lain Skrevet 7. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2009 Husk å smør alt som bør smøres, og bruk locktight når du skrur inn igjen skruene. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 7. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2009 (endret) Jepp. Men jeg har et problem allerede nå faktisk. En av skruene som fester motoren til bunnplata er så ihjelskrudd/dårlig metall at den nesten er rund, så jeg får ikke skrudd den ut. Da er jeg vel ganske "screwed", eller? edit: Greide det. Endret 7. juli 2009 av Wiciwato Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2009 Hvis jeg kommer over en sklue som er "rundet" tar jeg dremelen og sliper et spor i den så jeg kan skru den ut med et flatt skrujern. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 8. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2009 (endret) Har et lite problem her. Tok bort den stanga fra den gass-tingen, som dere ser på bildet, men nå skal jeg sette den på plass, men jeg aner ikke i hvilket av de fire hulla den skal skrus inn i? Har prøvd litt forskjellig, men alt kjennes feil ut. Har også et annet lite problem, det er fine batteri i både bilen og kontrollen, men jeg får ikke noe respons når jeg gasser eller svinger med kontrollen. Har dere noen sjekklister over hva som kan være feil? Endret 8. juli 2009 av Wiciwato Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 8. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2009 Kan du ta et bilde så vi får sett hele geometrien? I utgangspunktet bare å velge det hullet som gir riktigst utslag, men om det er noe merkelig geometri som spiller inn her er det greit å se. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2009 Har solgt Rustleren og Emaxxen og sikler sterkt på en FG Stadium Truck. Eller en HPI Baja 5T/B. Noen som har no idé om hvilken som ville vært verdt å gå for? Lenke til kommentar
lain Skrevet 10. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2009 Baja vet jeg har god kvalitet og enkel å få deler til. FG bilene har jeg heller liten informasjon om. Vurderer selv en 1/5 bil ved senere anledning, koster litt mer i innkjøp, men billig i drift og enkel å ha med å gjøre. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 10. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2009 Jeg har alltid fått inntrykk av at FG sine biler ikke oppfører som dem burde. De virker ofte stive og rare i hjulopphenget. Kvaliteten generelt sett virker mye bedre på HPI sine biler. Er dog usikker på hvilken jeg ville valgt av 5B v2 og 5T. Tror kanskje jeg ville valgt 5T fordi jeg foretrekker modellbiler som ser ut som ekte biler. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2009 (endret) Jeg ser 5B V2 har en nyere motor. Og når du nevner det så var den FG'en jeg så sist ekstremt "bouncybouncy". Som om fjørene var ment å holde oppe 140kg i stedet for 14kg. Edit: Ser stygt ut til at det kan bli en Baja 5T på meg. Endret 11. juli 2009 av sedsberg Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2009 Kjøpte en HPI Baja 5T og leste noe veldig merkelig i instruksjonsboka. Det står at man skal bruke 4% totaktsolje i bensinen. Greit nok. Men det står at man KUN må bruke olje som er beregna for å blande rett i bensinen og at man IKKE måtte bruke olje som er beregna for blanding rett i bensinen og separat oljepumpe. Noen som har noen mening om hvorfor ikke? Og vil virkelig motoren gå til helvete (som det står i boka at den vil gjøre) om jeg bruker olje som er beregna på begge deler? Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 11. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2009 Aner ikke hva som er forskjellen, men det er jo ikke verre enn å holde seg til den riktige typen. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2009 Problemet er å få tak i "den riktige typen". De aller aller aller fleste 2-taktsoljer jeg har sett (selv gode, dyre merker) kan brukes både rett i bensin og i oljetank. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 11. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2009 På jakt etter mottakerbatteri, men eg vet ikke hvilket eg skal kjøpe Helikopteret er kjøpt brukt(Raptor 50). Mottakeren er av type JR R649S og batteriet som står i er direkte koblet til en bryter som igjen er koblet til BATT på mottakeren. Batteriet som nå står i ser ut som en batteripakke og er trekt med gul plastikk. Det står ingenting hverken på batteriet, plastikken eller kabelen bortsett fra "2400". Eg mistenker vi da snakker om 2400mAh? Laderen som fulgte med er en liten lader som både lader mottakerbatteriet og senderbatteriet(en JR 9x). Laderen gir ut en strøm på 5.8v og 120mA. Tips, eller må eg åpne plastikken for å se? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2009 Hvis du klarer å telle antall celler elelr "sylindre" inni den gule plastikken så kan du finne det ut. Er det f.eks. 4 celler så er det 4*1,2V= 4,8Volt. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 11. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2009 (endret) Takk. Det er fire celler, mao 4,8v. Men eg vet ikke om det er Lipo, NiMh eller NiCd. Har dette noe å si bortsett i fra ladeprosessen? Eg vurderer å skaffe meg en bedre lader som eg kan bygge inn i fieldboxen, og da blir det kanskje Lipo lader og Lipo batterier eg går for. edit: Radioen bruker NiCd. Betyr det at mottakerbatteriet også er NiCd, eller kan en lader lade både NiCd og NiMh? Som dere forstår trenger eg et lite/stort batterikurs Endret 11. juli 2009 av nomore Lenke til kommentar
lain Skrevet 11. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2009 Hihi, da var det kjørt igjennom en tank i bashing på savagen. Gøy å komme bort ifra asfalt, merker det er idiotstreker som dette den er lagd for. Digger bodyen jeg har på den nå, ser ut til å tåle mye hjuling. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 11. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2009 Speaking of which, hva heter det karosseriet? Det ligner nemlig skremmende mye på en Warthog fra Halo. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2009 Takk. Det er fire celler, mao 4,8v. Men eg vet ikke om det er Lipo, NiMh eller NiCd. Har dette noe å si bortsett i fra ladeprosessen? Eg vurderer å skaffe meg en bedre lader som eg kan bygge inn i fieldboxen, og da blir det kanskje Lipo lader og Lipo batterier eg går for. edit: Radioen bruker NiCd. Betyr det at mottakerbatteriet også er NiCd, eller kan en lader lade både NiCd og NiMh? Som dere forstår trenger eg et lite/stort batterikurs NiCd og NiMh har samme cellespenning. Tviler på at det er LiPo. De har 3,6V cellespenning. Da hadde batteriet vært på 14,8V. Noe som virker vel heftig for et mottagerbatteri. De fleste nye ladere tar både NiMh og NiCd. Lenke til kommentar
lain Skrevet 11. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2009 Speaking of which, hva heter det karosseriet? Det ligner nemlig skremmende mye på en Warthog fra Halo. Halo Warthog Helios body for T E MAXX , Savage, Revo 2.5 http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_detail...5&cat_name= Billig også. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 11. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2009 Hvor mye kosta det i alt å kjøpe Warthog'en? med frakt, porto, toll og den driten der? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå