Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Billigbatterier fra kina skryter gjerne litt på seg med tanke på kapasitet og ytelse sammenlignet med de store kjente merkene/produsentene.

Når det er sagt finnes det allikevel mange bra billigbatterier. "Zippy"-serien til HobbyCity.com er relativt anerkjent i klassen "mest for pengene". Polyquest-batteriene fra samme sted er laget på samme fabrikken (og med de samme cellene) som Flightpower.

Endret av Kamikazesmurf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk heller ut http://elefun.no eller http://hobby24.no for batterier i Norge. Der får du litt hyggeligere priser. Nå er det forskjell på de to batteriene du linket til. Ett er 15C mens det andre er 20C. Hva du trenger er litt avhengig av hva du skal bruke det til. Men prisen på 800 var drøy når det i tillegg kan se ut som et noname batteri. Så kjøp for all del ikke LiPo hos NorwegianModellers.

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Jeg har 2 av disse batteriene her.

post-181245-1243425214_thumb.jpg

 

Det ene tok kvelden på denne måten...

Så nå har jeg leita en del, og har ikke funnet et 7-cellers 8,4v 3800amp batteri.

Da synes jeg det er like greit å kjøpe 2 nye batterier. Nå har jeg funnet 2 kandidater men, hvem bude jeg velge?

RCS 8,4V 4500mah Stickpack eller 8,4V 5000mAh - U&T PowerBoy

 

(Hvis noen har en anbefaling så er det bare å komme med det)

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å kjøpe ny bil. Har en asfaltbil fra før, og vil ha en buggy denne gangen.

 

Elektrisk

Størst mulig motor

Firehjulsdrift

Gjerne Kyosho

 

Jeg har radio, lader og diverse, så jeg trenger kun selve bilen. Pris spiller mindre rolle.

 

Er det noen som har et godt forslag?

Lenke til kommentar
Har noen en anbefaling på en god (og ikke altfor dyr) kombinasjon eller "upgrade-kit" eller lignende med børsteløst motor og fartsregulator?

 

Jeg har et forslag... men det er jo beregna til Traxxas biler.

Motor: El.motor Traxxas br.less Velion 3500

Fartsregulator: Fartsregulator Traxxas br.less VXL-3s

Regna ut at det vil koste: 1930 kr

En demostrasjon på hva dette kan gjøre

Men nå har ikke jeg Traxxas bil, da. Har en (eller to) TC3.

 

Traxxas minner meg litt om Apple på standarder og sånn. :p

Lenke til kommentar

Må ta batteri-temaet opp igjen jeg, ellers så blir det ikke noe kjøring før sommerferien er slutt...

Jeg må nok kjøpe 2 nye batterier fordi, det ene batteriet tok kvelden og at jeg ikke finner noen som selger et batteri med 7-celler, 8,4v med 3800amp.

 

Jeg har plukket ut 2, hvem burde jeg velge? Eller bude jeg velge noen andre?

RCS 8,4V 4500mah Stickpack eller 8,4V 5000mAh - U&T PowerBoy

Lenke til kommentar

lei av å vente nå, har mer eller mindre bestemt meg for å kjøre oppgradering av savagen min. Men websiden som skal levere alurammene og midtank setupen har ikke fått midtankkit'et inn på lager enda. Går utover lommeboken, da jeg nesten daglig finner mer jeg vurderer å fikse på, bensinfilter og pumpe, evt snorstart, nye dekk, nytt luftfilter og hva jeg har veldig lyst på, er digital radio og nye servoer.

 

Det siste er jeg usikker på hvor jeg burde kjøpe ifra, noen som har noen gode tips? Trenger 2 servoer og digitalradio + mottaker.

I utgangspunktet trenger jeg ikke mer enn 2 kanaler, men mulig det er hensiktmessig å gå for 3, jeg er usikker selv.

Lenke til kommentar
lei av å vente nå, har mer eller mindre bestemt meg for å kjøre oppgradering av savagen min. Men websiden som skal levere alurammene og midtank setupen har ikke fått midtankkit'et inn på lager enda. Går utover lommeboken, da jeg nesten daglig finner mer jeg vurderer å fikse på, bensinfilter og pumpe, evt snorstart, nye dekk, nytt luftfilter og hva jeg har veldig lyst på, er digital radio og nye servoer.

 

Det siste er jeg usikker på hvor jeg burde kjøpe ifra, noen som har noen gode tips? Trenger 2 servoer og digitalradio + mottaker.

I utgangspunktet trenger jeg ikke mer enn 2 kanaler, men mulig det er hensiktmessig å gå for 3, jeg er usikker selv.

Denne fra Spectrum er vel noe av det beste man får av ratt-radioer for øyeblikket. Du finner den sikkert fra andre steder også. Ellers kan jeg ikke få skrytt nok av "HD"-servoene fra samme sted. Egentlig laget for bruk i fly, men de med metallgir og 10-15kg kraft burde duge i biler også... De samme servoene selges hos bl.a. elefun for flere ganger prisen.

Lenke til kommentar
Eg har akkurat montert i sammen det nye flyet mitt men er litt skeptisk til servoutslagene. Eg har lastet opp en film her som viser maks utslag. Stemmer dette?

Vet ikke om jeg er for sent ute nå, men dette høyderoret kommer til å være sykt kilent. Ville redusert utslaget en god del om du ikke har en dual rate-funksjon på radioen (kanskje 70% av det utslaget er nå?). Ser også ut som om balanserorene er litt ute av trim.

Lenke til kommentar

Litt sent svar i fra min side her. Men nei, du var ikke for sent ute. Som du såg i den andre tråden ble min første flytur i dag med et forventet utfall, havari. Før eg tok av så reduserte eg utslaget ved å flytte servolinken lenger inn på hornene, og det reduserte utslagene noe. Men det til tross så følte eg det som du sa, at det var veldig kilent. Når det gjelder radio så har eg for øyeblikket kun en enkel rimelig sak uten dual rate(som eg nå etter førtste flytur ser poenget med).

 

Så takk uansett for hjelpen. Flyturen kunne nok vært noe kortere om eg ikke hadde fått tipset ditt der :) I tillegg fikk eg et annet råd om å koble ut balanseroret til å begynne med. Dette skulle være fordi eg fikk nok å tenke på om eg ikke måtte ta hensyn til alle fire kanalene. Og vedkommende fikk veldig rett :)

Lenke til kommentar

Koble ut balanserorene vet jeg ikke om jeg er helt enig i, det blir fort til at man lærer seg å fly på en litt underlig måte (men kan gi mening om du ikke har muligheten til å få hjelp – er det ingen klubber i nærheten av der du bor?).

 

At du ikke har dual rate blir ikke noe problem på lenge – jeg fløy mye i et par år uten da jeg begynte, det gikk helt fint. Bare du har passe store utslag i utgangspunktet er det helt greit; typisk vil det kanskje være en passe stor loop med fullt høyderor og en roll på 2-3 sekunder med maks balanseror. (Men ikke prøv selv ennå! :D)

 

Bare du får fikset det lille som blir ødelagt, satt opp rorene skikkelig og helst litt hjelp skal dette gå fint. Lær deg å bli noenlunde trygg på landingsrunder før du begynner å fly uten hjelp, så kan du finne ut av resten uten flere kræsj.

Lenke til kommentar

Når jeg svinger med et fly, da bør jeg benytte meg av sideroret? I simulatoren benytter jeg meg kun av balanserorene for å rolle flyet, og deretter haleroret for å øke "pitch" for å svinge. Er dette for mye stress på flyet? Bør jeg bruke sideroret for å få en bedre sving?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...