Mr. A Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) kjøpte et 7,2v batteri, og måtte ut med 500 kr, er det normalt? tror det er et NiCd Endret 12. juni 2009 av Mr. A Lenke til kommentar
jacoobholm Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 kjøpte et 7,2v batteri, og måtte ut med 500 kr, er det normalt? tror det er et NiCd Jeg vet desverre ikke med NiCd, men du kan jo sammenligne priser på hobbycity.com Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) At prisen på NiCd batterier er som de er virker på meg som gammel vane for LiPo batterier med bedre kapasitet koster mindre og selv med kjente merker. Lærer du deg å behandle LiPo batteriene slik de skal er det en utrolig bra kraftkilde sammenlignet med alt annet jeg har vært borti. Som en liten digresjon bestilte jeg 5 stykk 4S 14,8V 2200mAh LiPo batterier fra hobbycity i går kveld til den nette sum av 110$. Endret 12. juni 2009 av perpyro Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 det er vist mye mer komplisert med lipo en jeg trodde, men hva er fordelen/bakdelen med lipo og hva koster et godt lipo batteri ? Den store fordelen med LiPo er kapasitet per vektenhet. Før LiPo kom var det helt utenkelig å lage gode helikoptre, F3A-fly mm med batteridrift. Pris avhenger veldig av bruksområde (les: antall celler). 500 var ikke gratis, men kan sikkert være en grei pris for en god pakke. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) La oss tenke litt gjennom RC flyging. Om du skulle fly med nitro som er meget vanlig innen flyging så må du uansett fly med timer og timeren må justeres inn etter hvor lang tid det tar å tømme tanken for med alle typer kraftkilder, når resærvoaret er tomt kommer det ned på en eller annen måte uansett, så derfor flyr alle med timer, lipo eller nitro. Skaffer du deg f.eks. en slik en http://www.elefun.no/elefun4/aspx/produkte...ategoriID=10000 så hjelper den deg med alt det "vanskelige" innen behandling av LiPo batterier. NiCd batterier brukte jeg når jeg kjørte rundt med elbiler på 80 tallet og de kostet fra 200 kroner og oppover på slutten av 80 tallet. Endret 12. juni 2009 av perpyro Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 La oss tenke litt gjennom RC flyging.Om du skulle fly med nitro som er meget vanlig innen flyging så må du uansett fly med timer og timeren må justeres inn etter hvor lang tid det tar å tømme tanken for med alle typer kraftkilder, når resærvoaret er tomt kommer det ned på en eller annen måte uansett, så derfor flyr alle med timer, lipo eller nitro. Skaffer du deg f.eks. en slik en http://www.elefun.no/elefun4/aspx/produkte...ategoriID=10000 så hjelper den deg med alt det "vanskelige" innen behandling av LiPo batterier. NiCd batterier brukte jeg når jeg kjørte rundt med elbiler på 80 tallet og de kostet fra 200 kroner og oppover på slutten av 80 tallet. hva er det lille krestkortet på siden? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Det er der du plugger inn batteriene. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Det er der du plugger inn batteriene. bruker du ikke de klipene til det da Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Nei, det er strøm inn til laderen. Lenke til kommentar
janstok Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Hva betyr de forskjellige betegnelsene på batteri, f.eks: 3S 25C? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) Denne laderen kan brukes på både 230VAC og 12VDC så derfor klemmene. Brettet er et balanseringsbrett for lipo batterier. Hyperion har desværre egen standar på balanseringspluggene så ekstra balanseringsbrett må kjøpes i tillegg http://www.elefun.no/elefun4/aspx/produkte...ategoriID=10000 om man har andre merker batterier. I det røde og sorte hullet plugger man i ladekabler med bananplugger i den ene enden, og i den andre enden lodder man på sin egen favorittplugg for de batteriene man skal lade. Og denne laderen lader NiCd, NiMh, LiPo, LiFe og blybatterier opp til 6 celler så den skulle dekke alle ladebehov innen hobbyen. Endret 12. juni 2009 av perpyro Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Hva betyr de forskjellige betegnelsene på batteri, f.eks: 3S 25C? Det betyr at det er et 3 sellers batteri som tåler et strømmtrekk på 25x kapasiteten hvilket betyr at et batteri med f.eks. 2200mAh tåler et kontinuerlig strømtrekk på 55A. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Denne laderen kan brukes på både 230VAC og 12VDC så derfor klemmene.Brettet er et balanseringsbrett for lipo batterier. Hyperion har desværre egen standar på balanseringspluggene så ekstra balanseringsbrett må kjøpes i tillegg http://www.elefun.no/elefun4/aspx/produkte...ategoriID=10000 om man har andre merker batterier. I det røde og sorte hullet plugger man i ladekabler med bananplugger i den ene enden, og i den andre enden lodder man på sin egen favorittplugg for de batteriene man skal lade. Og denne laderen lader NiCd, NiMh, LiPo, LiFe og blybatterier opp til 6 celler så den skulle dekke alle ladebehov innen hobbyen. den var jo jævli dyr, man får mange liter med nitrobensin for det det koster for den Lenke til kommentar
jacoobholm Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Noen som har peiling på motorer? Hvordan er OS46FX/AX kontra Kyosho sin GX46? Pris og ytelse? Ser ut til å være ca det samme Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Den koster litt men noe må du alikavel ha til å lade senderbatterier, startbatterier, mottakerbatterier og gløder med og denne tar alle. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Den koster litt men noe må du alikavel ha til å lade senderbatterier, startbatterier, mottakerbatterier og gløder med og denne tar alle. fulgte med lader til alle batteriene mine så, men finnes det oppladbare batteripakker til senderen ? bruker 8 AA batteri (12v) Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Avhengig av sender så gjør det det og selv om du bruker AA batterier kan denne lade de også ved å lage en plugg som passer inn i ladeinngangen på senderen. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) Avhengig av sender så gjør det det og selv om du bruker AA batterier kan denne lade de også ved å lage en plugg som passer inn i ladeinngangen på senderen. har sett mange kontroller som har ladeinngang. synes alle kontroller skal ha det Edit: er det noen som vet hvordan man kobler en ladeplugg på kontrollen eller har et lite skjema ? Endret 12. juni 2009 av Mr. A Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Nå fikk jeg endelig prøvd nitrobilen min i dag, et år etter at jeg fikk den. Det er en Carson Offroad Fighter. Fikk endelig tusta meg til å sette på en ny starter nå. Hvilket drivstoff er optimalt til denne bilen, nå bruker jeg med 16% nitro, burde jeg prøve med 20% eller 25%? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) Nå fikk jeg endelig prøvd nitrobilen min i dag, et år etter at jeg fikk den. Det er en Carson Offroad Fighter. Fikk endelig tusta meg til å sette på en ny starter nå. Hvilket drivstoff er optimalt til denne bilen, nå bruker jeg med 16% nitro, burde jeg prøve med 20% eller 25%? jeg bruker 25% og det var det jeg hørte fra min lokale hobbyshappe var best. 16% er såkalt "innkjøringsbensin", siden den inneholder mere olje i forhold til bensin så smører den motoren når den ikke har startet før Endret 12. juni 2009 av Mr. A Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå