Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dæven... :dribble: Skulle akkurat si at den ligner no jævlig på warthog'en fra Halo...

Med den så er du jo kongen på rc-banen :p

Det eneste du mangler da er, Master Chief xD

 

Hvor har du bestilt det fra da?

 

http://www.thetoyz.com/

 

Er også en youtube kanal som gir mye nice info fra han som driver siden.

http://www.youtube.com/user/Squirrelod

 

Mathias94: Google er din venn sånn set. Men kan anbefale http://www.savage-central.com/index.php f.eks som info base, ellers har jeg funnet ut at for min del, er det enklest å søke på den spesifikke feilen du har.

 

Om du ønsker å lære mer om bilen, og nitro biler generelt, er f.eks youtube kanalen jeg linket til bra, og det er flere sånne kanaler å velge i på youtube.

Lenke til kommentar
Er det ikke modellen med RDS-betegnelse til 2870 som er med radio og motor? Fremdeles billig, riktignok.

 

Sånn som jeg har forstått det så er det "Rotary drive system".. har noe med hvordan haleror, sideror og balanseror styres.. RDS trenger ingen "armer" osv ut til disse for å styre dem. Er relativt sikker på at den 1160kr modellen er RTF. Kan jo ringe og høre imorgen

Lenke til kommentar

@Euklid:

 

Du hadde selvsagt rett, men jeg lurer på om jeg kanskje velger dette flyet allikevel, da 3000kr ikke er det dyreste. Dersom jeg senere vil oppgradere, så mister jeg ikke mye penger heller, da det eneste jeg vil trenge er en ny radio? Og det er billig dersom jeg finner ut at det ikke var noe for meg, kan alltids selges videre.

Lenke til kommentar
går det an å bruke hageslange på en savage ?

Det skulle gå fint. Men du bør selvsagt fjerne all elektronikk som ikke er vanntett. Også må du passe på så du ikke får vann i forgasseren og motoren.

 

Du bør også være forsiktig rundt kulelagrene. Forøvrig må du aldri bruke trykkluft rundt kulelagrene.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar
går det an å bruke hageslange på en savage ?

Det skulle gå fint. Men du bør selvsagt fjerne all elektronikk som ikke er vanntett. Også må du passe på så du ikke får vann i forgasseren og motoren.

 

Du bør også være forsiktig rundt kulelagrene. Forøvrig må du aldri bruke trykkluft rundt kulelagrene.

 

 

endte opp med å skru hele bilen i biter og vaske noen av delene i dusjen for jeg gidda ikke å hente fram hageslangen, så nå er alle hjulene, fram og bak dempertår med alt og ramma. motoren fikk seg en forsiktig bad i rødsprit og luftfilteret fikk seg en liten oppfriskning. da er hele bilen ren og oppskrapa etter forrige gang jeg kjørte, da ble det litt "mudding" og hopping/snurring

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar
Det ble til at jeg kjøpte et elektrisk. Kom over et godt tilbud på et brukt twinstar 2. Nå skal jeg bare vente til det kommer, så skal jeg finne ut av hvilket batteri jeg trenger og deretter handle inn radiosender.

 

Brukt TSII?

 

 

Mye betaler du for dette, og hvordan er tilstanden til den? 

 

Og hvilke motorer, regulator og servoer er det som står i?

Lenke til kommentar
Det ble til at jeg kjøpte et elektrisk. Kom over et godt tilbud på et brukt twinstar 2. Nå skal jeg bare vente til det kommer, så skal jeg finne ut av hvilket batteri jeg trenger og deretter handle inn radiosender.

 

Brukt TSII?

 

 

Mye betaler du for dette, og hvordan er tilstanden til den? 

 

Og hvilke motorer, regulator og servoer er det som står i?

 

Den er lite brukt, børsteløse motorer, 30A esc, han var usikker på servoer, men skulle sjekke. 1000kr

Lenke til kommentar

Kjøpte meg nettopp ett lite brukt elektrisk fly eg også, hentet i dag. Kom nettopp tilbake fra første flytur nå.

 

Fordelen her merket eg fort. Her var det bare å plassere flyet på bakken, koble til batteriet og montere vingen så var det tut og kjør. Det var en drøm. Men. Eg kommer kun til å bruke dette for å lære meg å fly evnt å ha et lite elektrisk som "en kjapp en" underholdning. For hva kan man gjøre når batteriene er tomme og man ikke har med noe å lade med? Gir seg.

 

Eg var og såg på noen kamerater som flyr helikopter her om dagen, fuel. De holdt på i et par timer og når tanken var tom var det en røykepause, pratepause eller bare å fylle opp igjen og fortsette. Dette gjorde at eg bestemte meg for å gå for fuel som hoveddrivverk(dessuten så klarte de å selge meg et brukt helikopter også, men det er en annen historie).

 

Uansett, utrolig gøy å faktisk få fly litt(endelig). Pga at dette flyet ikke går så raskt som det andre og er mye mindre så var eg langt mindre nervøs både for å drite meg ut og for å treffe noe enn med det andre. Etter et par og 15 taxirunder med nesten takeoffspeed så våget eg meg et par meter over bakken ett par rundturer rundt banen eg var på(grus, må finne meg noe bedre). Og det gikk egentlig helt greit. Men i løpet av 15 minutter så hadde eg tømt mine tre batterier(brukte, tross alt) så da var det bare å pakke ned og kjøre hjem. Men eg og flyet har en date allerede i morgen...

Lenke til kommentar

Det er bra du har funnet traineren som passer for deg men problemstillingen med batterier du setter opp er helt håpløs.

Har man mange nok holder det til en hel kveld og med tanke på hva et par kanner fuel koster kommer man langt med et par hundre dollar i batterier herfra. http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/u...mp;ParentCat=85

 

Alternativt kan man i tillegg kjøpe seg en brukbar lader og et fritidsbatteri og lade på stripa.

Man kommer langt med 5-6 batterier og en lader da.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

5 liter fuel koster ca 200,- kjøpt på de rette stedene(kontra ca 360 som eg betalte). Helt greit for en hobby.

 

Når det gjelder lading så blir eg litt skremt av at eg vet for lite om det. I følge artikler på nettet så må enkelte ikke lades for fort, for sent, overlades eller lades med for mye strøm igjen osv. Utrolig mye mer styr for en nybegynner å sette seg inn i(mener eg). Da føler eg faktisk at å pumpe litt fuel og bytte glødeplugg innimellom var enklere(men, for all del, dette er meg).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...