Mr. A Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 (endret) Det er altså slik at når fuelet antenner, så varmer det opp glødetråden slik at den kan antenne neste "dose"? Jeg er litt usikker på det... selv om forbrenningen er på 2000 grader i 0,8 sek. så rekker ikke pluggen å bli sikkelig varm. jeg mener at det må være varmen fra kompresjonen som antenner blandinga... 0,8 sekunder? På den tiden vil en motor på topp turtall (la oss si 30,000 omdreininger i minuttet) ha gått igjennom 400 forbrenninger. Er det da vanskelig å tro at tråden holder seg glødende? Red.: Etter å ha sjekket rundt litt på nettet, har jeg funnet ut at dieselmotorer fungerer akkurat slik du og andre beskrev. Altså ved at luften blir komprimert, og derfor blir varm nok til å antenne gassene. Modelmotorer, derimot, trenger likevel glødetråden. vanlige diesel motorer trenger også glødere til å starte akkurat som nitromotorer, så de funker mer eller mindre likt Endret 29. desember 2009 av Mr. A Lenke til kommentar
birdy113 Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Hva er forskjellen på en truggy og en buggy? Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 Det er altså slik at når fuelet antenner, så varmer det opp glødetråden slik at den kan antenne neste "dose"? Jeg er litt usikker på det... selv om forbrenningen er på 2000 grader i 0,8 sek. så rekker ikke pluggen å bli sikkelig varm. jeg mener at det må være varmen fra kompresjonen som antenner blandinga... 0,8 sekunder? På den tiden vil en motor på topp turtall (la oss si 30,000 omdreininger i minuttet) ha gått igjennom 400 forbrenninger. Er det da vanskelig å tro at tråden holder seg glødende? Red.: Etter å ha sjekket rundt litt på nettet, har jeg funnet ut at dieselmotorer fungerer akkurat slik du og andre beskrev. Altså ved at luften blir komprimert, og derfor blir varm nok til å antenne gassene. Modelmotorer, derimot, trenger likevel glødetråden. vanlige diesel motorer trenger også glødere til å starte akkurat som nitromotorer, så de funker mer eller mindre likt De startes likt, ja. Men en liten nitromotor har ikke nok dreiemoment til å kunne produsere det trykket som trengs for å få drivstoffet til å antenne, slik som en dieselmotor. En nitromotor trenger glødetråden for å kunne gå etter at du har koblet fra strømmen til glødepluggen. Hva er forskjellen på en truggy og en buggy? En truggy er en mellomting av en buggy og en monstertruck. I bunn og grunn er en truggy en buggy med lengre bærearmer, større hjul og lengre chassis. Lenke til kommentar
fsx Skrevet 29. desember 2009 Del Skrevet 29. desember 2009 jeg fik en merit rc fly cessna 480 og crasha men har bestilt deler og det værste hvar at ehh den gamle mobilen som jeg skule filme flyturen knuste helt så Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 (endret) Noen som vil ha fire på en rekke å ekspremintere med i bilen? xD O.S.IL-300 Inline motor Endret 30. desember 2009 av Deppss Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 30. desember 2009 Del Skrevet 30. desember 2009 (endret) Nei, takk. Jeg tar heller en Conley V8 med kompressor. Endret 30. desember 2009 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 31. desember 2009 Del Skrevet 31. desember 2009 (endret) fy f**n, jeg har så jævli lyst på en conley v8. har sett den på youtube, det var en kar som prøvde å lage en skalamodell av den kjente monstertrucken gravedigger Edit: Her er linken til youtube siden hans http://www.youtube.com/user/rcWizzard?blend=2&ob=1 Endret 31. desember 2009 av Mr. A Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Bildet av Conleyen så da manipulert ut. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Hva mener du med det ? hva ser manipulert ut Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Om du tror bildet er manipulert så ta en titt på denne videone med motoren i en skala dragster. http://www.conleyprecision.com/online_videos.htm Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Betviler ikke at den eksisterer, men så bare ikke ut som om han holdt den i handa. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 1. januar 2010 Del Skrevet 1. januar 2010 Fins det noe sånt i diesel eller i det hele tatt? Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 fy f**n, jeg har så jævli lyst på en conley v8. har sett den på youtube, det var en kar som prøvde å lage en skalamodell av den kjente monstertrucken gravedigger Edit: Her er linken til youtube siden hans http://www.youtube.com/user/rcWizzard?blend=2&ob=1 Har fulgt med på han der en stund nå. Morsomt å se hvordan han lager bilen fra bunnen og opp. Gleder meg til han er ferdig med bilen, og skal kjøre den igjen. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) Jeg å, men han er jævli heldig som har tilgang til alt det utstyret, både cnc maskiner og lakksprøyter og vakumformer Endret 2. januar 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
curtiis Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) Jeg å, men han er jævli heldig som har tilgang til alt det utstyret, både cnc maskiner og lakksprøyter og vakumformer Heldig e vel ikke rette ordet, det ser mer ut som han bruker det han har av penger på hobbyen sin værtfall. Noe av utstyret laget han jo selv, som den vakumformeren som da er genial. Sku nesten laget en sånn selv, ser mange muligheter med en sånn sak. Koster værtfall en god del svette, tenking og penger det prosjektet dær. Kan nesten ikke vente til å få se den i aksjon, om det er flere sånner prosjekter med like god dokumentering på youtube eller andre plasser så må dere bare slenge opp en link. For dette var intressangt, kansje man skulle ta hobbyen noen hakk vidre med sånn inspirasjon. En billig vakum metode Endret 2. januar 2010 av curtiis Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 det jeg mener med heldig er mest cnc maskinen, det er ikke mange folk verfall ikke i norge sm har tilgang til en Lenke til kommentar
curtiis Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 det jeg mener med heldig er mest cnc maskinen, det er ikke mange folk verfall ikke i norge sm har tilgang til en hmm, kan ikke ha fått med meg den cnc maskinen du snakker om. Men da har han nu en del penger for de er ikke billige, selv brukt cnc fres da jeg gikk på skolen. Artig leketøy, bare synd at de fleste bedrifter ikke har sånt utstyr. Men nå kan du nu lage stort sett hva som helst med en god dreiebenk og fresemaskin. Men de koster også en del, ikke noe du har for hobby uannsett. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 Tror ikke han har en cnc maskin selv men han har jo fått laget både diffen og girkassa på monstertrucken med en, ivertfall diffen. Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) Vet noen om det følger batterier med denne bilen? Edit: Fant det ut. Men vet noen om en god butikk hvor jeg kan kjøpe tilsvarende batterier? Endret 2. januar 2010 av ;P Lenke til kommentar
RC-man Skrevet 2. januar 2010 Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) Vet noen om det følger batterier med denne bilen? Edit: Fant det ut. Men vet noen om en god butikk hvor jeg kan kjøpe tilsvarende batterier? http://elefun.no/p/prod.aspx?v=14517&i=24& - disse batteriene er bedre 4500mah, men LiPo batterier funker enda bedre Trenger noen hjelp / råd / tips til noe radiostyrt, gå inn på www.radiostyrt.no som er nordens største RC-forum... der får du hjelp (bare et lite tips ) Endret 2. januar 2010 av RC-man Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå