Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var en kar i flyklubben her som kjøpte seg 400cc stjernemotor til flyet sitt så store forbrenningsmotorer for modell finnes.

Tror de sa denne ytet 36HK og skulle ha en propell med diameter på 1 meter.

Men felles for slike motorer er at de veier noen kilo sammenlignet med en motor på 5,5KH som veier under halvkiloet.

Innen heli er i hvertfall el konge.

Lenke til kommentar
Du må betale 25% moms. Med EMS er det ingen ekstra gebyrer.

Det går vel fremdeles innom tollageret (Posten) som tar 103,- i avgift hvis varens verdi er mellom 200 og 1000,-?

Durochris:

E-Revoen er jo ikke en monster truck slik som E-Maxx, og kjøreegenskapene og bruksområdene er jo også derfor litt annerledes. Ellers er nok Traxxas et veldig bra valg. Har selv en Slash som er vanvittig morsom selv i stock utgave, og som tåler veldig mye.

Lenke til kommentar

Jeg har en E-Maxx, og den ligger fantastisk bra på asfalt til å være så høy, synes nå jeg da :p

Kjører med 8,4v 5000mah batterier og føler ikke at jeg har bruk for noen lipo batterier...

Hvis man strammer demperne på e-maxx, blir den ikke lavere da? For da blir det vel ikke no stress å kjøre på asfalt?

Jeg har satt på 8mm spacere på demperene sånn at de blir litt stivere, det hjelper når du svinger mye :)

Det skal faktisk noe til for å velte den, men da må du mest sansynlig tvinge den. For meg den der det bare at den sladder rundt.

For å si det sånn, så slutter den ikke og overraske meg... xD

På en fin sommerdag så kan den gjøre sinsyke ting. Jeg heiv meg på bremsen, (for moro skyld) det endte med at den snurra forrover... :omg:

__________________________________________________________________________________________

Jeg vet om en sterkere elmotor, hvem som snakka om en med 4000watt...

http://www.castlecreations.com/products/mamba_monster.html

Dette sitter i Traxxas E-Revo Brushless 2.4ghz

Lenke til kommentar
Hvis man strammer demperne på e-maxx, blir den ikke lavere da? For da blir det vel ikke no stress å kjøre på asfalt?

Strammer du demperne blir den strengt tatt litt høyere, men mer stabil. Men om du senker den kan du få den å bli omtrent umulig å kante. Dog må du ha uoriginale dempertårn (f.eks. Fast Lane). Hadde selv lavprofil veidekk og maks senking på min EMAXX og den var totalt umulig å få til å kante. Selv i fart på over 80km/t og rett i full sving.

Lenke til kommentar
Jeg har en E-Maxx, og den ligger fantastisk bra på asfalt til å være så høy, synes nå jeg da :p

Kjører med 8,4v 5000mah batterier og føler ikke at jeg har bruk for noen lipo batterier...

Jeg har satt på 8mm spacere på demperene sånn at de blir litt stivere, det hjelper når du svinger mye :)

Det skal faktisk noe til for å velte den, men da må du mest sansynlig tvinge den. For meg den der det bare at den sladder rundt.

For å si det sånn, så slutter den ikke og overraske meg... xD

På en fin sommerdag så kan den gjøre sinsyke ting. Jeg heiv meg på bremsen, (for moro skyld) det endte med at den snurra forrover... :omg:

__________________________________________________________________________________________

Jeg vet om en sterkere elmotor, hvem som snakka om en med 4000watt...

http://www.castlecreations.com/products/mamba_monster.html

Dette sitter i Traxxas E-Revo Brushless 2.4ghz

Takker for ett utfyllende svar :D

Blir nok en E-MAXX dette året og kanskje en oppgradering neste år. Rudde du vet vel hva jeg mener :p ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...