Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Vet ikke helt, den ser litt liten ut i mine øyne. Den jeg så var ekstremt stor til rc å være, kanskje like stor som en liten firehjuling, sånn til unger.

 

litt mer skikkelig bilde, veldig vanskelig å se størrelsen ut fra det jeg pastet der...

Om33120.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok. Ja kunne nok tenkt meg å lagt i litt mer for å få en litt mer heavy RCbil... Har dere noen anbefalinger? Evt. nettbutikker dere kan anbefale?

 

http://elefun.no/elefun4/aspx/produkter.as...ategoriID=10000

Den er etter min mening en fin racer/basher kombi. Tåler å håndteres hardt, men lagd mer for banekjøring enn hopping ned fra hustak.

 

Kommer også litt an på hva du er ute etter, hvordan du kommer til å bruke den/ønsker å bruke den, hvilke baner/områder du har å kjøre på, og pris.

Prisen har du i utgangspunktet satt til 4k, som gjør at diverse montertrucks blir eksludert, og da er den over etter min mening veien å gå.

 

Jeg vurderte selv denne i sommer, men valgte å oppgradere og sette i stand igjen monster trucken min i stedet.

Lenke til kommentar
Ok. Ja kunne nok tenkt meg å lagt i litt mer for å få en litt mer heavy RCbil... Har dere noen anbefalinger? Evt. nettbutikker dere kan anbefale?

 

 

Hpi, traxxas, losi*, team associated, kyosho og ofna er merkene du bør holde deg til..

Endret av jop91
Lenke til kommentar
Jeg skal kjøpe meg en rc bil nå på Onsdag, så jeg var først å lånte meg en bil for å teste på innendørsbanen her i Tromsø. Jeg synes bilen gikk alt for sakte, og de fleste der kjørte i fra meg.

 

Jeg tengte å kjøpe meg den her bilen http://hobby24.no/?pageID=8111&ItemID=12239 , men vill sikre meg om at den gikk helt ok, sammenlignet med tt-01 bilen.

 

Noen som vet? :)

Skal du ha noe som går skikkelig er børsteløs motor og regulator sammen med LiPo-batterier veien å gå. Da kan det like gjerne være greit å kjøpe en bil uten børstemotor og reglator for så å oppgradere siden. Børsteløse sett og LiPo-batterier fåes en god del billigere i utlandet (f.eks. på eBay) enn det gjør her i landet.

Lenke til kommentar
Legger inn en liten video av min 6S Align T-Rex 450 Pro. Mest intensivt fra 2:45 og utover. ;) Oppsett osv. finner dere i beskrivelsen. Reviewtråd kan forøvrig sees her.

 

 

 

Mvh

 

dæven så tøft. er det vanskeli og flyge sånn?? eller sette opp helikoptere til og fungere sånn??? hvor mye koster ett slik helikopter??

Lenke til kommentar

kjøpte meg en ny bil idag, og så må jo bilen innkjøres osv. men startet bilen og kjørte ett par tanker med ca halv gass..

 

leser på nettet nå att de første tankene skal du ikke kjøre i det hele tatt, å att bilen skal gå på tomgang samtidig som du justerer bensin tilførselen mange tanker..

 

noen som kan si meg om det eg har gjort var ett dårlig trekk?? eller har det ikke så alt for mye å si??

Lenke til kommentar
så lenge bilen overlevde har det vel ikke så alt for mye å si.

litt unødvendig slitasje har det sikkert blitt, men er jo lite du får gjort med det nå...

 

 

bør eg sette i gang bilen og la den gå noen tanker på tomgang neste gang eg kjører nå da?? eller er det for sent nå??

Lenke til kommentar

det er for seint nå.

grunnen til innkjøring er for at delene inne i motoren skal tilpasses hverandre, så små feil og ujevnheter blir slitt bort. antagelig er det flere grunner som jeg ikke kan også.

 

men uansett, ta det rolig med bilen i starten

Lenke til kommentar

Er hovedsaklig for å kjøre inn ting (doh), at alt skal "slites" på plass.

Skaden er gjort, men om du ikke hører ulyder og motoren går rent og gir grei respons, er det nok ikke noen store skader.

Tipper at du kanskje må bytte motor et par måneder før enn du kanskje måtte om du kjørte inn "riktig".

 

MEN! det er viktig at du tar godt vare på den videre. Om bilen ikke brukes på lengre perioder, pass på at det ikke er igjen bensin i motoren (kjør den gjerne tom), og ha i olje beregnet på lagring. Pass også på å unngå å få dritt ned i motoren når du f.eks skifter tennplugg eller har nedi olje.

 

En siste ting er at du bør være ops på hvor varm den er/blir. Ikke ruse den på maks når den er kald, og ikke holde den på maks veldig lenge når den er varm.

 

Det sagt, grunnen til at jeg skrev "riktig", er at det er litt forskjell på hva folk mener er riktig måte å kjøre inn motoren på.

Noen vil si at din måte, så lenge det var på flatt hardt underlag, ikke gjør noe så lenge du ikke tvang motoren på noen måte.

Andre mener du bør la den gå på tomgang i 3-4 tanker. Jeg kjørte vel en linje midt imellom dem, 2 tanker tomgang, så kjøring på lite gass og lite motstand.

 

Alt i alt, tror ikke du skal bekymre deg så veldig. Bare ta vare på den videre, så skal du se du får igjen mange fine timer med morro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...