Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei, det står at E-MAXX er Brusless Ready.

Tror nok de sikter til Velineon. Har selv hatt EMAXX med brushless oppsett på rundt 2-3kW. Diffene gikk som hakka møkk.

 

Har også en kamerat som hadde et oppsett på 120Amp/36Volt. Der røk drivakslingene umiddelbart om han gav full gass.

 

Ja, det var kanskje Velineon.

 

 

 

Nå fikk jeg mail og tilbud på E-REVO'en.

 

8,4V 5000mAh - Bronto SP - Ni-Mh 2 stk

Traxxas E-Revo 4WD Monster Electro RTR

AM-1015-C Batteryside TRX plug 2 stk

AM-8011 TRX-Tamiya adapter

 

 

For 5600,-

 

 

 

Skal høre på micromosnter om de kan sette opp 1 pakke på E-MAXX'en og en på E-REVO'en.

Lenke til kommentar
Funker å putte inn Traxxas brushless i E-Maxx'en og så gasse på?

Tror Velineon skal passe ganske rett inn. Har hørt noen prate om at den er litt i svakeste laget. Har også hørt noe rykter om Twin Velineon.

 

Er det ingen som vurderer HPI sin børsteløse da? Den er kanskje dyr men når man tenker på alle oppgraderingene man må ha på andre så tror jeg nok ikke det vil bli store forskjellen. HPI-en har stål i hele drivlinja etter det jeg har hørt. Emaxx/ERevo har stål, aluminium og mye plast.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Ja det kommer an på hvor sprekt du skal ha det. Skal du bare ha et mindre børsteløst oppsett så går det greit med EMAXX/ERevo. Men skal du opp i flere kW og opp mot samme osm i Flux'n så må du oppgradere deler for mange penger. Og oppgraderte diffhus fant jeg aldri. En diff holdt ca. to kjøreturer.

 

@Deppss: Ikke alle LiPo passer fysisk i Rustleren. Men de på Elefun vet hvilke osm passer. Man kan også modifisere chassiset litt for å få inn større, samt kjøpe et monteringssett for å montere høyere batterier.

Lenke til kommentar
Jeg er sikker på at hvis jeg kjøper meg E-maxx eller E-revo greier jeg å vrake den etter et par turer slik at den blir ubruekelig..

Been there, done that. :p Den er veldig robust original (bortsett fra dempertårn og styreservoer) men så fort man begynner med større motorer og mer fart så blir det andre saker.

 

Usikker på ERevoen, men den har samme drivverk som EMAXX og tipper den bruker samme servoer.

Lenke til kommentar
Jeg er sikker på at hvis jeg kjøper meg E-maxx eller E-revo greier jeg å vrake den etter et par turer slik at den blir ubruekelig..

Been there, done that. :p Den er veldig robust original (bortsett fra dempertårn og styreservoer) men så fort man begynner med større motorer og mer fart så blir det andre saker.

 

Usikker på ERevoen, men den har samme drivverk som EMAXX og tipper den bruker samme servoer.

 

Ja vet, var greit når vi var 8 år og mor hadde vært ute og kjørt radiostyrt bil, den tålte endel julig fordi den ikke gikk noe fort (jeg greide seff å vræke den å) Men så var det nitro på banen den var det vel noen turer med også ble den ett mere mekk en kjøre prosjekt også gadd jeg ikke mere. xD

Lenke til kommentar
sedsberg: Har du et forslag til lipo batteri og lader?

Det største batteriet du får inn. Nyeste hyperion skal være bra. Jeg har hatt flere Kong Power-batterier og de var vært ekstremt gode. Lader er jeg ikke sikke rpå. Jeg har en Kong Power-lader som er veldig god, men trenger ekstern strømforsyning eller 12V-"bilbatteri". Men den har innebygd balanserer. Noe som er veldig kjekt.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...