sedsberg Skrevet 4. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2009 Den gikk like fort men aksellererte dårligere siden den bare spant. Dog kunne jeg kjøre på to hjul så lenge jeg ville ved å vri rattet hardt til en side for så å slippe det når den var kommet opp på to hjul. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 4. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2009 Da var endelig Slashen min oppgradert med blant annet børsteløst, og du verden for en forandring. Nå kjører jeg med noe av det billigste som er å få tak i av LiPo (Zippy Flightmax og Turnigy), og jeg ser ikke helt vitsen med å kjøpe noe dyrt på en slik type bil ihvertfall. Med 3S tilkoblet blir jo nesten bilen ubrukelig til noe annet enn speed-runs på en åpen plass. Selv om ESC'en er programmert til level 5 (av 9) når det gjelder aksellerasjon, drar den jo lett over selv i nokså høy hastighet. Dog, det gikk ikke mange minuttene før dekka forsvant fra felgen... Men moro er det jo da. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 4. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2009 Da var endelig Slashen min oppgradert med blant annet børsteløst, og du verden for en forandring. Nå kjører jeg med noe av det billigste som er å få tak i av LiPo (Zippy Flightmax og Turnigy), og jeg ser ikke helt vitsen med å kjøpe noe dyrt på en slik type bil ihvertfall. Med 3S tilkoblet blir jo nesten bilen ubrukelig til noe annet enn speed-runs på en åpen plass. Selv om ESC'en er programmert til level 5 (av 9) når det gjelder aksellerasjon, drar den jo lett over selv i nokså høy hastighet. Dog, det gikk ikke mange minuttene før dekka forsvant fra felgen... Men moro er det jo da. Jeg har så sinsykt lyst til å prøve noe sånt på E-MAXXen min.. men da blr det vel enda mer utgifter... Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 4. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2009 Tja, hvis du tenker på prisen på selve utstyret så blir det jo langt billigere om man bestiller fra utlandet. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 4. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2009 Det er jo sant... Tenkte mest på reparasjoner.. noe som jeg har opplevd litt for mye av... Lenke til kommentar
veluci Skrevet 6. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2009 hei har en Tamya Revstorm, og lurer på ett par ting.. monterte nylig ett effekt annlegg på bilen, og da eg monterte det, så har eg noen problemer.. når eg bremser, så stopper motoren, og når eg har bånn gass, så kveler bilen seg. på kontrollen, så må eg stille slik att turtallet hele tiden er litt høyt, slik att den ikke skal bli kvelt.. prøver og stille på drivstoff inntaket, men finner liksom ikke noe bra nivå.. noen som har noen forslag om hva som er feil? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 6. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2009 prøver og stille på drivstoff inntaket, men finner liksom ikke noe bra nivå.. Gå tilbake til grunninstillinger, så tuner du motoren fra scratch. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2009 tomgangskruen er for stram og du må justere på gass-skruen, vanskelig å si om den er for stram eller for slakk, antagelig gir den for mye bensin. husk, ta det ROLIG med skruingen, en halv millimeter er ofte det som er forskjellen fra en bil som går greit til en bil som går perfekt. hvert år når jeg skal starte bilen for første gang bruker jeg ca en halvtime på justering pr bil, er ikke lett å få det perfekt. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 7. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2009 Kan vi ikke bare få motorene med innsprøytning så slipper vi å streve med få den til å fungere... Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 7. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2009 Noen som har noen tanker/erfaring rundt å konvertere en bil med nitromotor over til elektro? Har i dag en Sintech GT10 som står i garasjen og støver ned, etter at jeg gikk lei all fiklinga med motoren som jeg aldri fikk til å gå slik jeg ville/den skulle. I steden for å prøve og selge den og kanskje få en slikk og ingenting, tenkte jeg tanken på å konvertere den til elektro, noe børsteløst, for å få litt liv i den igjen. Vil det la seg gjøre å koble motoren direkte på spur-drevet uten å bruke noen form for girkasse? Ser at flere konverteringskit som selges for buggy'er nettopp gjør dette. Tenkte på et sett som f.eks. dette eller dette. Hva tror dere? Det jeg er mest usikker på er egentlig hvilken kV-rate (og turn) motoren bør ha. Det er vel greit og ikke bruke en motor på over 4000 kV? Lenke til kommentar
veluci Skrevet 7. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2009 hei.. idag fikk eg til det som eg hadde problemer med etter att eg hadde montert det nye effekt annlegget.. det skulle bare litt fin justering til, så funket bilen som en kule.. men det oppstod ett nytt problem idag, som eg ikke klarte og skjønne hvorfor skjedde, eller hva som kan ha forusaket det.. når eg skrur utt tennpluggen, og drar i start snoren, så er det mye enklere og dra i den.. liten motstand når ikke pluggen er i. når eg setter inn tennpluggen, og skal til og starte motoren, så blir det mer motstand.. sånn skal det jo normalt sett vere, og sånn har det hele tiden vert. men idag skjedde det noe. var ute og testet bilen min idag, men da eg hadde parkert bilen min litt, og skulle til og starte den 10 min senere, så var det omtrent ikke noe motstand når eg dro i startsnoren, forde om pluggen var inni. dette førte jo da til att eg ikke får til og starte bilen, og eg skjønner jo da ingen ting... er det noen som vet hva som kan vere i veien, og kan hjelpe meg med dette? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) går motoren rundt i det hele tatt når du drar i snora? om ikke, så er det er noe galt med starteren din, mulig enveis-lageret som har blitt ett toveis-lager eller så har kanskje spiral-fjøra inne i starteren hoppet av. evt. noe annet galt med starteren, skru opp og ta en titt. om motoren går rundt, men mye letteret er det noe annet galt, hvilke btw, så har jeg en HoBao Hyper 7, en Kyosho Mad Force, en Kyosho USA-1(defekt, tror den forblir slik) som er mine. ikke mine, men jeg skrur på en Hyper 7(enda en), en eller annen 1:5 bil(FG ettellerannet) og en Traxxas T-Maxx. i tillegg til noen fly, og noen helikoptere(tror det var 2 komplette fly, 2-3 kropper. 3-4 komplette helikoptere) alt som går på bakken er nitro/bensin, alt i lufta er batteri. Endret 7. oktober 2009 av aklla Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 9. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2009 jess. Nå har snøen falt i nordnorge, da skal jeg ut å kjøre snart Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2009 Ja jeg må se å få kjøpt ski til Baja'n snart. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2009 Ja jeg må se å få kjøpt ski til Baja'n snart. ski? hvorfor ikke kjetting. jeg sleit med den ene bilen min på vinteren, fikset kjettinger til alle dekk, ble sykt bra. slår alt annet jeg har sett av rc-biler, satt meg ikke fast når jeg kjørte i 20cm nysnø engang. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2009 Tenkte noe slikt pluss Noe sånnt. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2009 Tenkte noe slikt pluss Noe sånnt. så ikke ille ut det trodde du skulle ha ski forran og standard dekk bak... Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 9. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2009 sedsberg: Hvordan liker du å ha Rwd på bajasen? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2009 Den slenger litt men har stort sett en fenomenal framkommelighet. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 9. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2009 Du savner vel ikke 4wd? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå