aklla Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 (endret) du har en fjær inne i starteren, det er mulig den har hoppet av... det gjør at den blir litt lettere å dra ut enn ellers, og går ikke inn i det hele tatt Endret 14. oktober 2009 av aklla Lenke til kommentar
veluci Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 hei... noen som kan komme med noen gode tips om en bra bil. tenkte mest på nitro, og vill ha en som funker i terrenget, som har god kvalitet, og en kraftig motor, og som ser veldig bras ut.. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Kyosho Inferno ST-US SP2 Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Nitromotorene til Kyosho kan være vriene, men ellers er Kyosho helt supert. Kyosho kommer snart med en elektrisk 1:8-skala buggy som heter Inferno VE. Den tror jeg kommer til å bli knalltøff! Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Har selv en Inferno GT2, motoren på den (SG utgaven) og på ST-US SP2 er helt like - og lette å ha med å gjøre. De er noe forbedret ihht. forgjengerne. Inferno VE har allerede kommet, er å få kjøpt i butikkene Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 (endret) Er ikke enig, synes kyoshos motorer er lettstarta, men det nytter ikke når kyosho har så dårlige deler. En venn av meg har en MFR og den har nesten ikke blitt kjørt pga dårlige deler. Med en gang han får reparert en ting er det noe annet som går til *******. Nå er demperen ødelagt, andregir funker ikke, av og til henger det domme enveislageret, som ikke egentlig ikke er et lager seg opp. Med min hpi savage x 4.6 har jeg ikke hatt noen sånne problem, annet enn en litt vanskelig innkjøring og slitte bremser. Jeg ville gått for HPI uansett hvordan bil du er ute etter !! Endret 17. oktober 2009 av Mr. A Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Det er klart at ikke alle alltid har samme oppfatning av de samme produktene. Min erfaring sier at Kyosho-motorer (nye for 5-3 år siden) er veldig vanskelige å kjøre inn, men som regel greie å starte. Min erfaring sier også at Kyosho sine biler generelt er veldig bra konstruert, og tåler mye. Har en Inferno MP7,5 Sports II som har blitt kjørt ekstremt hardt. Den går som regel kun i stykker når det smeller. Ellers har man selvsagt noen slitedeler som må byttes en gang iblant. Er man ikke forberedt på det, og villig til å skru og mekke nesten like mye (eller mer) som man kjører, så er ikke RC den rette hobbyen. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 (endret) ja det er greit at man skal skru en del for å vedlikeholde og å skifte slitedeler , men jeg snakker om deler som ikke burde bli ødelagt bare av en liten kjøretur på nyisen. Jeg og kompisen som eier mfr'en kjørte på is som var litt humpete, og da vi va hjemme igjen fant vi ut at den den høyre bakdempern var helt knust. gangen før det var det easystartern som var gåen, da gikk han over til snorstart. gangen før det var det tannhjulene i girkassa som var knust. og det er mye mer, og han har ikke hat bilen i mere enn noen måneder. forresten så har kyosho mange domme løsninger som f.eks motorfestet som gjør at du ikke kan bytte motor til en uoriginal motor. Edit: pluss at kyosho har en dårlig polisy angående garanti, hvis "leken" har forlatt fabrikken i god stand så får du 0 garanti uansett hva. Endret 19. oktober 2009 av Mr. A Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 jeg har 2stk HoBao Hyper 7 jeg skrur på og kan si at jeg er veldig fornøyd med bilene. de blir kjørt veldig hardt, de takler helt greit hopp jeg har gjort på ca 10 meter(mange ganger på end dag). samtidig er det veldig bra fremkomlighet. Lenke til kommentar
veluci Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 noen som har en slik en?? eller erfaring med denne?? http://shop.smallsize.no/product_info.php?...9c9313af7efaab7 Lenke til kommentar
Winze Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Traxxas lager også veldig gode biler, har selv en Revo 3,3. Den har jeg aldri hatt noe trøbbel med, veldig slitesterke biler som tåler en trøkk. traxxas.com Lenke til kommentar
veluci Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 traxxas har vell bare 1:10 biler.. har lyst på en litt større bil. tenkte på 1:8 Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Hvis du ikke har lyst på nitro for noe spesielt ville jeg gått for elektro. Børsteløst med LiPo-batterier kjører fra nitrobilene, de bråker mindre, de har reversj (riktignok har jo noen nitrobiler det også men), mindre søl og mindre vedlikehold. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 (endret) traxxas har vell bare 1:10 biler.. har lyst på en litt større bil. tenkte på 1:8 traxxas T-maxx/ E-maxx er 1:8. usikker på hva det andre de har er, men har kjørt mye med T-maxx, veldig fornøyd, lite problemer. selv om girkassa er ett styr å jobbe med. edit: er forresten MYE justering som skal til med nitro-biler. el-biler er mye lettere å drive med, trenger aldri slite for å få start, at den får feil blanding, dør ved mye/lite gass, +++ Endret 18. oktober 2009 av aklla Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 T-MAXX, E-MAXX, Revo og de er 1:10, men det er i utgangspunktet store biler så de er ofte ca. like store som 1:8 buggyer. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 T-MAXX, E-MAXX, Revo og de er 1:10, men det er i utgangspunktet store biler så de er ofte ca. like store som 1:8 buggyer. det viste jeg ikke har en T-maxx, den er ca like stor som de 5 andre 1:8 bilene jeg har hjemme... en del mindre enn 1:5 bilen da så klart Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 (endret) Skjønner ikke hva dere synes er så galt med nitro, jeg elsker lyden av nitrobiler som kommer susende forbi, man kan høre at det er masse kraft (forresten aklla, signaturen din er feil, I reject your reality, ikke the reality) Endret 19. oktober 2009 av Mr. A Lenke til kommentar
veluci Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Skjønner ikke hva dere synes er så galt med nitro, jeg elsker lyden av nitrobiler som kommer susende forbi, man kan høre at det er masse kraft (forresten aklla, signaturen din er feil, I reject your reality, ikke the reality) enig Lenke til kommentar
aklla Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Skjønner ikke hva dere synes er så galt med nitro, jeg elsker lyden av nitrobiler som kommer susende forbi, man kan høre at det er masse kraft (forresten aklla, signaturen din er feil, I reject your reality, ikke the reality) er jo ingen som sier det er noe galt med nitro, men det er mye lettere med batteri... slipper alle problemer med at den får feil blanding og at den ikke går helt rent. aner ikke hvor mange timer jeg har brukt på å justere biler, men det er mange. btw, nei, den er ikke feil, den er akkurat slik jeg vil ha den Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Det er jo ikke rart at jeg tror at dere synes det, det er jo så mye klaging om at nitro er så dårlig og at det er så vanskelig, det er jo ikke så vanskelig i det hele tatt, jeg har ingen problem med min bil og det er jo ikke noe gris med nitro heller, med mindre du kveller bensin utover hele bilen og det er jo ikke nødveng :!: (Et + er jo at du har nitrobensin hendig i tilfelle du må lage en flammestripe over veien ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå