Mr. A Skrevet 31. august 2009 Rapporter Del Skrevet 31. august 2009 ja så den. lurer på om det finnes luftfylte dekk som man kan kjøre på vann med, hadde vert tøft Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 31. august 2009 Rapporter Del Skrevet 31. august 2009 ja så den. lurer på om det finnes luftfylte dekk som man kan kjøre på vann med, hadde vert tøft Det hadde vært syykt heftig Kan også feste isopor under også kjøpe "klatre-dekk" som fungerer som propeller :D Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 31. august 2009 Rapporter Del Skrevet 31. august 2009 du vet ikke tilfeldighvis hvor man finner sånne dekk ? Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 31. august 2009 Rapporter Del Skrevet 31. august 2009 (endret) du vet ikke tilfeldighvis hvor man finner sånne dekk ? Jeg var tilfeldig vis innpå Tower hobbies, og da så jeg noe lignende... http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti00...=LXWFV6&P=X ______________________________________________________________________________ Jeg fant 2 batterier... men hvem av de burde jeg velge? Kong Power 11,1V 3200mah 25C KP-3225-3 Hyperion G3 Swift 2S 5000mah 30C Hard Case Endret 31. august 2009 av Deppss Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 1. september 2009 Rapporter Del Skrevet 1. september 2009 (endret) Kong Power vil jo gi mer sprut siden det er et tre cellers batteri (11,1V), mens Hyperion har to celler (7,4V) og høyere kapasitet. Hva du bør velge kommer jo an på hva du er ute etter og hva utstyret ditt tåler. Hvis det er til Rustlern med Velineon tåler det tre celler ja, men da ville jeg gått for et batteri med større kapasitet enn 3200 mAh. Uansett er det nesten litt overkill med 3 cellers LiPo og børsteløst med tanke på hvordan den blir å kontrollere i høy fart. Allerede med børstemotor og 7 cellers NiHM batteri går den bra. Endret 1. september 2009 av >Jonas< Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. september 2009 Rapporter Del Skrevet 1. september 2009 Det skal gå an å få tak i et 5000mAh 3S-batteri som passer i Rustleren. Jeg hadde et 5000mAh 4S i min Rustler. Og du må ikke sammenligne kapasiteten på NiMh direkte med LiPo. LiPo har mindre intern resistans (mindre effekttap) så et 3200mAh LiPo-batteri vil vare lengre enn et 3200mAh NiMh-batteri. Spesielt på en såpass sprek motor som Velineon. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 1. september 2009 Rapporter Del Skrevet 1. september 2009 Takk for gode svar. Får håpe dette hjelper min bror som ikke skjønner stort av sånt prat... xD Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 1. september 2009 Rapporter Del Skrevet 1. september 2009 Noen som har forslag til multilader som tar for seg Lipo og vanelig og kan lade det meset av batterier opplading og utlading ballansering batteristastikk osv.. Helst ikke over tusenlappen.. Og helst murlighet for 2 batterier samtidig, men det er ikke ett must. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 1. september 2009 Rapporter Del Skrevet 1. september 2009 Denne tror jeg funker fint... (Har ikke peiling, men den ser ut som en sikkelig sak) Dynam DC6 Supermate Balance charger 220V/12V Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. september 2009 Rapporter Del Skrevet 1. september 2009 Litt svak men burde fungere tålig greit på 3S-batterier. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 1. september 2009 Rapporter Del Skrevet 1. september 2009 For vanlige LiPo-batterier er vel 5A helt ok. Du må jo nesten ha ett batteri på over 5000mAh før du taper ladetid mot, for eksempel en EOS6060I. Skal du ha CR123A-batterier, derimot, vil 5A være lite for å kunne utnytte egenskapene til batteriene. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 1. september 2009 Rapporter Del Skrevet 1. september 2009 Hvor lenge har dere klart å kjøre med ett batteri pakke? xD Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. september 2009 Rapporter Del Skrevet 1. september 2009 For vanlige LiPo-batterier er vel 5A helt ok. Du må jo nesten ha ett batteri på over 5000mAh før du taper ladetid mot, for eksempel en EOS6060I. Skal du ha CR123A-batterier, derimot, vil 5A være lite for å kunne utnytte egenskapene til batteriene. Legg merke til at laderen kun er på 50 watt. Dvs. at du ikke vil kunne få 5A på 3S og flere celler. Hvor lenge har dere klart å kjøre med ett batteri pakke? xD Rustler med LRP 10.5T oppsett. 30 minutter på et 2S 5000mAh-batteri. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 1. september 2009 Rapporter Del Skrevet 1. september 2009 Ikke dårlig... kjørte med E-Maxx'en en kveld, 50 min før jeg ikke gadd mer. Kjørte ca. 10-15min dagen etter... xD 2x5000mah 8,4v (orginal) Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 2. september 2009 Rapporter Del Skrevet 2. september 2009 Hvilket fly skal jeg velge`? Cessna 182 EPO 141 BL 2,4GHz RTF eller Cessna 182 150 5CH BL RTF Jeg er nybegynner(+) har planer om å fly litt akro så jeg lurer på om noen av dem har kraftig nok motor til å loope fint uten å hente ekstra fart fra fall. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 2. september 2009 Rapporter Del Skrevet 2. september 2009 Hurra! Nå er det tilbake til arbeidsbenken igjen... Fra FULL kontroll, til NULL kontroll... Det er bror det Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 2. september 2009 Rapporter Del Skrevet 2. september 2009 Denne tror jeg funker fint... (Har ikke peiling, men den ser ut som en sikkelig sak) Dynam DC6 Supermate Balance charger 220V/12V Denne eller denne da? Er noen av disse noe tess? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. september 2009 Rapporter Del Skrevet 2. september 2009 Denne tror jeg funker fint... (Har ikke peiling, men den ser ut som en sikkelig sak) Dynam DC6 Supermate Balance charger 220V/12V Denne eller denne da? Er noen av disse noe tess? Den første er like svak (50W) og den andre står ikke effekten oppgitt på. Men den trenger ekstra strømforsyning, og reviews'a så heller dårlige ut. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 2. september 2009 Rapporter Del Skrevet 2. september 2009 (endret) Legg merke til at laderen kun er på 50 watt. Dvs. at du ikke vil kunne få 5A på 3S og flere celler. Dette overså jeg fullstendig. Det forklarer hvorfor mitt 3-cellet LiPo-batteri bare lades på ca 4,6A. Får jeg spørre hvilken lader du bruker? Endret 2. september 2009 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå