Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp. Men jeg har et problem allerede nå faktisk. En av skruene som fester motoren til bunnplata er så ihjelskrudd/dårlig metall at den nesten er rund, så jeg får ikke skrudd den ut. Da er jeg vel ganske "screwed", eller?

 

edit: Greide det.

Endret av Wiciwato
Lenke til kommentar

Har et lite problem her. Tok bort den stanga fra den gass-tingen, som dere ser på bildet, men nå skal jeg sette den på plass, men jeg aner ikke i hvilket av de fire hulla den skal skrus inn i? Har prøvd litt forskjellig, men alt kjennes feil ut. Har også et annet lite problem, det er fine batteri i både bilen og kontrollen, men jeg får ikke noe respons når jeg gasser eller svinger med kontrollen. Har dere noen sjekklister over hva som kan være feil?

post-136745-1247071253_thumb.jpg

Endret av Wiciwato
Lenke til kommentar

Jeg har alltid fått inntrykk av at FG sine biler ikke oppfører som dem burde. De virker ofte stive og rare i hjulopphenget. Kvaliteten generelt sett virker mye bedre på HPI sine biler.

 

Er dog usikker på hvilken jeg ville valgt av 5B v2 og 5T. Tror kanskje jeg ville valgt 5T fordi jeg foretrekker modellbiler som ser ut som ekte biler.

Lenke til kommentar

Kjøpte en HPI Baja 5T og leste noe veldig merkelig i instruksjonsboka. Det står at man skal bruke 4% totaktsolje i bensinen. Greit nok. Men det står at man KUN må bruke olje som er beregna for å blande rett i bensinen og at man IKKE måtte bruke olje som er beregna for blanding rett i bensinen og separat oljepumpe. Noen som har noen mening om hvorfor ikke? Og vil virkelig motoren gå til helvete (som det står i boka at den vil gjøre) om jeg bruker olje som er beregna på begge deler?

Lenke til kommentar

På jakt etter mottakerbatteri, men eg vet ikke hvilket eg skal kjøpe :blush:

 

Helikopteret er kjøpt brukt(Raptor 50). Mottakeren er av type JR R649S og batteriet som står i er direkte koblet til en bryter som igjen er koblet til BATT på mottakeren. Batteriet som nå står i ser ut som en batteripakke og er trekt med gul plastikk. Det står ingenting hverken på batteriet, plastikken eller kabelen bortsett fra "2400". Eg mistenker vi da snakker om 2400mAh? Laderen som fulgte med er en liten lader som både lader mottakerbatteriet og senderbatteriet(en JR 9x). Laderen gir ut en strøm på 5.8v og 120mA.

 

Tips, eller må eg åpne plastikken for å se? :)

Lenke til kommentar

Takk. Det er fire celler, mao 4,8v. Men eg vet ikke om det er Lipo, NiMh eller NiCd. Har dette noe å si bortsett i fra ladeprosessen?

 

Eg vurderer å skaffe meg en bedre lader som eg kan bygge inn i fieldboxen, og da blir det kanskje Lipo lader og Lipo batterier eg går for.

 

edit: Radioen bruker NiCd. Betyr det at mottakerbatteriet også er NiCd, eller kan en lader lade både NiCd og NiMh? Som dere forstår trenger eg et lite/stort batterikurs ;)

Endret av nomore
Lenke til kommentar
Takk. Det er fire celler, mao 4,8v. Men eg vet ikke om det er Lipo, NiMh eller NiCd. Har dette noe å si bortsett i fra ladeprosessen?

 

Eg vurderer å skaffe meg en bedre lader som eg kan bygge inn i fieldboxen, og da blir det kanskje Lipo lader og Lipo batterier eg går for.

 

edit: Radioen bruker NiCd. Betyr det at mottakerbatteriet også er NiCd, eller kan en lader lade både NiCd og NiMh? Som dere forstår trenger eg et lite/stort batterikurs ;)

NiCd og NiMh har samme cellespenning. Tviler på at det er LiPo. De har 3,6V cellespenning. Da hadde batteriet vært på 14,8V. Noe som virker vel heftig for et mottagerbatteri. :p

 

De fleste nye ladere tar både NiMh og NiCd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...