Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hva kommer det av at noen el biler bruker en ekstra løs kondensator ?

Hvis du tenker på de små som ofte er montert på selve motoren (børstemotorer) så er det mot støy. De store man ofte ser koplet sammen med batteripluggene mener jeg er for å kunne levere store strøm-peaks, som er vanlig på kraftige børsteløse systemer.

Lenke til kommentar

Hvordan er Baja til bashing? Vet at om jeg hadde vært med med min savage, ville jeg satset hardt på flere av de større haugene der.

Launcha ut ifra den du står på f.eks, liker store hopp, men litt tilbakeholden i forhold til 1/5 akkurat pga størrelsen.

Men så liker jeg hverken buggie eller truck versjonen av baja, og FG sin monstertruck f.eks ser ut til å ha veldig kort vandring.

Så klart mulig jeg tar helt feil, og at man ikke trenger det, har ikke fått testet noen 1/5 selv enda.

Men blir vel kanskje hva jeg til slutt bytter ut min savage i.

Lenke til kommentar

Jeg vil prøve å få litt mer erfaring med hopp før jeg prøver meg på de større haugene. Må få føling med hvordan bilen oppfører seg i lufta.

Det er mye tynge så man blir nærmest automatisk mer forsiktig og prøver å lande mest mulig på hjula og ikke i alle mulige andre vinkler. Men den har en vanvittig robust ramme. Karosseriet er også veldig tykt og sterkt. Har hatt et par hopp der jeg har planta nesa rett i jordveggen uten at noe sprakk. Jeg er overraska over hvor mye den tåler. Den er også veldig lettkjørt.

Har hørt mange snakke om at FG-ene er veldig stive og "bouncy" å kjøre med. HPI Baja'n er ganske myk og holder god og jevn kontakt med bakken på ujevnt underlag.

Lenke til kommentar

Er ikke så veldig mye jobb å bytte bærearm. Er ganske enkelt. Du må bruke spesialverktøy som følger med bilen for å få ut "koppen" til bærekula på enden.

Du bør jo ha en form for olje bare for smøring. Montering av diffsperre skal være ganske enkelt. Omtrent like enkelt (eller vanskelig) som å bytte olje.

Lenke til kommentar

Jaja, da er det bare å bytte bærearmer da... Venter bare å at Elefun skal få inn nedre bærearmer.

Det frister litt å stappe diffen så mye at den gauler papir... xD da sparer jeg vel de spenna... (håper jeg)

Det renner vel ikke ut noe olje når jeg åpner diffen vel...?

Endret av Deppss
Lenke til kommentar

Noen som har tips til rimelig LiPo lader og batterier? Skal inn i Slashen min sammen med eZRun 80A esc og Velineon 3500 motor. Bør vær på minimum 3,5Ah, og 2 eller 3S (et av hver kanskje). Prisen bør ikke være over tusenlappen med frakt inkludert (eksl moms og fortolling). Er det sånn at man bør ha en pose å lade batteriene i for sikkerhets skyld?

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

På helifreak får Turnigy pakkene gode kritikker.

Zippy Flightmax er det også mange som bruker på heli med hell inkludert meg selv.

Rhino er det flere i flyklubben her som trives med så har inntrykk av at dette er dugelige pakker.

Det eneste er at dette er tradisjonelle LiPo pakker og ikke de nye G3 pakkene som Hyperion og andre har kommet med i år.

Som du skjønner så er det gjennom helikopter flyging jeg har kjennskap til disse pakkene men det burde jo fungere på biler også.

Vet ikke hvilken C rating du trenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...