sedsberg Skrevet 26. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 26. desember 2009 LiPo bag til å oppbevare batteriene i for sikkerhets skyld er også lurt å kjøpe med. Er dette en spesiell bag eller kan jeg bare ta en random bag som jeg har liggende og slenge? Den må ikke være brennbar og må tåle et eksploderende LiPo-batteri. Er noen som bruker metallbokser o.l. også. Poenget er bare å hindre brann hvis batteriet tar kvelden. Lenke til kommentar
Znaky Skrevet 27. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2009 LiPo bag til å oppbevare batteriene i for sikkerhets skyld er også lurt å kjøpe med. Er dette en spesiell bag eller kan jeg bare ta en random bag som jeg har liggende og slenge? Den må ikke være brennbar og må tåle et eksploderende LiPo-batteri. Er noen som bruker metallbokser o.l. også. Poenget er bare å hindre brann hvis batteriet tar kvelden. Oki Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 27. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2009 Vet noen om en god og billig butikk som selger motordeler? Trenger en slik. Og kan noen fortelle meg hvordan en ny plugg kontra en 3-5 år gammel plugg påvirker motoren annet enn ved start? Er litt forvirret om det. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 27. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) ja det lurer jeg også på, kan det ha noe med at den ikke er helt tett sånn at motoren mister kompresjon ? Endret 27. desember 2009 av Mr. A Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) Og kan noen fortelle meg hvordan en ny plugg kontra en 3-5 år gammel plugg påvirker motoren annet enn ved start? Er litt forvirret om det. pluggen er jo kun for å starte motoren, etter det trenger man ikke pluggen lengre. start-problemer kan du få, som du nevner selv. det eneste som evt. kan være problemet er jo om pluggen er ødelagt, altså om den ikke er tett, men det har jeg vanskelig for å tro kan skje under normale forhold. det kan vel komme problemer rett etter start også, at du ikke får skikkelig start på motoren og at den bare hoster og harker etter start. jeg bytter plugger minst 1 gang i året, er ikke store invisteringen akkurat... Endret 27. desember 2009 av aklla Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 27. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2009 Er det jeg og tenkte. Har hørt om mange som har byttet plugg ofte for å hele tiden ha topp ytelse i motoren, men det er visst ikke nødvendig? If it ain't broke, don't fix it! Lenke til kommentar
Oter Skrevet 27. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2009 om pluggen er slitt,så er det bare og bytte den,er pluggen ødelagt,så vil ikke motoren starte,og den vil heller ikke gå. om pluggen ryker mens motoren går,så vil den selvsagt stoppe,da det er pluggen(GLØDETRÅDENE)som antenner kompresjonen i motoren. og er pluggen slitt,så vil den ikke tenne på rett tidspunkt = at motoren går dårligere Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) om pluggen ryker mens motoren går,så vil den selvsagt stoppe,da det er pluggen(GLØDETRÅDENE)som antenner kompresjonen i motoren. ehh, på 1/5 bensin biler har jeg sett at det er pluggen som antenner bensinen, men på standard nitro RC-biler, så er det kompresjonen og ikke pluggen som antenner drivstoffet. glødetrådene gløder ikke under vanlig kjøring på en standard nitro RC-bil... på bensin-RC-biler(standard bil-bensin), så kreves det en skikkelig plugg som antenner bensinen edit: jeg er noe usikker på det med bensin-rc-biler, men helt sikker på nitro-bilene... Endret 27. desember 2009 av aklla Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 27. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2009 Jeg trodde pluggen holdt seg glødende av forbrenningen så lenge motoren var i gang og at det var i starten man måtte ha strøm på pluggen for å få den til å gløde når det kom til nitro Men i motsetning til aklla er jeg ikke 100% sikker her. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 27. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) Det er riktig som perpyro sier. Tråden i glødepluggen gløder så lenge motoren er i gang, og derfor kan motoren fortsette å gå selv om tråden i pluggen bryter. Dieselmotorer bruker også glødeplugger, ikke ulikt nitromotorer. RC-Airplane-World.com: "Where a gasoline internal combustion engine uses a spark plug to ignite the fuel/air mixture within the compression chamber, so a glow or nitro engine uses a small glow plug. Although the plug filament needs to be heated up initially using a glow plug igniter, once the engine is running the heat generated within the combustion chamber keeps the filament glowing continuously and is thus able to ignite the fuel/air mixture on each revolution." Endret 27. desember 2009 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2009 leste litt rundt på nettet om det her nå, viser seg at jeg har fått helt feil forklaring en gang i tiden... man lærer noe hver dag Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 27. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2009 Det er altså slik at når fuelet antenner, så varmer det opp glødetråden slik at den kan antenne neste "dose"? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2009 Det er altså slik at når fuelet antenner, så varmer det opp glødetråden slik at den kan antenne neste "dose"? tydligvis... trodde det var en blanding av trykk + varme inne i kammeret som gjorde at ny fuel antente, men det var det ikke Lenke til kommentar
fsx Skrevet 27. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) var ute og fløy med min merit cessna 480 den jeg fik i julegave IKKE DEN STORE en liten fløy nå når det var tåke tok og lupa og crash nesten i trærne eller hustaket :S og så crasha jeg i baken flyet sto langt ned i snøen så bare tail seksjon igjen Endret 27. desember 2009 av fsx Lenke til kommentar
fsx Skrevet 27. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2009 lagde hjemmelagd ski Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 27. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 27. desember 2009 Det er altså slik at når fuelet antenner, så varmer det opp glødetråden slik at den kan antenne neste "dose"? Jeg er litt usikker på det... selv om forbrenningen er på 2000 grader i 0,8 sek. så rekker ikke pluggen å bli sikkelig varm. jeg mener at det må være varmen fra kompresjonen som antenner blandinga... Lenke til kommentar
birdy113 Skrevet 28. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2009 Hei http://shop.smallsize.no/product_info.php?...8525f3ca18a5dd9 Jeg har i dag kjøpt en BD8 Truggy RTR som det kalles. jeg er helt ny innen RC aldri verdt borti det før i dag. jeg har fått start på den 1 gang. Er det noen tips/råd jeg bør vite om før jeg setter i gang og kjører? Jeg føler meg lost når det gjelder RC Lenke til kommentar
lain Skrevet 28. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2009 Du må kjøre inn motoren. Kanskje greit å se igjennom noe av hva ekornet sier og viser. Han har informative og greie videoer. http://www.youtube.com/watch?v=pAggkhHqEkw...B46144DF4EA109B Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 28. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2009 (endret) Det er altså slik at når fuelet antenner, så varmer det opp glødetråden slik at den kan antenne neste "dose"? Jeg er litt usikker på det... selv om forbrenningen er på 2000 grader i 0,8 sek. så rekker ikke pluggen å bli sikkelig varm. jeg mener at det må være varmen fra kompresjonen som antenner blandinga... 0,8 sekunder? På den tiden vil en motor på topp turtall (la oss si 30,000 omdreininger i minuttet) ha gått igjennom 400 forbrenninger. Er det da vanskelig å tro at tråden holder seg glødende? Red.: Etter å ha sjekket rundt litt på nettet, har jeg funnet ut at dieselmotorer fungerer akkurat slik du og andre beskrev. Altså ved at luften blir komprimert, og derfor blir varm nok til å antenne gassene. Modelmotorer, derimot, trenger likevel glødetråden. Noen som vet hvor jeg kan få tak i dempere (foran og bak) til Traxxas Slash? Jeg vet at ProLine slipper noen snart. De ligger allerede på hjemmesiden deres. Men jeg er interessert i å vite hvilke alternativer jeg bør vurdere. Endret 29. desember 2009 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 29. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2009 (endret) Det er altså slik at når fuelet antenner, så varmer det opp glødetråden slik at den kan antenne neste "dose"? Jeg er litt usikker på det... selv om forbrenningen er på 2000 grader i 0,8 sek. så rekker ikke pluggen å bli sikkelig varm. jeg mener at det må være varmen fra kompresjonen som antenner blandinga... 0,8 sekunder? På den tiden vil en motor på topp turtall (la oss si 30,000 omdreininger i minuttet) ha gått igjennom 400 forbrenninger. Er det da vanskelig å tro at tråden holder seg glødende? Jo, greit da... jeg tok tomgangs turtallet som et eksempel som jeg ikke oppga (800rpm). Har vel sammenlignet litt for mye med en diesel motor... (føler meg litt på jordet nå) xD Endret 29. desember 2009 av Deppss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå