perpyro Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Vi er faktisk på et stadie i dag der el kjører/flyr fra sine nitro/bensin brødre. Face it! el yter bedre gram for gram og den eneste fordelen bensin/fuel gutta har igjen er kjøre/fly tiden som er lengere med flytende drivstoff. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 E-Revo er noe helt ekstremt og slår nok ALT av Nitro jeg har sett! Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 el yter kanskje bedre, men det er ingenting som å stå opp og ta seg en kjøretur og kjenne nitrolukta flomme fra potta Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Jo og stille opp med elbil og kjøre fra den rykende tungstarta brummdungen. Ta f.eks. en titt på denne motoren http://www.readyheli.com/Scorpion_HK_4035_...hk-4035-630.htm 430g og 4,2KW effekt. Og dette er kontinuerlig, for korte øyeblikk yter den mere. Må jo opp i turbin for å få mere power og selv ikke der er ytelsen gram mot gram bedre. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Jeg kjenner en som har en 50cc 8,5 hk bensin motor til RC fly, men detter jo fly da Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Det var en kar i flyklubben her som kjøpte seg 400cc stjernemotor til flyet sitt så store forbrenningsmotorer for modell finnes. Tror de sa denne ytet 36HK og skulle ha en propell med diameter på 1 meter. Men felles for slike motorer er at de veier noen kilo sammenlignet med en motor på 5,5KH som veier under halvkiloet. Innen heli er i hvertfall el konge. Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Skal ha elektro. Og noe som vet om hvor mye mer man får for E-REVO'en ? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Du må betale 25% moms. Med EMS er det ingen ekstra gebyrer. Det går vel fremdeles innom tollageret (Posten) som tar 103,- i avgift hvis varens verdi er mellom 200 og 1000,-? Durochris: E-Revoen er jo ikke en monster truck slik som E-Maxx, og kjøreegenskapene og bruksområdene er jo også derfor litt annerledes. Ellers er nok Traxxas et veldig bra valg. Har selv en Slash som er vanvittig morsom selv i stock utgave, og som tåler veldig mye. Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 ja, men hvilken bil vil jeg få menst for pengene? Og hvordan er E-MAXX en på asfvalt og svinger på asfvalt, vil den bare tippe? Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Hva skal du bruke bilen til og hvor skal du kjøre? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 EMAXX (og EREVO) tipper veldig lett på asfalt med mindre du får senka de og/eller bytta dekk. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 EMAXX (og EREVO) tipper veldig lett på asfalt med mindre du får senka de og/eller bytta dekk. E-Revo er jo dritlav. Så en kar på youtube som svingte lett med den på asfalt. Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Hvis man strammer demperne på e-maxx, blir den ikke lavere da? For da blir det vel ikke no stress å kjøre på asfalt? Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Jeg har en E-Maxx, og den ligger fantastisk bra på asfalt til å være så høy, synes nå jeg da Kjører med 8,4v 5000mah batterier og føler ikke at jeg har bruk for noen lipo batterier... Hvis man strammer demperne på e-maxx, blir den ikke lavere da? For da blir det vel ikke no stress å kjøre på asfalt? Jeg har satt på 8mm spacere på demperene sånn at de blir litt stivere, det hjelper når du svinger mye Det skal faktisk noe til for å velte den, men da må du mest sansynlig tvinge den. For meg den der det bare at den sladder rundt. For å si det sånn, så slutter den ikke og overraske meg... xD På en fin sommerdag så kan den gjøre sinsyke ting. Jeg heiv meg på bremsen, (for moro skyld) det endte med at den snurra forrover... __________________________________________________________________________________________ Jeg vet om en sterkere elmotor, hvem som snakka om en med 4000watt... http://www.castlecreations.com/products/mamba_monster.html Dette sitter i Traxxas E-Revo Brushless 2.4ghz Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Hvis man strammer demperne på e-maxx, blir den ikke lavere da? For da blir det vel ikke no stress å kjøre på asfalt? Strammer du demperne blir den strengt tatt litt høyere, men mer stabil. Men om du senker den kan du få den å bli omtrent umulig å kante. Dog må du ha uoriginale dempertårn (f.eks. Fast Lane). Hadde selv lavprofil veidekk og maks senking på min EMAXX og den var totalt umulig å få til å kante. Selv i fart på over 80km/t og rett i full sving. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Jeg får se hva resultatet til durochris blir før jeg velger med en El RC bil xD Får holde med til fly i mellomtiden Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Jeg har en E-Maxx, og den ligger fantastisk bra på asfalt til å være så høy, synes nå jeg da Kjører med 8,4v 5000mah batterier og føler ikke at jeg har bruk for noen lipo batterier... Hvis man strammer demperne på e-maxx, blir den ikke lavere da? For da blir det vel ikke no stress å kjøre på asfalt? Jeg har satt på 8mm spacere på demperene sånn at de blir litt stivere, det hjelper når du svinger mye Det skal faktisk noe til for å velte den, men da må du mest sansynlig tvinge den. For meg den der det bare at den sladder rundt. For å si det sånn, så slutter den ikke og overraske meg... xD På en fin sommerdag så kan den gjøre sinsyke ting. Jeg heiv meg på bremsen, (for moro skyld) det endte med at den snurra forrover... __________________________________________________________________________________________ Jeg vet om en sterkere elmotor, hvem som snakka om en med 4000watt... http://www.castlecreations.com/products/mamba_monster.html Dette sitter i Traxxas E-Revo Brushless 2.4ghz Takker for ett utfyllende svar Blir nok en E-MAXX dette året og kanskje en oppgradering neste år. Rudde du vet vel hva jeg mener ? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 joa men vil se den in action IRL først xD Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Ja, vi drar til Elefun i Grimstad og spør om vi kan teste Billig for lavprisexpressen Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 EMAXX har for svakt drivverk om du har planer om å montere børteløst oppsett på flere kW. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå