aklla Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Vet ikke helt, den ser litt liten ut i mine øyne. Den jeg så var ekstremt stor til rc å være, kanskje like stor som en liten firehjuling, sånn til unger. litt mer skikkelig bilde, veldig vanskelig å se størrelsen ut fra det jeg pastet der... Lenke til kommentar
lain Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Ok. Ja kunne nok tenkt meg å lagt i litt mer for å få en litt mer heavy RCbil... Har dere noen anbefalinger? Evt. nettbutikker dere kan anbefale? http://elefun.no/elefun4/aspx/produkter.as...ategoriID=10000 Den er etter min mening en fin racer/basher kombi. Tåler å håndteres hardt, men lagd mer for banekjøring enn hopping ned fra hustak. Kommer også litt an på hva du er ute etter, hvordan du kommer til å bruke den/ønsker å bruke den, hvilke baner/områder du har å kjøre på, og pris. Prisen har du i utgangspunktet satt til 4k, som gjør at diverse montertrucks blir eksludert, og da er den over etter min mening veien å gå. Jeg vurderte selv denne i sommer, men valgte å oppgradere og sette i stand igjen monster trucken min i stedet. Lenke til kommentar
jop91 Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 (endret) Ok. Ja kunne nok tenkt meg å lagt i litt mer for å få en litt mer heavy RCbil... Har dere noen anbefalinger? Evt. nettbutikker dere kan anbefale? Hpi, traxxas, losi*, team associated, kyosho og ofna er merkene du bør holde deg til.. Endret 23. oktober 2009 av jop91 Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Hva synes du om kyosho da, siden du ikke tok med det? Lenke til kommentar
jop91 Skrevet 23. oktober 2009 Del Skrevet 23. oktober 2009 Hva synes du om kyosho da, siden du ikke tok med det? Glemte kyosho Lenke til kommentar
stius Skrevet 25. oktober 2009 Del Skrevet 25. oktober 2009 Jeg skal kjøpe meg en rc bil nå på Onsdag, så jeg var først å lånte meg en bil for å teste på innendørsbanen her i Tromsø. Jeg synes bilen gikk alt for sakte, og de fleste der kjørte i fra meg. Jeg tengte å kjøpe meg den her bilen http://hobby24.no/?pageID=8111&ItemID=12239 , men vill sikre meg om at den gikk helt ok, sammenlignet med tt-01 bilen. Noen som vet? Lenke til kommentar
fpsplayer Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Kjøpte denne for 2 år siden for 7-800 kr. Nå står den bare å støver ned. Innershaften røk også har jeg ikke fått kjøpt ny. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Jeg skal kjøpe meg en rc bil nå på Onsdag, så jeg var først å lånte meg en bil for å teste på innendørsbanen her i Tromsø. Jeg synes bilen gikk alt for sakte, og de fleste der kjørte i fra meg. Jeg tengte å kjøpe meg den her bilen http://hobby24.no/?pageID=8111&ItemID=12239 , men vill sikre meg om at den gikk helt ok, sammenlignet med tt-01 bilen. Noen som vet? Skal du ha noe som går skikkelig er børsteløs motor og regulator sammen med LiPo-batterier veien å gå. Da kan det like gjerne være greit å kjøpe en bil uten børstemotor og reglator for så å oppgradere siden. Børsteløse sett og LiPo-batterier fåes en god del billigere i utlandet (f.eks. på eBay) enn det gjør her i landet. Lenke til kommentar
Quick Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 (endret) Legger inn en liten video av min 6S Align T-Rex 450 Pro. Mest intensivt fra 2:45 og utover. Oppsett osv. finner dere i beskrivelsen. Reviewtråd kan forøvrig sees her. Mvh Endret 26. oktober 2009 av SaihtamG Lenke til kommentar
jevli Skrevet 26. oktober 2009 Del Skrevet 26. oktober 2009 Går rundt å gleder meg til jeg får tilsendt HPI Savage XL Skal bygge tilhenger til den (det blir gøy) Lenke til kommentar
veluci Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Legger inn en liten video av min 6S Align T-Rex 450 Pro. Mest intensivt fra 2:45 og utover. Oppsett osv. finner dere i beskrivelsen. Reviewtråd kan forøvrig sees her. Mvh dæven så tøft. er det vanskeli og flyge sånn?? eller sette opp helikoptere til og fungere sånn??? hvor mye koster ett slik helikopter?? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Det er flere års trening for og komme på et sånt nivå og det koster noen lapper i tillegg. Det heliet der er i tillegg rått hva ytelse anngår og er ikke noe som kommer stock ut av eska. Lenke til kommentar
veluci Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 kjøpte meg en ny bil idag, og så må jo bilen innkjøres osv. men startet bilen og kjørte ett par tanker med ca halv gass.. leser på nettet nå att de første tankene skal du ikke kjøre i det hele tatt, å att bilen skal gå på tomgang samtidig som du justerer bensin tilførselen mange tanker.. noen som kan si meg om det eg har gjort var ett dårlig trekk?? eller har det ikke så alt for mye å si?? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 så lenge bilen overlevde har det vel ikke så alt for mye å si. litt unødvendig slitasje har det sikkert blitt, men er jo lite du får gjort med det nå... Lenke til kommentar
veluci Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 så lenge bilen overlevde har det vel ikke så alt for mye å si.litt unødvendig slitasje har det sikkert blitt, men er jo lite du får gjort med det nå... bør eg sette i gang bilen og la den gå noen tanker på tomgang neste gang eg kjører nå da?? eller er det for sent nå?? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 det er for seint nå. grunnen til innkjøring er for at delene inne i motoren skal tilpasses hverandre, så små feil og ujevnheter blir slitt bort. antagelig er det flere grunner som jeg ikke kan også. men uansett, ta det rolig med bilen i starten Lenke til kommentar
lain Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Er hovedsaklig for å kjøre inn ting (doh), at alt skal "slites" på plass. Skaden er gjort, men om du ikke hører ulyder og motoren går rent og gir grei respons, er det nok ikke noen store skader. Tipper at du kanskje må bytte motor et par måneder før enn du kanskje måtte om du kjørte inn "riktig". MEN! det er viktig at du tar godt vare på den videre. Om bilen ikke brukes på lengre perioder, pass på at det ikke er igjen bensin i motoren (kjør den gjerne tom), og ha i olje beregnet på lagring. Pass også på å unngå å få dritt ned i motoren når du f.eks skifter tennplugg eller har nedi olje. En siste ting er at du bør være ops på hvor varm den er/blir. Ikke ruse den på maks når den er kald, og ikke holde den på maks veldig lenge når den er varm. Det sagt, grunnen til at jeg skrev "riktig", er at det er litt forskjell på hva folk mener er riktig måte å kjøre inn motoren på. Noen vil si at din måte, så lenge det var på flatt hardt underlag, ikke gjør noe så lenge du ikke tvang motoren på noen måte. Andre mener du bør la den gå på tomgang i 3-4 tanker. Jeg kjørte vel en linje midt imellom dem, 2 tanker tomgang, så kjøring på lite gass og lite motstand. Alt i alt, tror ikke du skal bekymre deg så veldig. Bare ta vare på den videre, så skal du se du får igjen mange fine timer med morro. Lenke til kommentar
veluci Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 pokker og. temmelig forbanna nå att eg ikke tok meg bedre tid til og finne ut helt hvordan eg skulle gjøre det.. ble rett og slett litt for ivrig. men har hatt en bil før, og gjorde det likt da, og det gikk helt fint, så får håpe det går fint no og Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Går rundt å gleder meg til jeg får tilsendt HPI Savage XL Skal bygge tilhenger til den (det blir gøy) Har tenkt på det selv, hvis du lager det, kan du sende meg noen tegninger, mål, handlelsite osv ? Lenke til kommentar
veluci Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 noen som kan fortelle meg om vedlikehold av en nitro motor, slik att den varer lengst mulig???? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå