TanteEdgar Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Men kan noen anbefale en bil ? Hvis du finner en HPI Hellfire så har du en kanongod bil som er ganske stabil og pålitelig. Anbefaler deg å gå for firehjulstrekk hvis du skal kjøre i løst terreng. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Haha, endelig har jeg bestemt meg. Jeg er altså ute etter en Truggy/Buggy. Bilen må ha fart og ikke minst være god. Har vurdert HPI FIRESTORM 10T, men er det noe annet på markedet som kan anbefales? Skal kjøre med den i Sand, Grus Asfalt og delvis terreng. Takk på forhånd (må være nitro) Kyosho sin Inferno-serie er nesten uslåelige. Eneste jeg kan sette fingeren på er motorene som kan være vriene. Men om du går for en av de store produsentene, slik som Kyosho og HPI, blant andre, så går det nesten ikke galt uansett. Selv har jeg lyst på HPI Trophy 4,6. Lenke til kommentar
BaltusBrun Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Takk for tips Innsiden av disse truggyene ser så latterlige små ut Mottorene er småe og litt andre ting. Hvorfor det? er det bare gatebilene som trenger mer kraft? (høres dumt ut) Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 (endret) nå har jeg fått meg snorstart til savagen min. min lokale hobbybutikk skuller ha 250 for den, men heldigvis hadde en kompis av meg en til overs, så jeg fikk kjøpe den til 100, jess Endret 19. august 2009 av Mr. A Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 (endret) Takk for tips Innsiden av disse truggyene ser så latterlige små ut Mottorene er småe og litt andre ting. Hvorfor det? er det bare gatebilene som trenger mer kraft? (høres dumt ut) Det er ikke smått, det er bare bilen som er stor. En asfaltbil er ofte 1:10-skala, men truggy-er er 1:8-skala. Endret 19. august 2009 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
TanteEdgar Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Sant som "Kutt-strupe Bill" sier. Det ser så smått ut fordi selve bilen er stor. Det er vel egentlig offroad bilene som trenger mest kraft fordi det er kraftigere og tyngre drivverk å dra rundt, da spesielt truggyene siden det bare et ètt gir. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Hvoe mange gir er det mulig å få i en girkasse? Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Ett par av Kyosho sine modeller kommer med 3 gir, og du kan installere 3-girs-girboks i alle Savage-bilene. Tror ikke jeg har hørt om noe mer en dette. Lenke til kommentar
TanteEdgar Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Nei, da måtte du hatt noen svære og klampete girkasser og det ville blitt alt for mye tannhjul å dra på. Ville bare blitt et stort effekttap pluss at du ville jo ruset motoren i hjel fordi det blir så korte gir. Hvis man skulle hatt "lange" gir så hadde uansett toppfarten blitt helt avsindig hvis bilen i det hele tatt klarer å dra det helt ut og du mister lett kontrollen. De fleste syyke gatebilene har gjerne 2 gir, kanskje 3. Det gir uansett mer enn nok aks og toppfart hvis du har litt motor. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Hvorfor har brushless motorer 3 ledninger? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Hvorfor har brushless motorer 3 ledninger? Fordet det er 3-fase vekselstrømsmotorer. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 De fleste syyke gatebilene har gjerne 2 gir, kanskje 3. Det gir uansett mer enn nok aks og toppfart hvis du har litt motor. Sign. Har Kyosho Inferno GT2 (1/8 skala, med 2 gir). Kontrollen mistes lett! Ellers kan jeg anbefale Kyosho Inferno ST US Sports 2 som Truggy. En kompis har den, den går bra! Lenke til kommentar
TanteEdgar Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 De fleste syyke gatebilene har gjerne 2 gir, kanskje 3. Det gir uansett mer enn nok aks og toppfart hvis du har litt motor. Sign. Har Kyosho Inferno GT2 (1/8 skala, med 2 gir). Kontrollen mistes lett! Ellers kan jeg anbefale Kyosho Inferno ST US Sports 2 som Truggy. En kompis har den, den går bra! Har kjøpt meg HPI Sprint 2 Drift med 9T børsteløs motor, regulator som kan programmeres og 4000mAh LiPo batteri. Den går noe avsindigt... Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Kjører du på 2 celler eller 3 celler? Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Noen som har testet børsteløse "Dealextreme-regulatorer"? Hvordan ville en slik duget i en driftebil i forhold til en Novak-regulator til over 1000kr? Lenke til kommentar
vegham Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Noen som har testet børsteløse "Dealextreme-regulatorer"? Hvordan ville en slik duget i en driftebil i forhold til en Novak-regulator til over 1000kr? Dette ser ut som en flyregulator. Fungerer sikkert, men mangler rygging. Om du skal handle fra utlandet får du bra ESC og motor for 1k (før mva). Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Ikke kjøp fly ESC til bil for her er en stor forskjell i belastningen fra fly til bil. En bil ESC må tåle store startstrømmer som en fly ESC ikke trenger å ta hensyn til. Her har du en bil ESC på 60A som takler startstrømmer på 380A. http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/u...?idProduct=7188 Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 Du har vel ikke lyst på denne istedenfor da? xD http://www.castlecreations.com/products/mamba_monster.html Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 22. august 2009 Del Skrevet 22. august 2009 (endret) Det største av de to settene, og konverteringsset til Kyosho Inferno skal kjøpes inn ved neste lønning. Endret 22. august 2009 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
silverlit Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 (endret) noen som har en ide om en god nybegynner bil da? som ikke koster 10.000? helst elektrisk å sånn.. Endret 23. august 2009 av silverlit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå