Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da var endelig Slashen min oppgradert med blant annet børsteløst, og du verden for en forandring. Nå kjører jeg med noe av det billigste som er å få tak i av LiPo (Zippy Flightmax og Turnigy), og jeg ser ikke helt vitsen med å kjøpe noe dyrt på en slik type bil ihvertfall. Med 3S tilkoblet blir jo nesten bilen ubrukelig til noe annet enn speed-runs på en åpen plass. Selv om ESC'en er programmert til level 5 (av 9) når det gjelder aksellerasjon, drar den jo lett over selv i nokså høy hastighet. Dog, det gikk ikke mange minuttene før dekka forsvant fra felgen... Men moro er det jo da. :D

Lenke til kommentar
Da var endelig Slashen min oppgradert med blant annet børsteløst, og du verden for en forandring. Nå kjører jeg med noe av det billigste som er å få tak i av LiPo (Zippy Flightmax og Turnigy), og jeg ser ikke helt vitsen med å kjøpe noe dyrt på en slik type bil ihvertfall. Med 3S tilkoblet blir jo nesten bilen ubrukelig til noe annet enn speed-runs på en åpen plass. Selv om ESC'en er programmert til level 5 (av 9) når det gjelder aksellerasjon, drar den jo lett over selv i nokså høy hastighet. Dog, det gikk ikke mange minuttene før dekka forsvant fra felgen... Men moro er det jo da. :D

 

Jeg har så sinsykt lyst til å prøve noe sånt på E-MAXXen min.. :w00t: men da blr det vel enda mer utgifter... :glare:

Lenke til kommentar

hei

 

har en Tamya Revstorm, og lurer på ett par ting..

 

monterte nylig ett effekt annlegg på bilen, og da eg monterte det, så har eg noen problemer..

 

når eg bremser, så stopper motoren, og når eg har bånn gass, så kveler bilen seg.

 

på kontrollen, så må eg stille slik att turtallet hele tiden er litt høyt, slik att den ikke skal bli kvelt..

 

prøver og stille på drivstoff inntaket, men finner liksom ikke noe bra nivå..

 

 

noen som har noen forslag om hva som er feil?

Lenke til kommentar

tomgangskruen er for stram og du må justere på gass-skruen, vanskelig å si om den er for stram eller for slakk, antagelig gir den for mye bensin.

 

husk, ta det ROLIG med skruingen, en halv millimeter er ofte det som er forskjellen fra en bil som går greit til en bil som går perfekt.

hvert år når jeg skal starte bilen for første gang bruker jeg ca en halvtime på justering pr bil, er ikke lett å få det perfekt.

Lenke til kommentar

Noen som har noen tanker/erfaring rundt å konvertere en bil med nitromotor over til elektro?

 

Har i dag en Sintech GT10 som står i garasjen og støver ned, etter at jeg gikk lei all fiklinga med motoren som jeg aldri fikk til å gå slik jeg ville/den skulle. I steden for å prøve og selge den og kanskje få en slikk og ingenting, tenkte jeg tanken på å konvertere den til elektro, noe børsteløst, for å få litt liv i den igjen. Vil det la seg gjøre å koble motoren direkte på spur-drevet uten å bruke noen form for girkasse? Ser at flere konverteringskit som selges for buggy'er nettopp gjør dette. Tenkte på et sett som f.eks. dette eller dette. Hva tror dere?

 

Det jeg er mest usikker på er egentlig hvilken kV-rate (og turn) motoren bør ha. Det er vel greit og ikke bruke en motor på over 4000 kV?

 

22072009318.jpg

Lenke til kommentar

hei..

 

idag fikk eg til det som eg hadde problemer med etter att eg hadde montert det nye effekt annlegget.. det skulle bare litt fin justering til, så funket bilen som en kule..

 

men det oppstod ett nytt problem idag, som eg ikke klarte og skjønne hvorfor skjedde, eller hva som kan ha forusaket det..

 

når eg skrur utt tennpluggen, og drar i start snoren, så er det mye enklere og dra i den.. liten motstand når ikke pluggen er i. når eg setter inn tennpluggen, og skal til og starte motoren, så blir det mer motstand..

 

sånn skal det jo normalt sett vere, og sånn har det hele tiden vert.

 

men idag skjedde det noe. var ute og testet bilen min idag, men da eg hadde parkert bilen min litt, og skulle til og starte den 10 min senere, så var det omtrent ikke noe motstand når eg dro i startsnoren, forde om pluggen var inni. dette førte jo da til att eg ikke får til og starte bilen, og eg skjønner jo da ingen ting...

 

er det noen som vet hva som kan vere i veien, og kan hjelpe meg med dette?

Lenke til kommentar

går motoren rundt i det hele tatt når du drar i snora?

 

om ikke, så er det er noe galt med starteren din, mulig enveis-lageret som har blitt ett toveis-lager :p

eller så har kanskje spiral-fjøra inne i starteren hoppet av.

evt. noe annet galt med starteren, skru opp og ta en titt.

 

om motoren går rundt, men mye letteret er det noe annet galt, hvilke

 

btw, så har jeg en HoBao Hyper 7, en Kyosho Mad Force, en Kyosho USA-1(defekt, tror den forblir slik) som er mine.

ikke mine, men jeg skrur på en Hyper 7(enda en), en eller annen 1:5 bil(FG ettellerannet) og en Traxxas T-Maxx.

i tillegg til noen fly, og noen helikoptere(tror det var 2 komplette fly, 2-3 kropper. 3-4 komplette helikoptere)

 

alt som går på bakken er nitro/bensin, alt i lufta er batteri.

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Ja jeg må se å få kjøpt ski til Baja'n snart. :p

 

ski?

hvorfor ikke kjetting. jeg sleit med den ene bilen min på vinteren, fikset kjettinger til alle dekk, ble sykt bra.

slår alt annet jeg har sett av rc-biler, satt meg ikke fast når jeg kjørte i 20cm nysnø engang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...