundt og sett litt på denne: http://www.amainhobbies.com/product_info.p...-Road-Buggy-RTR Syntes denne virket sprek, solid og ser tøff ut, og siden den er ferdig bygget med fjernkontroll passer dette bra til meg tror jeg! Noen meninger om valget? Men er dette en litt for dyr bil til bare leketøy, eller er det vert og legge ned såpass med penger hviss en skal ha noe holbart noe som man kan ha noe år og tåler en trøkk? Hvordan er denne nettbutikken egentlig, erfaringer? Leveringstid? Frakt kostnader? Totel prisen levert på døra i norge? Hva trenger jeg ekstra for att dette skal vere plug and play? Batterier, lader? Takker for eventuelt hjelp! Endret 15. februar 2010 av mX mann Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 (endret) Har god erfaring med Amainhobbies. Har selv en Traxxas Slash 4x4 Platinum Edition på vei derfra nå. For å få endelig pris lager du deg en bruker, logger inn og legger det du skal ha i handlekurven. Deretter går du videre mot betaling, og der får du opp fraktalternativer og pris på disse. Så tar du den totale prisen med frakt og multipliserer med 1,25 (som er momsen her i landet), og legger til fortollingsgebyret til speditøren (217,- hos Posten). Moms og fortollingsgebyr betaler du på postkontoret ved henting eller på ettersendt faktura til evnt UPS. Hva du trenger for å få den komplett står på sida der: Required For Operation: * AA- Batteries x8 * 7.2NiMh Stick Pack (3300mAh or higher) w dean style plugs 1 or 2 pks * 2S- 1P Lipo with deans style plugs 1 or 2 packs * 3S- 1P Lipo with deans style plugs 1 pack only* * Proper charger for proper type of battery Det du altså trenger er batterier til senderen, kjørebatteri og lader til dette. Både regulator og motor skal tåle 4S LiPo, men veit ikke om batteriholderen har plass til det. Bilen bør gå bra med 3S LiPo også. Batterier og lader (med evnt ekstern strømforsyning) får du kjøpt billig hos Hobbyking. Jeg bruker selv denne laderen (som trenger ekstern strømforsyning) og dette batteriet, og er godt fornøyd med det. Du trenger også plugger (f.eks. Deans) til å lodde på ledningene. Endret 15. februar 2010 av >Jonas< Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 (endret) Hva vil de s ene si ? s3, s4 Har det med størrelsen på lipoen eller kapasitet Endret 15. februar 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 3S er 3 celler koblet i serie. En LiPo-celler har nominell spenning på 3,7V. Dermed har et 3S LiPo-batteri en nominell spenning på 11,1V. Står det f.eks. 3S2P er det også 2 celler koblet i parallell. Det øker ikke spenninga, men kapasiteten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå