Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er dette helikopteret noe å satse på?

Er det bedre enn v2 dragonfly?

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=18...um=1&Catg=11507

Egentlig ikke. På samme nivå, bare med dyrere reservedeler. Har flydd M24 og en Twister (som er nesten identisk med v2). Likte best Twisteren, men M24 ser bra ut :thumbsup:

her er enda ett alternativ: http://elefun.net/webshop/aspx/produkter.aspx?vareID=163

Lenke til kommentar
Jeg så videoen av m24 og syns den var fin, men er interresert i flybarheten.

Linken du ga meg var dessverre for dyrt for meg.

Psykopatisk kaffelefse, vet du om noen andre brukt-choppers under 1000kr? :)

Jeg vet om en som kjøpte en Twister (samme som E-sky). Han gikk ganske fort lei den, siden han ikke kan fly den. Har selv flydd Twisteren hans, den flyr helt glimrende. Tror han er intresert i å selge den for rundt 1000 kroner komplett. Skal se om eg får fatt i ham imorgen. Du kan jo prøve å sende ham en PM, han går under navnet Elmud her på forumet...

Lenke til kommentar

Den er, som alle micro-helikoptre, vanskelig å fly. Men, det gjelder å ta det rolig de første 10 ladningene, så kommer det etterhvert. Det finnes også en del guider om hvordan man bør gå fram for å lære seg å fly raskest/best mulig uten krasj, som denne: http://www.helifever.com/basic/

Erfaringen din fra modellfly hjelper også på :thumbup:

Tror ikke den har skader, men må nesten prate med ham først.

product.6600010.jpg

Lenke til kommentar
Er microhelikopter veldig vanskelig å fly viss man har en viss peiling på vanlig 4kanals fly?  :ermm:

Ikke veldig vanskelig, men ikke regn med å rase rundt i nabolaget på første turen. Det kreves tålmodighet for å lære å fly ett helikopter. Men er det ikke det denne hobby'en handler om, utfordringer? Skal få snakket med Elmud idag, for å vite pris/skader osv. Du kan gjerne sende meg en PM med MSN'en din, så kan han snakke med deg direkte.

Men hvorfor fløy aldri Corsairen? Så fin ut den, hva er størrelsen på motor/fly?

Endret av Psykopatisk Kaffelefse
Lenke til kommentar

Corsairen fløy aldri pga et problem med bensintilførselen som jeg ikke fant ut av. :(

Motoren som sitter i er en Os max 10fp 1.76cc.

Flyet er i skala 1/2A, vingespenn 1m

Noen som vet om noen kvalitets-helikopter under 1500kr? :)

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar

Tipper det er et helt ok nybegynnerfly.

Sånn i mine øyne er det et STOOOORT pluss at det har propellen bak, da jeg lett kan ødelegge 9 sånne på 3 min

Ellers er det også i mine øyne et ganske stort minus at det er 3 kanaler, men det går sikkert an å fikse om du kan bygge litt :)

Lenke til kommentar
Tipper det er et helt ok nybegynnerfly.

Sånn i mine øyne er det et STOOOORT pluss at det har propellen bak, da jeg lett kan ødelegge 9 sånne på 3 min

Ellers er det også i mine øyne et ganske stort minus at det er 3 kanaler, men det går sikkert an å fikse om du kan bygge litt :)

Det er langt fra alle fly som har slike fattige propeller som knekkes så fort.

På multiplex flyene mine har jeg brukt propeller (standard-propeller) av merket Günter. Disse propellene er veldig bøyelige og tåler fint en krasj uten å knekke.

Edit: BTW, Fine bilder! :thumbup:

post-58-1119905187_thumb.jpg

Endret av Explorer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...