Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nå bruker jeg originale servoer i min savage, men jeg lurer litt på om jeg skal gidde å bruke penger på en ny styreservo, er det verdt det, og hvor mye penger burde jeg bruke på en ny og hvor mye trekkraft burde den ha, for den originale er skikkelig slapp.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar
Har et annet lite problem på infernoen min. Den ene demperen er helt stiv, slik at den ikke går ut igjen om en presser den inn. Jeg har begynt å demontere, og tenker å skifte olje. Burde vel løse problemet?

Oljen er kun der for å dempe. Tror nok det er noe annet galt med demperen din. Se etter riper.

 

nå bruker jeg originale servoer i min savage, men jeg lurer litt på om jeg skal gidde å bruke penger på en ny styreservo, er det verdt det, og hvor mye penger burde jeg bruke på en ny og hvor mye trekkraft burde den ha, for den originale er skikkelig slapp.

Jeg har hatt ett par servoer som dro 6kg på 6 volt. De fungerte ganske bra, men slet litt når bilen stod stille og kjørte i gress. 8-10kg er nok minimum om du ikke vil ha problemer på gress.

Lenke til kommentar
Har et annet lite problem på infernoen min. Den ene demperen er helt stiv, slik at den ikke går ut igjen om en presser den inn. Jeg har begynt å demontere, og tenker å skifte olje. Burde vel løse problemet?

Oljen er kun der for å dempe. Tror nok det er noe annet galt med demperen din. Se etter riper.

 

nå bruker jeg originale servoer i min savage, men jeg lurer litt på om jeg skal gidde å bruke penger på en ny styreservo, er det verdt det, og hvor mye penger burde jeg bruke på en ny og hvor mye trekkraft burde den ha, for den originale er skikkelig slapp.

Jeg har hatt ett par servoer som dro 6kg på 6 volt. De fungerte ganske bra, men slet litt når bilen stod stille og kjørte i gress. 8-10kg er nok minimum om du ikke vil ha problemer på gress.

 

 

vet du om noen brae servoer til en god pris. jeg finner kun dyre servoer

Lenke til kommentar

Vurderer å selge Rustleren og heller satse på EMAXX-en. Rustleren er FOR sprek og nesten umulig å kjøre med mindre man har tilgang på rullebane eller gigantisk parkeringsplass. Selv det blir litt kjedelig i lengda da man stort sett bare kan kjøre veldig fort frem og tilbake eller i store sirkler. :p Å kjøre off-road med rustleren er galskap. 1mm for mye på gassen og man må løpe 100 meter for å snu den på hjula igjen.

 

Og selv EMAXXen har problemer med litt for svakt drivverk. Har strippa to differensialer nå. De har gjort en tabbe og laga diffhuset i plast. Ved mye gass strekker plasten seg akkurat nok til at det blir for stor klaring mellom tannhjula. :(

 

14,8V LiPo på 5000mAh på begge bilene. Kan kjøre 18V på EMAXXen men da knuser drivverket omtrent umiddelbart. :p

Lenke til kommentar

Mr. A: Sjekk Hobbycity.com. Jeg tror det var der fly-guttene sa det var billige servoer (og batterier) å hente.

 

Red: Denne kanskje? Kommer med metalldrev, og drar hele 13/14,6kg. Fikk lyst på den selv, faktisk.

http://hobbycity.com/hobbycity/store/uh_vi..._/_.17sec_/_49g

 

sedsberg: Hvor fort går Rustleren din? Du vil ikke heller beholde den, også lage ett skikkelig fartsmonster ut av den? Du føler kanskje du er der allerede? :p

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar
sedsberg: Hvor fort går Rustleren din? Du vil ikke heller beholde den, også lage ett skikkelig fartsmonster ut av den? Du føler kanskje du er der allerede? :p

Den er GPS-målt til 98,8km/t. Det som stoppet meg fra å gå fortere var: Trenger lengre slette. Trenger mere vekt i fronten (for å holde nesa nede). Trenger nye "belted" dekk. (De gamle ble utslitt etter en 8-10 turer). Og kan ha god bruk for en bedre wheelie bar.

 

Jeg VET den er god for MYE mer. Selv nære toppfarta trengte jeg bare være litt uforsiktig på gassen så bar det rett på taket. Og når en taker i over 90km/t så tar det fort knekken på karosseri og antenne. :/ Wheelie bar hjelper lite. Det blir så mye luftmotstand at den vipper lett over den.

 

Så det er mye å gå på. Om jeg skulle beholde den så blir det nok til at jeg "tar'n helt ut". Men det største problemet er å finne en lang nok utraffikert slette.

Lenke til kommentar

At karosseriet slites ned fort når bilen havner på taket er det ikke så mye man kan gjøre med. Men det jeg har gjort med mine biler er å lage ett nytt hull til antennen slik at den ikke kommer i klem hvis (når) bilen havner på taket. Eller du kan oppgradere til 2,4ghz som har veldig korte antenner såvidt jeg kjenner til.

 

Å holde framhjulene på bakken er nok litt mer vrient. Det jeg har vurdert å gjøre med Slash-en min er å sette på en spoiler av ett eller annet slag foran. Det burde holde hjulene nede. Ihvertfall i teorien. :p

Lenke til kommentar

fikk litt lyst til å lage et lite fartsmonster av å høre på dere :!:

 

 

men for å få bilen din til ikke å fly avgåre når den når rundt 70-80km/t er å lage et nytt deksel som er mere strømlinjeformet og få deg en undermontert spoiler som står helt framme, da burde du kunne dran helt ut til top speed :dribble:

Lenke til kommentar

Jeg har vurdert spoiler i front men en mulig problem er at når bilen drar opp på hjula (gir litt for mye gass) så blir spoileren plutselig til en vinge. Men jeg har hatt hell med vekter i front. Tenkte å lage noe av bly og prøve. Har også tenkt å teste å bruke belted dekk foran (dekk som ikke utvider seg i diameter) og vanlige dekk bak. Da vil bilen få en vinkel som øker med farta og som forhåpentligvis vil presse den ned mot bakken.

 

Men hvis jeg finner en lang nok slette så vil det bli mye enklere. Der jeg kjører nå så er problemet at akser jeg for sent så får jeg ikke toppfarta. Akser jeg for fort flyr bilen på taket eller spinner ut av kontroll. Bremser jeg for sent blir bilen smadra i vegg/fjell/stein/whatever.

 

Edit: Men jeg har tenkt litt på å lage en hel underdel med splitter og diffuser også.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
Jeg har vurdert spoiler i front men en mulig problem er at når bilen drar opp på hjula (gir litt for mye gass) så blir spoileren plutselig til en vinge. Men jeg har hatt hell med vekter i front. Tenkte å lage noe av bly og prøve. Har også tenkt å teste å bruke belted dekk foran (dekk som ikke utvider seg i diameter) og vanlige dekk bak. Da vil bilen få en vinkel som øker med farta og som forhåpentligvis vil presse den ned mot bakken.

 

Men hvis jeg finner en lang nok slette så vil det bli mye enklere. Der jeg kjører nå så er problemet at akser jeg for sent så får jeg ikke toppfarta. Akser jeg for fort flyr bilen på taket eller spinner ut av kontroll. Bremser jeg for sent blir bilen smadra i vegg/fjell/stein/whatever.

 

Edit: Men jeg har tenkt litt på å lage en hel underdel med splitter og diffuser også.

 

 

Edit: skjønner ikke helt hvordan en frontfanger kan bli til en "vinge" i en wheely

 

er det 4wd ? du må bare prøve å akse forsiktig opp til litt hastighet, og så gi på litt mere og litt mere

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar
er det 4wd ? du må bare prøve å akse forsiktig opp til litt hastighet, og så gi på litt mere og litt mere

Det er RWD med bursts på over 4kW ut på hjula. Når jeg i tillegg har begrenset plass så kan jeg ikke gi litt mer og mer.

 

 

du får prøve å finne deg en forlatt flyplass :!: . det var dumt at du ikke hadde 4wd. for da kunne du ha kobla ut bakhjulene og unngått wheelies

 

Edit: men som jeg sa litt lengere opp så skjønner ikke helt hvordan en frontfanger kan bli til en "vinge" i en wheely

 

sedsberg, du får se litt på f1 biler, og se hvordan de er utformet. du kan også se på racingbiler som er bygget for å være aerodynamisk.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar
Noen som har peiling på servoer? Til et .40 size fly trenger jeg vel standard størrelse? Men de koster jo alt fra under hundre til over 300 pr stk.. Jeg regner med at analoge servoer er godt nok, men hva utgjør den enorme forskjellen? Hvor mange kg må servoen klare å trekke?

Standardstørrelse servoer er nok riktig for de fleste .40-size flyene på markedet.

Så lenge du ikke skal fly veldig fort, eller har vanvittige ror og -utslag trenger du ikke veldig kraftige servoer (4-5kg+ er nok). Disse er latterlig billige og helt greie. Forskjellen på billige og dyre servoer er som forskjellen på Ferrari og Fiat; Begge gjør jobben, men Ferrarien har gjerne bedre ytelse (hastighet og presisjon).

 

Var nede i en rc butikk idag, og de mente at jeg ikke trenger like stor servo for gassen som for rorene. Og at de kun må takle ca 3-4kg. De du linket til kanskje passer som servo for gass, men ikke ror? En vil jo ha noenlunde presis og rask respons på rorene?

Lenke til kommentar
Dette skjer om vinden treffer undersiden av en spoiler/vinge. Hvis nesa først kommer opp så tar bilen av uansett.

 

 

da må du bare peke fronten av nesevingen lengere ned, så den "angriper" luften mere og holder bilen nede, grunnen til at den er der er jo at bilen ikke skal ta en svær wheelie og tippe som den bilen gjorde.

 

du får ta utgangspunkt i en sånn bil, og bare lage deg noen vinger som du prøvemonterer rundt på bilen og ser om det gjør noen forskjell, prøv også å eksprimentere med vinkler på vingene. se foreksempel på noen "vanlige" racingbiler som ferrari og lamborghini. ta en titt bake helt nede så ser du at de har vinger som gir et slags "marktrykk" som presser bilen ned mot bakken.

 

kan du gjøre bilen din noe lavere ?

Lenke til kommentar
Noen som har peiling på servoer? Til et .40 size fly trenger jeg vel standard størrelse? Men de koster jo alt fra under hundre til over 300 pr stk.. Jeg regner med at analoge servoer er godt nok, men hva utgjør den enorme forskjellen? Hvor mange kg må servoen klare å trekke?

Standardstørrelse servoer er nok riktig for de fleste .40-size flyene på markedet.

Så lenge du ikke skal fly veldig fort, eller har vanvittige ror og -utslag trenger du ikke veldig kraftige servoer (4-5kg+ er nok). Disse er latterlig billige og helt greie. Forskjellen på billige og dyre servoer er som forskjellen på Ferrari og Fiat; Begge gjør jobben, men Ferrarien har gjerne bedre ytelse (hastighet og presisjon).

 

Var nede i en rc butikk idag, og de mente at jeg ikke trenger like stor servo for gassen som for rorene. Og at de kun må takle ca 3-4kg. De du linket til kanskje passer som servo for gass, men ikke ror? En vil jo ha noenlunde presis og rask respons på rorene?

Vi bruker dem "all round" på klubblyet vårt i alle fall (en .46-size trainer).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...