Gå til innhold

Den store R/C-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du skulle hatt en wheelie bar som er nesten like lang som bilen selv... da klarer den ikke å gå rundt uansett hvor sterk den er... : :dribble:

Har testa wheelie bar. Vekt i front funka mye bedre. Problemet med wheelie bar er at dekka har MYE større diameter i høy fart enn når bilen står i ro. Dvs. at i høy fart så vil wheelie bar-hjula uansett ligge et godt stykke over bakken og bilen blir tatt av vinden.

Den vekta jeg bruker er nok til å holde nesa nede pluss at den presser hjula hardere mot bakken slik at jeg faktisk kan styre. Aksellerasjonen ble også mye bedre.

Lenke til kommentar

Sedsberg: 102 km/t er ikke gale. Jeg håper jeg skal klare noe slikt med TF-5-en min når jeg får nye drev til den. Tror ikke Velineon-oppsettet klarer så mye mer en 100-120 i en såpass tung bil.

Fungerer det greit med motvekten du har der?

Red.:Samme det. Jeg skriver for tregt.

lain: Det hørtes grusomt mye ut. Hvilke hjul er det snakk om nå? Tror jeg ville valgt disse ferdiglimte Phatline hjulene. De sar bra ut, men er 20mm mindre i diameter en de som sitter på Savage X 4,6.

Eller kanskje ett ombygningsett for bruk av Baja-bakhjul.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar
Du skulle hatt en wheelie bar som er nesten like lang som bilen selv... da klarer den ikke å gå rundt uansett hvor sterk den er... : :dribble:

Har testa wheelie bar. Vekt i front funka mye bedre. Problemet med wheelie bar er at dekka har MYE større diameter i høy fart enn når bilen står i ro. Dvs. at i høy fart så vil wheelie bar-hjula uansett ligge et godt stykke over bakken og bilen blir tatt av vinden.

Den vekta jeg bruker er nok til å holde nesa nede pluss at den presser hjula hardere mot bakken slik at jeg faktisk kan styre. Aksellerasjonen ble også mye bedre.

hvis du lager en egen wheeliebar, som ligger nesten i bakken hele tia, så har ikke bilen noe å gå på, og da får du minimalt med wheelie uansett hvor mye dekkene utvider seg.

Edit: kan du senke bilen noe ?. du kan do prøve å lage en plate av alu eller metall, og feste i en 45% vinkel framme på bilen

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Heisann! Driver og bygger en (landgangs)båt nå, og byggeprosjektet finner dere her. I den anledning trenger jeg hjelp til kjøp av deler, nærmere bestemt gjennomføringer for propell og rorakslinger, og propell og ror med akslinger. Jeg er også veldig åpen for tips og forslag, så om dere ikke gidder å registere dere på RC-forumet så post gjerne her. :)

Lenke til kommentar

Phatline kommer jo på nesten 900,- alene, + jeg trenger et nytt sett med grus/løsmasse dekk.

Havner på 1600,- totalt om bare butikken får inn igjen phatline på felg, men ut ifra hva jeg ser online, er det forventet levering først i juli på phatline m/felg. Vurderte å kjøpe non kit, dvs dekk + felg, ifra elefun, ser jeg rota litt med felg der, så prisen er 950,- for phatline utenom kit også, med billigste felg som passer. Da trenger jeg et fornuftig løsgrus kit.

Så langt jeg ser på pris ifra utlandet, så er det ikke så enormt å spare på dekk, med moms og frakt, ble det i det ca samme pris som et set med phatline ifra elefun når jeg sjekket med et par butikker i usa.

Edit:

164708 HPI 1/8 GT tire, S compound (160x86mm/2pcs) NOK 370.00 NOK 740.00

164731 HPI 1/8 Phaltline tire (140x70mm/2pcs) NOK 468.00 NOK 936.00

Totalt NOK 1676.00

Er det billigste jeg har funnet til nå, men jeg har jobbet 10+ timers dager siden torsdag, så mulig det er meg som ser litt skjevt. Så om du har noen bedre forslag/priser, er det bare å komme med innspill.

Endret av lain
Lenke til kommentar

Jo, det jeg har bestemt meg for.

Blir ikke aktuelt med gruskjøring før på sensommern uansett sånn det ser ut nå. Så jeg fant phatline i en norsk butikk i går kveld, og bestilte.

Jeg så på de der, men jeg er sta når det kommer til bilen om dagen, skal ha phatline, og trenger derfor egne for offroad, men kommer til å følge med på evt tilbud osv før jeg kjøper de i tillegg.

Lenke til kommentar

Ja sånn kan det gå. Nå ble det nye offroad dekk på meg her før i uka, men var grei pris på de, og kunne bruke om igjen de gamle felgene mine.

Ble Thunder Tiger dekk, da disse passer på felgene mine, og de var grovere enn hpi dekkene han hadde inne.

Har også fått radioen min i dag, nå venter jeg bare på TVP og midtankmod kit, så er jeg good to go. Er passe gira på å skru RC om dagen, så håper jeg får resten av delene raskt.

Noen bilder, da enhver post burde ha bilder.

De nye offroad dekkene, på mine omlakerte felger.

post-86587-1246056145_thumb.jpg

Phatline dekkene lagt ut for sammenligning med offroad dekkene.

post-86587-1246056174_thumb.jpg

Er klar over at min lakkjobb på felgene ikke kommer til å vinne noen pris, men ser uansett bedre ut enn den slitte gulfargen plasten får etterhvert som chrome fargen blir borte.

Skal uansett være offroad dekkene, og vil i den sammenheng 90% av tiden være for mye møkk og støv på dem til at noen legger merke til det.

Om jeg har behov for showoff, har jeg phatline dekkene til sånt.

Lenke til kommentar
Heisann! Driver og bygger en (landgangs)båt nå, og byggeprosjektet finner dere her.

Artig prosjekt! Men jeg har ikke filla peiling på båtbygging, så du skal slippe dårlige råd.

Kjøpte en Great Planes Reactor for noen dager siden, fløy for første gang i går – virker veldig ålreit. De store balanserorene var på kanten til absurd følsomme, men tror dette kan bli et finfint fly etter litt piping på radioen. Duger til det meste for min del; godt nok til å leke med Nordic-programmet og kapabel til langt sprøere ting enn jeg sannsynligvis vil drive med. Spesielt egnet for høy fart, derimot, er flyet neppe ...

post-139385-1246056908_thumb.jpg

I fronten sitter en gammel OS 46FX som startet uten å mukke etter å ha stått stille det siste året, så dette er mer enn stabilt nok til at jeg kan slenge på cowling.

Endret av Euklid
Lenke til kommentar
Heisann! Driver og bygger en (landgangs)båt nå, og byggeprosjektet finner dere her.

Artig prosjekt! Men jeg har ikke filla peiling på båtbygging, så du skal slippe dårlige råd.

Kjøpte en Great Planes Reactor for noen dager siden, fløy for første gang i går – virker veldig ålreit. De store balanserorene var på kanten til absurd følsomme, men tror dette kan bli et finfint fly etter litt piping på radioen. Duger til det meste for min del; godt nok til å leke med Nordic-programmet og kapabel til langt sprøere ting enn jeg sannsynligvis vil drive med. Spesielt egnet for høy fart, derimot, er flyet neppe ...

post-139385-1246056908_thumb.jpg

I fronten sitter en gammel OS 46FX som startet uten å mukke etter å ha stått stille det siste året, så dette er mer enn stabilt nok til at jeg kan slenge på cowling.

Min erfaring er at de fleste "3D" og Funfly modellene går an å fly temmelig presise programmer med så lenge du stiller ned på utslagene. Selv om mekanikken tillater 60grader utslag hver vei på balanserorene er det ikke sikkert det er lurt...

Lenke til kommentar

Jeg har fått resten av delene jeg ventet på i dag, extended casie og midtank mod kit + radio. Så har brukt noen timer på å sette alt i sammen.

Eneste som mangler å få lakkert body, men er litt usikker på hvordan jeg skal fordele fargene.

Traktordekkene er ikke av de peneste, men de gjør jobben når du driver i løsgrus og leker idiot (noe jeg er fan av). Skal få satt på phatline og ta noen bilder nå, da jeg har endel bilder ifra prosessen jeg skal legge ut uansett.

Edit;

Legger inn phatline bildet, også får evt resten komme i morgen engang, hater varmen, først nå det er levlig å legge seg, så tenkte jeg skulle få noen timer søvn.

post-86587-1246149493_thumb.jpg

post-86587-1246149511_thumb.jpg

Endret av lain
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...