Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 ved for stor ladestrøm/spenning, ladetiden styrer laderen selv.... Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 En stålboks som er helt tett er ikke trygt nei. Jeg har lagd en del luftehull på lokket, slik at en evn. lipo-brann slipper trykket ut der, uten å sprenge hele boksen. Sørger selvfølgelig for at det ikke ligger noe oppå/over boksen under ladning.... edit: har planer om å teste boksen snart Spørs om det er nok. Ammoboksen som ble brukt var godt ventilert via et 3" hull som skulle være i stand til å slippe ut bra med trykk. Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 22. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2005 Har 8 hull på toppen av boksen. de er ca. 8mm i diameter. Og med tanke på at jeg har relativt små lipo-celler, tror jeg det skal gå greit. Men, vi får se, skal testes snart.... Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Fikk mitt fly i dag. Har satt den sammen. Batteriet er i laderen, og så skal jeg prøve den i morgen tidlig før jeg skal på klassetur! Konge! Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 Ett par tips før første flytur: -La flyet få god fart før du drar i stikka -Rolige, små beveglser på stikkene -Tenk at du er i flyet (litt latterlig, men det funker Og til slutt, gi oss bilder av flyet Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Takker for tips - her er flyet: Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Fett =) Har du noen slags mulighet til å finne ut om det er trainer-utgang på fjernkontrollen? Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 Så bra ut det flyet Er det balanseror på det? (ror på vingen ) Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 I følge Komplett så er det ikke balanseror på Cuben. Det er kun Cessnaen som har det. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 (endret) Trainer-utgang? Det er? Jeg har et par spørsmål: *Er det meningen at propellen ikke skal være HELT inntil? Min er ca. 0.5 cm. ute. *På fjernkontrollen er det fire "scrollehjul". Jeg antar at en av de har med farten å gjøre, men hva med de resterende tre? Hvis dere ikke skjønner hva jeg mener, må jeg nesten ta bilde av den. Endret 24. mai 2005 av Bandidos Pelle Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 (endret) Trainer utgang er mulighet for å koble to radioer sammen slik at den ene radioen kan være "master" og bli holdt av en person med erfaring. Hvis du mister kontrollen, så kan han/hun (? ) ta over og rette opp flyet for deg. Den ser ut som en DIN plugg (gammel tastatur-style). Det er ikke så veldig vanlig at det er sånn på billige radioer, så ikke vær overrasket om du ikke har det. Virker ganske logiskt at propellen ikke står helt inntil covlingen (motordekslet). De "scrollehjulene" på radioen er sannsynligvis "trimmer". Hvis flyet ditt ikke flyr helt perfekt, f.eks. hvis det hele tiden vil trekke til venstre så kan du trimme roret motsatt vei slik at flyet flyr rett frem når du slipper stikken. Edit, hvis du har veldig lyst så må du gjerne slenge opp noen bilder av radioen ja. Har litt lyst å se. Endret 24. mai 2005 av Explorer Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Trainer utgang er nesten nødvendig med fly.... med fly så må man bare sleppe det avgårde å holde kontrollen mister man kontrollen går flyet i noen knas. hehe. kan hende du må hente stige.. har erfaring med dette. ikke bare trær med strømlinja til toget Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Jeg har forstått det rett om man bruker trainer utgangen for å koble til simulatorer også eller? Og ja, legg gjerne ut bilder av kontrollen også! Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Det stemmer at trainerutgangen brukes til å koble simulatorer på. Ikke alle radioer har støtte for å fungere som master i et lærer-elev kobling. På min Pico Line (var iallefall, nå går det ann å få kabler som fungerer mellom to Pico Line) var det slik at den kun kunne brukes som elev, og master-radioen må være av Profi/Royal Evo klasse. Som sagt er det ikke slik lengre. Nå kan man få kable som lar en koble ti Pico Line sammen. Triner utgang er derimot IKKE nødvendig for å lære seg å fly! Det går helt fint å lære seg å fly uten å være koblet til noen som har skillz. Lenke til kommentar
oddis89 Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Triner utgang er derimot IKKE nødvendig for å lære seg å fly! Det går helt fint å lære seg å fly uten å være koblet til noen som har skillz. sa ikke at det ikke går an (tross alt jeg lærte meg nå å kontrolere den greia ihvertfall hehe..) men det er å anbefalle kan bli litt små dyrt om man ikke er heldig som meg da. begynnte på vinteren så jeg *fant* alltid en god og mjuk snæhau å lande i .... det hareste jeg har landet i var en isklump. proppelen borret seg 0,5M inn i den steinharde isen da ... overlevde den. (proppelen azza) resten var ikke mye pent Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Har en Pure Ten Alpha3 og lurer på trimmings på den... Har standard motor og trimpotte. Fra før. Noen tips? Kanksje noe man kan gjøre uten å kjøpe noe? Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 Og en trainer-utgang trenger ikke være en DIN-plug. Det kan være en mini-jack, eller en s-video plugg (mini DIN). Kommer ikke på flere Sleng opp ett bilde Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 Den enkleste trimmingen er jo og kjøpe bensin med høyere nitro-innhold. Får en ganske god effektøkning av det Ellers kan du kjøpe kulelagre, og bytte de ut med messinglagrene som er der. Hvis du er villig til å legge litt peng i den kan en ny motor være aktuelt, og muligens en girboks... Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) Jeg flettet inn en tråd om trimming her. Ingen vits i å ha to tråder om dette. Geir Endret 25. mai 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Jeg forstod ikke den siste der... Dette er ingen tråd om trimming, dessuten ser jeg ikke hva du har flettet inn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå