Cutthroat Bill Skrevet 29. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2009 Har opplevt mellom 1 og 2 uker fra USA i postgang.Hong Kong --> Trondheim to 4 dager. Stopper ikke varene dine i tollen for noen dager? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 29. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2009 Det ser ut som EMS håndterer tollen selv. Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 29. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2009 Heisann, er nye her på RC delen av forumet og kunne trenge litt hjep ang nito bil.Har sett en del på FINN.no men vil gjerne høre fra noen med litt erfaring. Har sett litt på denne Den virker litt for billig til å være bra, stemmer det? Kom gjerne med andre tips, helst i samme pris klasse:) Du får sikkert mye morro med den pr. krone. Spørsmålet er om det finnes reservedeler når noe ryker (og ting ryker OFTE på r/c-biler). Lenke til kommentar
Jangi91 Skrevet 29. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2009 Hmm, men er det "tyiske" ting som ofte ryker, slik at man gjerne har 4-5 av de mest utsatte delene? Er det da ingen mulighet for litt ekstra deler? Eventulet, hvor mye må jeg opp i pris for et mere kjent merke/bil, slik at deler ikke lenger er noe problem? Takk for raskt svar:D Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 29. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2009 Skal ha noen nye deler til mini-z'en min, men kommer borti felger og slikt med offset +/-, hva er det for noe? Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 29. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2009 Offset betyr i dette tilfellet at felgene sitter lengre eller nærmere chassiet. Dette er for å passe til hjulene til karosseriet. Har du ett ekstra bredt karosseri, så bør du skifte felger til noen med riktig offset slik at hjulene ikke forsvinner inni hjulbuene. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 29. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2009 Allright, takk for tips! Det skal jeg prøve. Hvor mye skal man slakke den? 1/4, 1/2 runde, flere runder - eller? Du kan nok skru den 1/2 runde om gangen til å begynne med. Og så kan du fininnstille den etter du har funnet ut om det faktisk er dette som er problemet. Pass på å ikke skru skruen for langt ut, da du kanskje kan komme til å skru den helt ut, slik at du mister den. Jeg innså forresten nettopp at det er mulighet for at den allerede er så slakk som du kan få den, og at bilen dermed kjører i andre gir hele tiden. Du må med andre ord prøve å bade skru skruen inn og ut. Optimalt skal bilen skifte gir når motorens turtall ligger på ca 80%. Tusen takk for svar! Nå girer den Skruen du nevnte måtte skrues ut (slakkes, altså) - og nå girer den "perfekt". Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 29. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2009 og igjen litt offtopic Har opplevt mellom 1 og 2 uker fra USA i postgang.Hong Kong --> Trondheim to 4 dager. Stopper ikke varene dine i tollen for noen dager? jeg spurte bare de som jeg bestillte fra om de kunne sende pakken som en gave, og det gikk helt fint for dem. da slapp jeg hele tollgebyret, og ventetiden Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 30. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 30. juli 2009 (endret) Nå begynner postverket å irritere meg på alvår. Bestilte en pakke fra Elefun på torsdag forige uke, fredagen blei den sendt og på tirsdag annkom den sorteringssentralen til posten i trondheim og der ligger den enda. Det er intet mindre en fantastisk at posten greier å bruke 1 uke på å levere en registrert pakke fra grimstad til Trondheim. Jeg er glad dette ikke er deles om hindrer meg fra å fly men heller reservedeler i tilfelle og oppgraderinger. Endret 30. juli 2009 av perpyro Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 31. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2009 (endret) posten har en tendens til å la noen pakker ligge lenge på omlastningterminaler, har opplevd det mange ganger, de lot pakkene mine ligge i fauske i 2-3 dager før jeg fikk den Endret 31. juli 2009 av Mr. A Lenke til kommentar
Dataprob Skrevet 4. august 2009 Rapporter Del Skrevet 4. august 2009 Morn! Jeg har lyst på en el-bil. Kan noen gi meg noen anbefalinger?. Bilen skal stort sett brukes på asfalt (drifting) og litt grus. Ser litt på Kyosho TF-5, er denne bra? Noen andre anbefalinger lik den typen og i den prisklassen (1500-2000) ?. Har ikke noe mot å måtte bygge den opp fra grunn av. Trenger også servor På forhånd takk Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 4. august 2009 Rapporter Del Skrevet 4. august 2009 En driftingbil skal helst se bra ut, og med en TF-5 kan du få litt problemer med bredden på bilen i folrhold til bredden på karosseriet. Ellers er bilen helt super. Den drifter relativt fint uten oppgraderinger, annet enn knallharde dekk, selvsagt. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 5. august 2009 Rapporter Del Skrevet 5. august 2009 (endret) Jeg har i dag kjøpt meg nye felger og dekk. De må limes sammen. Noen som vet hva slags lim man skal bruke? Edit: Inferno GT2! Ikke elektro, og ikke i samme prisklasse... men råtøff driftebil med riktig oppsett. Endret 5. august 2009 av magnusalex Lenke til kommentar
Dataprob Skrevet 5. august 2009 Rapporter Del Skrevet 5. august 2009 En driftingbil skal helst se bra ut, og med en TF-5 kan du få litt problemer med bredden på bilen i folrhold til bredden på karosseriet. Ellers er bilen helt super. Den drifter relativt fint uten oppgraderinger, annet enn knallharde dekk, selvsagt. Om den ser så jævla kul ut original er ikke så farlig da jeg har planer om å bytte ut karosseriet med no harry . Gjerne Bmw E30 eller en gammal Merce eller lignende. ]Inferno GT2! Ikke elektro, og ikke i samme prisklasse... men råtøff driftebil med riktig oppsett. Den så rimelig fet ut ja, men siden det kreves litt diskresjon der jeg skal kjøre må jeg nok velge elektro. Men takk for innspill fra dere begge!. Kom gjerne med fler Lenke til kommentar
TanteEdgar Skrevet 9. august 2009 Rapporter Del Skrevet 9. august 2009 (endret) Tenkte å kjøpe meg en HPI E10 Drift. Jeg har kun drevet med nitrobiler før og vet fint lite om elbiler og sånt. Er det noen som har erfaring med denne bilen? Det fulgte med en 15T og en 27T motor så hvem av disse er den vasseste? Skal selvfølgelig ha en bedre batteripakke og hurtiglader. Men setter pris på litt info om bilen og sånt så kan noen være grei og opplyse min formørkede sjel? Endret 9. august 2009 av TanteEdgar Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. august 2009 Rapporter Del Skrevet 9. august 2009 Jeg har en HPI E10 og det er det værste jeg har vært borti. Selv Biltema-bilen er bedre å kjøre. Tåler en støyt dog siden den ikke går så fort. Oppgraderer man motoren så blir den vinglete. Tar man tak i hjuloppheng og bøyer litt så ser man hvorfor. Hjuloppheng og styring er like stivt som gummistrikk. Etter min oppfatning er bilen mest egna for 6-åringer. Og oppgraderer du motoren så ødelegger du også differensialen. Og det finnes ikke oppgraderingsdeler som gjør den sterk nok. Lenke til kommentar
BaltusBrun Skrevet 10. august 2009 Rapporter Del Skrevet 10. august 2009 (endret) Hei. Har tenkt til å kjøpe meg en RC Båt. Bensin kan aksepteres så lenge båten er under lappen på 2,000, tips? Takk på forhånd Endret 10. august 2009 av BaltusBrun Lenke til kommentar
TanteEdgar Skrevet 10. august 2009 Rapporter Del Skrevet 10. august 2009 Jeg har en HPI E10 og det er det værste jeg har vært borti. Selv Biltema-bilen er bedre å kjøre. Tåler en støyt dog siden den ikke går så fort. Oppgraderer man motoren så blir den vinglete. Tar man tak i hjuloppheng og bøyer litt så ser man hvorfor. Hjuloppheng og styring er like stivt som gummistrikk. Etter min oppfatning er bilen mest egna for 6-åringer. Og oppgraderer du motoren så ødelegger du også differensialen. Og det finnes ikke oppgraderingsdeler som gjør den sterk nok. Den koster jo 2000,- ny og så er den så dårlig..? Og hva slags motor var det du hadde da? En jeg kjenner kjøpte nettopp en http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=14442374 og den ser ut til å virke veldig bra. Vil nå tro at HPI er bedre enn den der? Fant også en HPI RTR Sprint http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=15071831 Men det ser ut som den er mer en racing modifisert bil enn driftebil. Så vet du om det går an å drifte med den? Kunne du giddet (i mangel av et bedre ord) å sende meg forslag til noen gode driftebiler da innenfor 2000kr? Lenke til kommentar
Gjest member-97590 Skrevet 10. august 2009 Rapporter Del Skrevet 10. august 2009 Gjennomførte min jomfrutur med min AT-40 i går! Hatt flyet stående siden oktober, og bestemte meg endelig for å ta jomfruturen. Video i horribel kvalitet kan sees her. (Anbefaler VLC som avspiller) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå