Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HAHAHA!!!! :rofl:

Som du kanskje ser, <<<---(profilbilde) så kjører jeg monster truck... så da har jeg ikke lyktene som er vel det viktiske eller hva f*en det heter......

Meg og far var på modellers, og da så han en (rc) BMW :dribble: med lys og det greiene der..

...... Det ende med at han mekka lys til bilen min.. 10mm lysdioder :grin2:

En kompis hjalp meg med å sette lysa i karosseriet.... ved å borre og lime. xD

Jadda... så er det bare å holde på plass 5km med kabelrot.. det ble vel mer justering enn studering, fordi jeg skulle har lysa i en spesiell vinkel, noe som var et hellvete...

Nå har jeg fjerna lysa.. og kjører med 8x10mm hull i fronten og baken... xD

Det er lys, men ikke eleganse!

Lenke til kommentar

Da er det innkjøpt et nytt fly her i huset. Denne gangen satser jeg på et billig fly. Skal kunne brukes på sene kvelder til konkurranser (limbo, dogfight, landingskonk osv).

Fant et på absolutt hobby til 490 kr som så veldig bra ut.

Sjekk linken: http://www.bodomfk.net/forum/index.php?topic=450.0

Legger ut byggebeskrivelse og test av flyet fortløpende. Nå er det et tykjevær så det er lite flyging akkurat nå. Men det kommer seg.

Anbefaler en titt på de andre byggeprosjektene også, som BAE Hawk. Den fikk en kort jomfrutur. Ca 3.5 sek i lufta før den blei vrak. men den brant fint i båltønna på kvelden...

Ikke jeg som har bygget det da.

Gleder meg til testflyging. Tror det blir gøy. Å limpistol blir standardutstyr til den modellen.

Lenke til kommentar

I dag tok jeg jaggu en ufrivillig backflip med Slash-en. På flat mark, intet mindre. Det trodde jeg ikke var mulig.

Tidligere i dag hentet jeg en Futaba Megatech 3PM 2,4ghz-sender med mottager på posten. Installerte mottageren i Slash-en, og gikk ut for å kjøre. Ga nesten bånn pinne, 65-70 km/t, tenker jeg, da et vindkast fikk bilen til å snurre en hel runde. Bilen fortsatte akkurat samme retningen. Det skal godt gjøres (selvmotsigelse) å få en bedre ufrivillig backflip en denne. :p

Lenke til kommentar

Hvordan oppsett har du i Slashen din? Jeg satser på å få Velineon 3500 motoren min denne uka, og fra før av har jeg kjøpt Hobbywing eZRun 80A ESC med programmeringskort, 2S og 3S LiPo med lader. Mens nye dekk og felger, demperolje, dempertopper i alu, dempertårn (RPM), tett gearcover (RPM) og nye fjører er underveis med posten. Blir spennende å se hvordan den går når dette er montert. :)

Lenke til kommentar
Kjører du med 26/86 dreving? Hvordan blir toppfart, aks og varmegang med det?

Har ikke fått målt temperaturen på motoren, så det kan jeg ikke svare på. Fartsregulatoren, derimot, tror jeg aldri har vært så varm at jeg ikke har kunne ta på den. Med 26/86-dreving går bilen litt for fort da den som regel går rundt. Akselerasjonen var vel stort sett samme som alltid. Bilen er såpass lett at jeg kunne legge den på bakhjulene nesten uansett hastighet. Akkurat nå kjører jeg med 23/90-dreving for motoren sin skyld.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...