tørrfisk Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Er dette helikopteret noe å satse på? Er det bedre enn v2 dragonfly? http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=18...um=1&Catg=11507 Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 25. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2005 Er dette helikopteret noe å satse på?Er det bedre enn v2 dragonfly? http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=18...um=1&Catg=11507 Egentlig ikke. På samme nivå, bare med dyrere reservedeler. Har flydd M24 og en Twister (som er nesten identisk med v2). Likte best Twisteren, men M24 ser bra ut :thumbsup: her er enda ett alternativ: http://elefun.net/webshop/aspx/produkter.aspx?vareID=163 Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Jeg så videoen av m24 og syns den var fin, men er interresert i flybarheten. Linken du ga meg var dessverre for dyrt for meg. Psykopatisk kaffelefse, vet du om noen andre brukt-choppers under 1000kr? Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2005 Jeg så videoen av m24 og syns den var fin, men er interresert i flybarheten.Linken du ga meg var dessverre for dyrt for meg. Psykopatisk kaffelefse, vet du om noen andre brukt-choppers under 1000kr? Jeg vet om en som kjøpte en Twister (samme som E-sky). Han gikk ganske fort lei den, siden han ikke kan fly den. Har selv flydd Twisteren hans, den flyr helt glimrende. Tror han er intresert i å selge den for rundt 1000 kroner komplett. Skal se om eg får fatt i ham imorgen. Du kan jo prøve å sende ham en PM, han går under navnet Elmud her på forumet... Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Flott, kan du gi meg link til et bilde av den? Er den veldig vanskelig å fly? Har den skader? Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2005 Den er, som alle micro-helikoptre, vanskelig å fly. Men, det gjelder å ta det rolig de første 10 ladningene, så kommer det etterhvert. Det finnes også en del guider om hvordan man bør gå fram for å lære seg å fly raskest/best mulig uten krasj, som denne: http://www.helifever.com/basic/ Erfaringen din fra modellfly hjelper også på Tror ikke den har skader, men må nesten prate med ham først. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Tenkte å slenge inn et bilde av min Corsair, så folket får se hvaslags fly jeg har holdt på med Dette flyet kommer nok aldri til å se luften dessverre Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Er microhelikopter veldig vanskelig å fly viss man har en viss peiling på vanlig 4kanals fly? Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2005 (endret) Er microhelikopter veldig vanskelig å fly viss man har en viss peiling på vanlig 4kanals fly? Ikke veldig vanskelig, men ikke regn med å rase rundt i nabolaget på første turen. Det kreves tålmodighet for å lære å fly ett helikopter. Men er det ikke det denne hobby'en handler om, utfordringer? Skal få snakket med Elmud idag, for å vite pris/skader osv. Du kan gjerne sende meg en PM med MSN'en din, så kan han snakke med deg direkte. Men hvorfor fløy aldri Corsairen? Så fin ut den, hva er størrelsen på motor/fly? Endret 26. juni 2005 av Psykopatisk Kaffelefse Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 (endret) Corsairen fløy aldri pga et problem med bensintilførselen som jeg ikke fant ut av. Motoren som sitter i er en Os max 10fp 1.76cc. Flyet er i skala 1/2A, vingespenn 1m Noen som vet om noen kvalitets-helikopter under 1500kr? Endret 26. juni 2005 av tørrfisk Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 26. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2005 Corsairen fløy aldri pga et problem med bensintilførselen som jeg ikke fant ut av. Motoren som sitter i er en Os max 10fp 1.76cc. Flyet er i skala 1/2A, vingespenn 1m Noen som vet om noen kvalitets-helikopter under 1500kr? Du har solgt den eller? Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Corsairen er ikke solgt, men har gitt opp å prøve å fikse bensintilførselen. Noen som vet hvordan E-sky microhelikopterene takler friluft? Er de baktunge? Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 (endret) Jeg ser litt på denne http://www.norstyle.no/view_product.php?product=1133 noen som har bedre forslag rundt samme pris? Psykolefse: edmund ville ikke selge helikopteret sitt.. Endret 27. juni 2005 av tørrfisk Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Hva er best av E-sky og T-rex? Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 Hva er best av E-sky og T-rex? T-rex. Men t-rex er ikke ett nybegynner-helikopter, og krever en ekte heli-radio. Den kan du egentlig bare utelukke... Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 tilgi meg om spørsmålet er stilt før men jeg gadd ikke lese alt sammen. Forumet på,,ett annet sted er ike så aktivt heller. flere minutter uten svar:P jeg er rastløs. Jeg lurer på om det billigste flyet på komplett er brukbart. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309552&cks=PRL jeg har testa C-Cub og det var elendig. Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 Tipper det er et helt ok nybegynnerfly. Sånn i mine øyne er det et STOOOORT pluss at det har propellen bak, da jeg lett kan ødelegge 9 sånne på 3 min Ellers er det også i mine øyne et ganske stort minus at det er 3 kanaler, men det går sikkert an å fikse om du kan bygge litt Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 Fikk tatt noen bilder av en liten hovre-runde utenfor huset idag. Enjoy Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 (endret) Tipper det er et helt ok nybegynnerfly. Sånn i mine øyne er det et STOOOORT pluss at det har propellen bak, da jeg lett kan ødelegge 9 sånne på 3 min Ellers er det også i mine øyne et ganske stort minus at det er 3 kanaler, men det går sikkert an å fikse om du kan bygge litt Det er langt fra alle fly som har slike fattige propeller som knekkes så fort. På multiplex flyene mine har jeg brukt propeller (standard-propeller) av merket Günter. Disse propellene er veldig bøyelige og tåler fint en krasj uten å knekke. Edit: BTW, Fine bilder! Endret 27. juni 2005 av Explorer Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 Jepp, er kjekt med bøybare propeller. Eller kan du bruke, som jeg har nevnt før i tråden, en propsaver. Propsaveren festes til motoren (akslingen), og propellen festet med strikk til prop-saveren. Skulle du da komme borti noe med propellen vil den bli bøyd vekk... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå