Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har rotet litt rundt kan ikke si at det er lett å finne noen båter med kjente merker under 2 lapper... Men det er jo opp til deg hva du vil ha.

Jeg har en Kyosho TwinStorm EP. (electric power) den er veldig fin å kjøre med.

Den kan du også få som fuel drevet... (elektronikken er ikke vanntett)

 

Skal du kjøre i saltvann så husk å rense kjølesystemet NØYE! Kjøleribba til regilatoren kan bli tett av salt og da må du rense den. Kjøleribba er delt i 3 deler, når du renser den så råder jeg deg til å bytte pakningene som er inni der... ellers så kan det skje det samme som skjedde med meg, det meste i båten gikk til hellvete!

post-181245-1249998566_thumb.jpg

 

TRAXXAS VILLAIN EX ser ut som en veldig bra båt. Etter det som jeg hat sett, så har de fleste Traxxas modellene vanntett elektronikk, noe som er et kjempe pluss.

 

Jeg vet ikke om dette hjalp deg så veldig mye, men du kan jo kikke litt på Elefun eller på Modellers...

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvem av de bilene som er best, men jeg har kikka litt på begge bilene. HPI bilen står deg ingen info om topfart, Traxxas bilen kan gå opp til 50 mph (80kmh). Regner med at topfart har en del å si for deg... :p

 

Tror ikke du sparer noe særlig å kjøpe fra USA. Tok en utregning på HPI Firestorm og da kom porto og den driten på 1 266 kr,- Kom til en sluttpris på 2850,-

Elefun så koster den 3295,-

 

Skulle noe gå til hellvete og du ikke greier eller veit hvordan det fikses så blir det mye enklere om du har kjøpt bilen ikke altfor langt vekk fra der du bor.

 

 

(Hvis noen mener jeg er helt på jordet så er det bare å rette på meg)

Endret av Deppss
Lenke til kommentar
Er egentlig også litt keen på Onroad bil. Hva er best for meg hvis jeg bor i oslo? Har jeg feks noe sted på vinteren til å kjøre innendørs onroad? :)

 

Takker på forh¨nd :)

 

Hva med en truggy da? De ligger ganske så godt på veien hvis du kjører på asfalt pluss at du kan kjøre i snøen om vinteren, noe som er kanonkjekt. Jeg måkte tunet våres i fjord vinter med rc bilen min :p men det havnet jo nede hos naboen da, jaja...

Lenke til kommentar
TanteEdgar: Hva er det du kjører?

 

 

Savage 25 med RB 28 motor. Den har kjøreegenskaper som en Toyota Hiace, men er likevel gøy å herje med :p

Kan ikke på noen måte sammenlignes med en truggy i kjøreegenskaper, men siden truggyene er såpass allsidige så kunne jeg fint klart meg med en Hellfire eller noe til både litt asfalt og offroad/vinter kjøring. Bare å kjøpe gode dekk så er du hjulpen.

 

Og du kjører Flux eller? Syk bil!

Endret av TanteEdgar
Lenke til kommentar

Vel, det blir mye unødvendig skruing ettersom slike motorer er lett påvirkelig av været. Det må dermed til stadighet justeringer til, plugger må byttes osv. Deler er også kostbart. Jeg kommer helt klart til å gå for elektro på neste bil. Børsteløst oppsett med LiPO kjører lett fletta av biler med nitromotorer, det er heller ikke noe søl, mindre vedlikehold (tilnærmet null på motoren), plager ikke vettet av naboene med den slitsomme vepselyden, og det er i utgangspunktet bare å lade batteriene å kjøre.

Lenke til kommentar

HPI sine motorer er etter min oppfatning og lille erfaring veldig gode. Jeg er fremdeles litt forbløffet over hvor fint motoren i Savage-en min går.

 

Man lærer uansett ingenting om nitromotorer ved å kjøre elektrisk, så hvis man ønsker nitro uansett så ser jeg ikke se at det er noe i veien for å starte med nitro. Men når det er sagt så skal en jo være oppmerksom på at det er mer arbeid med nitrobiler.

Lenke til kommentar
Takk på forhånd :) (må være nitro)

Av ren nysgjerrighet lurer jeg på hvorfor det må være nitro? Det er ihvertfall det siste alternativet jeg kommer til å gå for ved kjøp av ny bil..

Kan du begrunne det? :)

Man bør være glad i å skru og justere hvis man skal ha nitro. Dersom man mangler innsikt/lyst til å justere forgasseren osv kan det fort ta fra deg litt av gleden med å ha en nitrobil. Selv har min Savage XL stått og samlet støv i flere måneder etter at jeg gikk over til bensin. Jeg kan også nevne at standardmotoren på denne (K5.9) var helt vanvittig dårlig. Jeg var riktig nok veldig uheldig og fikk en skikkelig mandagsmotor, men disse motorene er av variabel kvalitet, og de er plaget med varmgang. Noen er bra, noen er mindre bra, men hvis du velger 4.6-utgaven får du sannsynligvis en mer stabil motor. For øvrig byttet jeg til en LRP .28 som fungerte som en klokke, den er også sprekere enn 5.9-en. :) Jeg mener ikke å skremme deg fra nitro, på ingen måte. Nitro er riktig moro når det funker, bare vær klar over at det ofte ikke er bare å dra i snora og kjøre i vei. Selv kunne jeg tenkt meg elektrisk 1:8-bil. Nye elektriske biler går jo som et uvær og funker når man slår på bryteren, men mangler selvsagt sjarm i form av motorlyd.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar
Bensin er genialt! :) Bare fylle på, dra i snora og kjøre. Etter en 40 minutter er det bare å fylle på igjen og kjøre videre. Kanskje lade mottagerbatteriet litt.

Ja, det er fantastisk! Jeg ladet batteriet mitt (4600 mAh) i går, tenkte kanskje det var på tide etter sikkert 3 timers kjøring. Har fortsatt til gode å bli fri for strøm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...