Euklid Skrevet 26. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2009 Om varen er verdt over 200: 1.25*(verdi+frakt)+fortollingsgebyr. (Posten tar ca 100 for alt verdt mellom 200 og 1000.) Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 26. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2009 tusen takk for hurtig svar Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 27. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 27. juli 2009 Om du bestiller med "EMS"-frakt er fortollingsgebyret inkludert i fraktprisen (som igjen gjør at expressfrakt blir billigere en vanlig frakt). Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 28. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2009 (endret) ser ikke at de har noen ems i valgmenyen. skal bestille fra http://www.makershed.com Edit: til alle lipo brukere :http://www.youtube.com/watch?v=-DcpANRFrI4&feature=channel Edit 2: fikk dem til å registrere pakken som en gave, så jeg slipper toll, men det ble over 500 i frakt. Endret 29. juli 2009 av Mr. A Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 28. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2009 Det er derfor vi alle har en sånn en http://shop.smallsize.no/product_info.php?...2dc5dc7b0f7a7b3 Lenke til kommentar
jop91 Skrevet 28. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2009 Det er derfor vi alle har en sånn en http://shop.smallsize.no/product_info.php?...2dc5dc7b0f7a7b3 kakeboks i metall funker også Lenke til kommentar
nomore Skrevet 28. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2009 Ikke så veldig mye relevant å komme med akkurat nå, men eg må bare skryte av Elefun.no. Oppdaget at en demper i rotorhodet på heliet mitt var slitt(noe som kunne ha ødelagt for en del kronasjer). Fikk meg kun en flytur på søndag pga dette, men pokker heller. Det var en god tur Bestilte ny del på søndagskveld(kostet kr 32 + frakt ). Sendt mandag, mottatt i postkassen min tirsdag. Kudos til elefun.no! Den ble montert rimelig kjapt og en ny vellykket tur som resultat Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2009 Så en video av noen andre som skulle teste hvor farlige LiPo-batterier var. De måtte kople det rett til et bilbatteri og skjære i det med kniv for å få flammer. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 29. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2009 Så lenge du ikke behandler batteriene som en idiot, har elendig lader eller lignende, så er det ikke noe å bekymre seg over. Følg instruksene og sikkerhetsprosedyrene, så går alt bra. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 29. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2009 Jeg er ny i denne tråden, men har nå gått til innkjøp av en Kyosho Inferno GT2 for å leke meg litt - så jeg blir nok mer aktiv fremover Første hjernetrim for dere drevne folk: Hvordan får jeg den til å gire? Jeg får ikke girkassa til å gire til andre trinn. Noen tips? Er ferdig med innkjøringsperioden, men holder fortsatt på med justeringer av motoren. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 29. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2009 (endret) hyggelig med nye folk her. fortell litt mere, kveles motorn før du når andre gir, eller kan du gi full gas uten at den girer? Endret 29. juli 2009 av Mr. A Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 29. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2009 (endret) Den kveles ikke, men jeg kan gi full gass uten at noe skjer. Forsøkte flere ganger i går kveld uten at den skiftet... Edit: Kan også nevne at det er en låsepinne i enden av girkassa som hindrer tannhjulene i å gå sidelengs. Skal den være der? Endret 29. juli 2009 av magnusalex Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 29. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2009 Ja, den skal våre der. Bilen bruker sentrifugalkraft for å skifte gir. Det betyr at når drevene snurrer med en viss hastighet, så slår en liten pinne ut inni drevene. Det er da bilen skifter gir. Det skal være en skrue der en for justering av fjæren som holder denne tappen på plass. Ved å stramme og slakke denne vil du kunne justere hvor tidlig bilen skal skifte gir. Prøv å slakke den for å få den til å skifte tidligere. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 29. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2009 Allright, takk for tips! Det skal jeg prøve. Hvor mye skal man slakke den? 1/4, 1/2 runde, flere runder - eller? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 29. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2009 Ikke så veldig mye relevant å komme med akkurat nå, men eg må bare skryte av Elefun.no. Oppdaget at en demper i rotorhodet på heliet mitt var slitt(noe som kunne ha ødelagt for en del kronasjer). Fikk meg kun en flytur på søndag pga dette, men pokker heller. Det var en god tur Bestilte ny del på søndagskveld(kostet kr 32 + frakt ). Sendt mandag, mottatt i postkassen min tirsdag. Kudos til elefun.no! Den ble montert rimelig kjapt og en ny vellykket tur som resultat Elefun er raske og levere men det hjelper så lite når det er posten norge som lar det gå i sirop. For en registrert pakke fra Elefun bruker like lang tid fra dem som det tok for en EMS pakke fra Hobbycity i Hong Kong og dette inkluderte full momsing av varene. Er bare en ting å si om slikt og det er tragisk. Det eneste posten greier å levere fort er uregistrerte pakker, regninger og reklame desværre. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 29. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2009 Allright, takk for tips! Det skal jeg prøve. Hvor mye skal man slakke den? 1/4, 1/2 runde, flere runder - eller? Du kan nok skru den 1/2 runde om gangen til å begynne med. Og så kan du fininnstille den etter du har funnet ut om det faktisk er dette som er problemet. Pass på å ikke skru skruen for langt ut, da du kanskje kan komme til å skru den helt ut, slik at du mister den. Jeg innså forresten nettopp at det er mulighet for at den allerede er så slakk som du kan få den, og at bilen dermed kjører i andre gir hele tiden. Du må med andre ord prøve å bade skru skruen inn og ut. Optimalt skal bilen skifte gir når motorens turtall ligger på ca 80%. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 29. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2009 igjen litt offtopic. er det noen som vet hvor lang tid det tar å få varer fra helt vest i usa ? Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 29. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2009 (endret) Varer fra Hong Kong tar for meg 8 dager hvis alt går som det skal. Jeg regner ikke med det tar så mange dagene lengre fra USA. Endret 29. juli 2009 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
Jangi91 Skrevet 29. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2009 Heisann, er nye her på RC delen av forumet og kunne trenge litt hjep ang nito bil. Har sett en del på FINN.no men vil gjerne høre fra noen med litt erfaring. Har sett litt på denne Den virker litt for billig til å være bra, stemmer det? Kom gjerne med andre tips, helst i samme pris klasse:) Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 29. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 29. juli 2009 (endret) Har opplevt mellom 1 og 2 uker fra USA i postgang. Hong Kong --> Trondheim to 4 dager. Endret 29. juli 2009 av perpyro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå