Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke så veldig mye relevant å komme med akkurat nå, men eg må bare skryte av Elefun.no. Oppdaget at en demper i rotorhodet på heliet mitt var slitt(noe som kunne ha ødelagt for en del kronasjer). Fikk meg kun en flytur på søndag pga dette, men pokker heller. Det var en god tur ;)

Bestilte ny del på søndagskveld(kostet kr 32 + frakt :p ). Sendt mandag, mottatt i postkassen min tirsdag. Kudos til elefun.no! :woot:

Den ble montert rimelig kjapt og en ny vellykket tur som resultat :)

Lenke til kommentar

Jeg er ny i denne tråden, men har nå gått til innkjøp av en Kyosho Inferno GT2 for å leke meg litt - så jeg blir nok mer aktiv fremover :)

Første hjernetrim for dere drevne folk: Hvordan får jeg den til å gire? Jeg får ikke girkassa til å gire til andre trinn. Noen tips? Er ferdig med innkjøringsperioden, men holder fortsatt på med justeringer av motoren.

Lenke til kommentar

Ja, den skal våre der. Bilen bruker sentrifugalkraft for å skifte gir. Det betyr at når drevene snurrer med en viss hastighet, så slår en liten pinne ut inni drevene. Det er da bilen skifter gir. Det skal være en skrue der en for justering av fjæren som holder denne tappen på plass. Ved å stramme og slakke denne vil du kunne justere hvor tidlig bilen skal skifte gir. Prøv å slakke den for å få den til å skifte tidligere.

Lenke til kommentar
Ikke så veldig mye relevant å komme med akkurat nå, men eg må bare skryte av Elefun.no. Oppdaget at en demper i rotorhodet på heliet mitt var slitt(noe som kunne ha ødelagt for en del kronasjer). Fikk meg kun en flytur på søndag pga dette, men pokker heller. Det var en god tur ;)

Bestilte ny del på søndagskveld(kostet kr 32 + frakt :p ). Sendt mandag, mottatt i postkassen min tirsdag. Kudos til elefun.no! :woot:

Den ble montert rimelig kjapt og en ny vellykket tur som resultat :)

Elefun er raske og levere men det hjelper så lite når det er posten norge som lar det gå i sirop.

For en registrert pakke fra Elefun bruker like lang tid fra dem som det tok for en EMS pakke fra Hobbycity i Hong Kong og dette inkluderte full momsing av varene.

Er bare en ting å si om slikt og det er tragisk.

Det eneste posten greier å levere fort er uregistrerte pakker, regninger og reklame desværre.

Lenke til kommentar
Allright, takk for tips! Det skal jeg prøve. Hvor mye skal man slakke den? 1/4, 1/2 runde, flere runder - eller?

Du kan nok skru den 1/2 runde om gangen til å begynne med. Og så kan du fininnstille den etter du har funnet ut om det faktisk er dette som er problemet. Pass på å ikke skru skruen for langt ut, da du kanskje kan komme til å skru den helt ut, slik at du mister den. Jeg innså forresten nettopp at det er mulighet for at den allerede er så slakk som du kan få den, og at bilen dermed kjører i andre gir hele tiden. Du må med andre ord prøve å bade skru skruen inn og ut.

Optimalt skal bilen skifte gir når motorens turtall ligger på ca 80%.

Lenke til kommentar

Heisann, er nye her på RC delen av forumet og kunne trenge litt hjep ang nito bil.

Har sett en del på FINN.no men vil gjerne høre fra noen med litt erfaring.

Har sett litt på denne

Den virker litt for billig til å være bra, stemmer det?

Kom gjerne med andre tips, helst i samme pris klasse:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...