perpyro Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Når det kommer til kraft til vektforhold er det ingenting som slår LiPo/Børsteløs kombinasjonen. Det flyes elheli i 90 size med 7 hestekrefter på 1,5 kilo batterier. Det er 7 hester ferdig under 2 kilo komplett, slå den med forbrenningsmotor. Har en 3,5 HK børsteløs motor liggende på litt over 300g. I tillegg gir børsteløs fult dreiemoment helt fra 0 rpm og oppover noe ingen forbrenningsmotor klarer. Problemet er at elsystemer med skikkelig futt i koster mere en nitroalternativet. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 (endret) Etter diverse testing med radiostyrte biler, båter og fly har jeg kommet frem til en ting: kjøp elektro samme hva. Det er utrolig lett å få feil innstillinger til bensinmotorer og jeg måtte faktisk få en ekspert til å få bilen min til å gå på tomgang. Dessuten kan du risikere at de kveler seg selv om du gasser opp for brått og så videre. Med elektromotorer slipper du mye stress, jeg håper at elektromotorer vil bli en realitet også for vanlige biler en gang i fremtiden... de er jo så enkle. Veldig viktig å skille mellom bensin- og nitromotorer! Bensinmotorer er ofte ekstremt enkle å justere inn. Og når de først er stilt inn skal det vannvittig mye til før man må justere de på nytt. De starter også lett uansett vær og temperatur og på min kan jeg kjøre i evigheter på én tank (ca. 40-50 min). Har selv hatt kraftige elektrobiler (børsteløs/LiPo) og det var en drøm å komme over på bensinbil. Endret 16. januar 2010 av sedsberg Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 16. januar 2010 Del Skrevet 16. januar 2010 Har du sånn tekniske data på den bajasen din? hk, top fart, 0-100 (eller 0-top speed)...... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Har aldri klart å finne nøyaktig effekt på Baja'n. Toppfarta er målt til ca. 56km/t med GPS. Forøvrig det samme som en Traxxas Revo 3.3. Aksellerasjonen (semihard grus) var også så og si lik. Toppfarta nå er forøvrig begrensa av giring. Ikke effekt. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) Jeg har så sykt lyst på bensinbil, er så lei av nitro nå, må jo stille den inn hver gang jeg skal kjøre og jeg får den aldri helt rett stillt inn Edit: skriveleif Endret 17. januar 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Jeg har så sykt lyst på bensinbil, er så lei av nitro nå, må jo stille den inn hver gang jeg skal kjøre og jeg får den aldri helt rett stillt inn Edit: skriveleif Legg nitro bilen ut på finn.no å skaff deg en HPI Baja 5B/T Nitro bilen min har ikke blitt mye brukt etter jeg fikk en Baja 5T i posten HPI Baja eller andre LS biler kan være greit å kjøpe brukt også, sparte noen tusen på det selv. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 bajaen er jo så jævla svær i forhold, da blir det jo vanskelig å få den med seg til de plassene man skal kjøre Lenke til kommentar
lain Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Jeg har så sykt lyst på bensinbil, er så lei av nitro nå, må jo stille den inn hver gang jeg skal kjøre og jeg får den aldri helt rett stillt inn Edit: skriveleif Da er det enten noe feil med motoren, måten du stiller inn på, eller noe annet på bilen. Nitro er litt tricky tidvis å stille inn, men skal ikke være nødvendig å gjøre det for hver tur heller. http://www.youtube.com/watch?v=WOZiU265FKE har en grei gjennomgang på hvordan du kan gå frem. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) Har sett det videoen flere ganger, trolig noe galt med min motor, men får ikke bytta noe nå for det er jo en stund siden jeg kjøpte bilen å sjappa jeg kjøpte den hos er lite villig til å gjøre noe som helst. Det som oftest skjer er at jeg den bare kveles uansett hvor mye jeg skrur, og sist gang trodde jeg det var noe alvorlig galt siden lyden var skikkelig grov og fæl og den lagde metall mot metall lyd(dvs plingelyd som i en klokke, skrudde motoren i biter og sjekka om noe var galt men ingenting så ut til å være skadet Endret 17. januar 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
lain Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Regner med at du lar den gå seg varm før du prøver å tune den? Eller får du ikke kjørt den i heletatt? Hvilken motor er det? Har lyst på fuel bil selv, men dyrt i innkjøp, og har akkurat vært nødt til å kjøpe 1:1 bil, så ikke akkurat overflod av penger. Liker heller ikke baja utformingen egentlig, ønsker en mer truggy look om jeg skal ha 1:5. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 (endret) ja jeg kjører den rolig rundt og lar den bli varm og god før jeg kjører noe hard får kjørt den, men den er fryktelig tungstarta det er en HPI 4,6 big block Har prøvd å lage rc selv men det ble et misslykket forsøk da jeg ikke har tilgang til deler her jeg bot og fadern liker ikke veldig godt at jeg bruker mye penger. Endret 17. januar 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Virkelig? Blant mine 4 nitromodeller er det uten tvil min HPI 4,6 som er enklest å ha med å gjøre. Den tuslet og gikk helt perfekt ved innkjøring, og er praktisk talt fremdeles perfekt den dag i dag. Har du vurdert å kjøpe ny forgasser? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Nei har ikke tenkt på det, men det kan jo kanskje være noe galt med bensin nåla eller noe der, men vet ikke om jeg skal investere mere i bilen eller selge den og kjøpe bensin istede Lenke til kommentar
dosk101 Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Har en nitrobil nå. har hatt litt feil med den. En skriver at det er mykje mindre feil å vedlikehold med eletrisk bil eller bensin bil En annen seiar det er betre med bensin en nitrobil. Hva er grunnleggjende best? til rundt 2000kr? Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Har en nitrobil nå. har hatt litt feil med den.En skriver at det er mykje mindre feil å vedlikehold med eletrisk bil eller bensin bil En annen seiar det er betre med bensin en nitrobil. Hva er grunnleggjende best? til rundt 2000kr? Det er mindre vedlikehold på el.biler enn nitro og bensin, ja. Bensin biler er mye mer stabile når det gjelder været og temperaturen. Det som går best er børsteløs el.motor med lipo batteri helt klart! Du får en del biler rund 2000kr, men det kommer jo ann på hva du vil ha. (rett meg hvis jeg har kjørt meg bort) xD Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. januar 2010 Del Skrevet 17. januar 2010 Har en nitrobil nå. har hatt litt feil med den.En skriver at det er mykje mindre feil å vedlikehold med eletrisk bil eller bensin bil En annen seiar det er betre med bensin en nitrobil. Hva er grunnleggjende best? til rundt 2000kr? Det er mindre vedlikehold på el.biler enn nitro og bensin, ja. Bensin biler er mye mer stabile når det gjelder været og temperaturen. Det som går best er børsteløs el.motor med lipo batteri helt klart! Du får en del biler rund 2000kr, men det kommer jo ann på hva du vil ha. (rett meg hvis jeg har kjørt meg bort) xD Burde ta med prisen. Til 2000kr. er det ikke rare elektrobilen man får hvis man er vandt med nitro. Spesielt ikke om man skal ta med batterier etc. for den prisen. Lenke til kommentar
dosk101 Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Har en nitrobil nå. har hatt litt feil med den.En skriver at det er mykje mindre feil å vedlikehold med eletrisk bil eller bensin bil En annen seiar det er betre med bensin en nitrobil. Hva er grunnleggjende best? til rundt 2000kr? Det er mindre vedlikehold på el.biler enn nitro og bensin, ja. Bensin biler er mye mer stabile når det gjelder været og temperaturen. Det som går best er børsteløs el.motor med lipo batteri helt klart! Du får en del biler rund 2000kr, men det kommer jo ann på hva du vil ha. (rett meg hvis jeg har kjørt meg bort) xD Burde ta med prisen. Til 2000kr. er det ikke rare elektrobilen man får hvis man er vandt med nitro. Spesielt ikke om man skal ta med batterier etc. for den prisen. Jeg har egentleg ikkje kjørt så mykje nitro bil. clutchen røyk for eit år sidan. å har vert litt vanskeleg å sette den saman igjen. så ikkje mykje eg har kjørt. Så dere anbefaler at jeg kjøper bensinn framføre nitro? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Etter min erfaring ja, har prøvd både nitro og bensin og det er mye lettere å få start og mye lettere å tune og holde ved like en bensinmotor etter min mening. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Etter min erfaring ja, har prøvd både nitro og bensin og det er mye lettere å få start og mye lettere å tune og holde ved like en bensinmotor etter min mening. er det jeg har funnet ut også... nitro har mye mer fintuning enn bensin, på nitro kan en halv millimeter være forskjellen på en motor som går greit til en motor som går perfekt. har ikke opplevd at bensin er like vanskelig. men, jeg liker uansett nitro bedre Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 (endret) Et pluss til på bensin siden er at motorer og stempelet inni er større sånn at det blir mere kraft(bare en teori) og den lager ikke den høye hylelyden som nitro motorer gjør pga det høye turtallet og det lille stempelet Endret 18. januar 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå