Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, i mitt øye så JO.

De er fortsatt langt fra skalalik, Tiger Mothen har jo ikke vingeprofil engang. Uansett så er det bare ikke potensiale for å gjøre noe fett med dem annet enn å fly vilt hvis du kan det.

Ellers så vil jeg tro at det vil være en ganske hard overgang fra den Komplett-Cuben som ikke har balanseror engang til en shockflyer.

Når Bandidos Pelle har fått til å fly Cuben sin så bra at den blir kjedelig og lite utfordrende så ville iallefall ikke jeg anbefalt å gå rett over på en shockflyer.

Da ville jeg heller tro at et fly som faktisk oppfører seg som et fly vil være på sin plass, mine meninger er dog kommet ganske godt frem gjennom tidligere poster (Twin Star :love: ).

Lenke til kommentar

Kommer som sagt helt an på hvilken vei du velger. En shockflyer kan fly rolig hvis utsalgene senkes til ti grader, og siden den flyr en god del saktere enn Twin-Star'en er den lettere å redde inn fra farlige situasjoner. Shockflyeren er også billigere, og kan utstyres billig med en børstemotor med gir. I tillegg tåler shockflyer'en en god del mer enn Twin Star'en. Skulle jeg anbefalt ett normalt, raskt fly ville Easy Star'en verdt ett godt alternativ ;)

Lenke til kommentar

Denne tråden har til nå hovedsakelig vært om fly. Men det er en spesiell fjernstyrt bil jeg leter etter. Det er en Supra fra Nikko. Jeg har funnet den på amazon.com, men de shipper ikke til norge. hadde vært konge hvis noen hadde hjulpet meg med hvor jeg kan få tak i den. har lett overalt på nettet. Så den var premie i donald en uke, og det var detr jeg ble klar over den. Har funnet en side med supra-utstillingsmodeller, men vil ha fjernstyrt.

 

Takker og bukker til den snile engelen som hjelper meg :innocent:

Lenke til kommentar
Denne tråden har til nå hovedsakelig vært om fly. Men det er en spesiell fjernstyrt bil jeg leter etter. Det er en Supra fra Nikko. Jeg har funnet den på amazon.com, men de shipper ikke til norge. hadde vært konge hvis noen hadde hjulpet meg med hvor jeg kan få tak i den. har lett overalt på nettet. Så den var premie i donald en uke, og det var detr jeg ble klar over den. Har funnet en side med supra-utstillingsmodeller, men vil ha fjernstyrt.

 

Takker og bukker til den snile engelen som hjelper meg :innocent:

Hvis det er denne du tenker på så er det flere butikker utenlands som selger den. Om de sender til Norge vet jeg ikke, men på en av sidene sto det at den ikke blir sendt før slutten av mai. Så det er nok ikke umulig at den kommer til Norge før eller senere. Ellers kan du jo sjekke på google så kan det hende den dukker opp en plass som kan sende til Norge. :)

 

Her er iallefall en butikk som har den, og det kan jo hende de sender til Norge.

Lenke til kommentar

Hei hei

 

Jeg har en Hitec Laser 6 radio som jeg vil modde litt. Som den er nå har den "Elevon" og "V-tail" mix, jeg vil ha en "ABRK" (luftbrems) mix. Radioen har 6 kanaler:

1: høyderor

2: balanseror

3: fartsregulator

4: haleror

5: lys eller landingsgear (av/på)

6: åpen kanal (vriknapp)

 

Elevonmixen kombinerer 1+2 slik at man har to servoer som kan styre et fly som har disse på samme sted, som for eksempel en deltaflyver. Vtailmix kombinerer 1+4. Min ABRK mix skal kombinere kanal 2+6, slik at flyet kan bremses litt. Det er flatvinget for å gå raskere, og det buklander siden det ikke har hjul. Dette skal bygges: fizza på fizza.co.uk

Eneste modden jeg vil trenge er 2 servoer på AIL-kontroll, og kanskje en mixebrikke på servoene hvis det ikke dukker opp en annen mixeløsning på selve radioen. Kanskje noen vet noe lurt? :hmm:

 

In airbrakes, we thrust.

Lenke til kommentar

Yes, da var det nye flyet, en Shockflyer Pitts bygd og flydd :D

Først litt specs

 

Vingespenn: 68cm

Motor: Hyperion 2205/46 børsteløs

Batteri: 3celler 700mah Li-po

Propell: 9x47

Fartsregulator: CC 10

Mottaker: GWS Pico 4

Servoer: 3x HS55

 

Flyet flyr helt kongebra, både i hover og ved vanlig 3d-flyging. Det eneste jeg ikke likte var knifeedge-egenskapene, men det kan være det er en vanesak. Motoren drar den vertikalt i over 20minutter, og den hovrer på under halv gass :D

Anbefales til en litt erfaren pilot (hint, hint Explorer :p )

post-58-1117964295_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Nå har jeg vært ute og flydd fly for første gang :) Uten noen lærer :)

 

Og det blåse ca. 12-15m/s ... hmm kanskje ikke verdens lureste start :)

 

Vi var 3 som nesten ikke har flydd før og alle kræsjet flyet ca 3 ganger hver =)

Jeg har ihvertfall lært at propell bak hovedvinga ER SINNSYKT GENIALT på nybegynnerfly... :)

Lenke til kommentar

Hm.. har to fjernstyrte biler (Nikko), men de fungerer ikke :hmm: Tror ikke det er noe gale med batteriet eller noe sånt, men finnes det noen butikker eller noen som reparer slikt? Hadde vært utrolig morsomt å få de til å fungere igjen!

 

-Jar

Endret av Jarek
Lenke til kommentar
Hm.. har to fjernstyrte biler (Nikko), men de fungerer ikke :hmm: Tror ikke det er noe gale med batteriet eller noe sånt, men finnes det noen butikker eller noen som reparer slikt? Hadde vært utrolig morsomt å få de til å fungere igjen!

 

-Jar

Hvis batteriene er ødelagt så er nok det beste å få kjøpe nye. Slike ting lar seg ikke reparere. Du kan da enten sette sammen en ny batteripakke selv, ved å kjøpe celler og lodde dem sammen. Ellers kan du sikkert få kjøpt batteripakker fra Nikko. ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen har kanskje sett denne tråden. Fortsetter diskusjonen her, søkte etter en slik tråd som dette før jeg opprettet min, men fant det ikke.

 

 

Uansett, noen som sa at det bare kan limes på. Vel, jeg skulle prøvde med noe superlim, takk herren for at jeg prøvde det på noe annet isopor først, fordi det etset rett igjennom. Noe spesielt lim jeg burde bruke?

 

 

Hele tuppen har som dere kan se knekt av, og så har jeg fått et fint rift bak vingen. Hjulene har blitt litt skjeive og det er også den dingsen som propellen sitter på.

 

th_Brokenplane.jpg

Lenke til kommentar

Jøss, en RC-tråd. Nå kom jeg på at jeg faktisk har en RC-bil liggende, nærmere bestemt en Sintech GT8 (1/8 3,5cc sak). Den er svært lite brukt, men er et par-tre år gammel. Er denne verdt noe, eller er det bare å donere den til nærmeste familiemedlem som har lyst på den?

Endret av Rikky
Lenke til kommentar
Jøss, en RC-tråd. Nå kom jeg på at jeg faktisk har en RC-bil liggende, nærmere bestemt en Sintech GT8 (1/8 3,5cc sak). Den er svære lite brukt, men er et par-tre år gammel. Er denne verdt noe, eller er det bare å donere den til nærmeste familiemedlem som har lyst på den?

Er den i god stand kan du sikker få solgt den for opptil 2000 avhengig av utstyret som står i den. Kan jo prøve å legge ut en annonse her : http://rcmarked.no

Lenke til kommentar

Lurer på ca det samme som Rikky.

 

Har en Cason Buggy 4wd, 2gir osv

 

DSCN3359_2.jpg

 

Den er ca 5 år gammel og har ike kjørt 1L en gang, bare se på dekkene, de fulgte med bilen.

 

:blush:

 

Noen formeneninger om hvor mye den er verdt, har testet den nylig, og den virket helt flott.

 

edit: Psykopatisk Kaffelefse - holder på med akkurat det samme, eller har holdt på helt siden jul. Har bare kuttet ut delene av depron, igjen : :blush:

Endret av Marius_EV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...