Kamikazesmurf Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 (endret) Billigbatterier fra kina skryter gjerne litt på seg med tanke på kapasitet og ytelse sammenlignet med de store kjente merkene/produsentene. Når det er sagt finnes det allikevel mange bra billigbatterier. "Zippy"-serien til HobbyCity.com er relativt anerkjent i klassen "mest for pengene". Polyquest-batteriene fra samme sted er laget på samme fabrikken (og med de samme cellene) som Flightpower. Endret 27. mai 2009 av Kamikazesmurf Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 (endret) Sjekk heller ut http://elefun.no eller http://hobby24.no for batterier i Norge. Der får du litt hyggeligere priser. Nå er det forskjell på de to batteriene du linket til. Ett er 15C mens det andre er 20C. Hva du trenger er litt avhengig av hva du skal bruke det til. Men prisen på 800 var drøy når det i tillegg kan se ut som et noname batteri. Så kjøp for all del ikke LiPo hos NorwegianModellers. Endret 27. mai 2009 av Orjanp Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Så norwegian modellers er altså ikke de beste på LiPo? http://hobby24.no/?pageID=5684&ItemID=10236 Hva i helvete? Er jo samme batteri som jeg kjøpte på DX, bare dobbelt så dyrt :!: Har noen en anbefaling på en god (og ikke altfor dyr) kombinasjon eller "upgrade-kit" eller lignende med børsteløst motor og fartsregulator? Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Jeg har 2 av disse batteriene her. Det ene tok kvelden på denne måten... Så nå har jeg leita en del, og har ikke funnet et 7-cellers 8,4v 3800amp batteri. Da synes jeg det er like greit å kjøpe 2 nye batterier. Nå har jeg funnet 2 kandidater men, hvem bude jeg velge? RCS 8,4V 4500mah Stickpack eller 8,4V 5000mAh - U&T PowerBoy (Hvis noen har en anbefaling så er det bare å komme med det) Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Jeg vurderer å kjøpe ny bil. Har en asfaltbil fra før, og vil ha en buggy denne gangen. Elektrisk Størst mulig motor Firehjulsdrift Gjerne Kyosho Jeg har radio, lader og diverse, så jeg trenger kun selve bilen. Pris spiller mindre rolle. Er det noen som har et godt forslag? Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Har noen en anbefaling på en god (og ikke altfor dyr) kombinasjon eller "upgrade-kit" eller lignende med børsteløst motor og fartsregulator? Jeg har et forslag... men det er jo beregna til Traxxas biler. Motor: El.motor Traxxas br.less Velion 3500 Fartsregulator: Fartsregulator Traxxas br.less VXL-3s Regna ut at det vil koste: 1930 kr En demostrasjon på hva dette kan gjøre Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Har noen en anbefaling på en god (og ikke altfor dyr) kombinasjon eller "upgrade-kit" eller lignende med børsteløst motor og fartsregulator? Jeg har et forslag... men det er jo beregna til Traxxas biler. Motor: El.motor Traxxas br.less Velion 3500 Fartsregulator: Fartsregulator Traxxas br.less VXL-3s Regna ut at det vil koste: 1930 kr En demostrasjon på hva dette kan gjøre Men nå har ikke jeg Traxxas bil, da. Har en (eller to) TC3. Traxxas minner meg litt om Apple på standarder og sånn. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Må ta batteri-temaet opp igjen jeg, ellers så blir det ikke noe kjøring før sommerferien er slutt... Jeg må nok kjøpe 2 nye batterier fordi, det ene batteriet tok kvelden og at jeg ikke finner noen som selger et batteri med 7-celler, 8,4v med 3800amp. Jeg har plukket ut 2, hvem burde jeg velge? Eller bude jeg velge noen andre? RCS 8,4V 4500mah Stickpack eller 8,4V 5000mAh - U&T PowerBoy Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 Jeg har ikke erfaring med noen av merkene, men PowerBoy batteriet på 5000mAh er både billigere og har større kapasitans, dvs. mer for penga. Tror jeg ville gått for det Lenke til kommentar
lain Skrevet 27. mai 2009 Del Skrevet 27. mai 2009 lei av å vente nå, har mer eller mindre bestemt meg for å kjøre oppgradering av savagen min. Men websiden som skal levere alurammene og midtank setupen har ikke fått midtankkit'et inn på lager enda. Går utover lommeboken, da jeg nesten daglig finner mer jeg vurderer å fikse på, bensinfilter og pumpe, evt snorstart, nye dekk, nytt luftfilter og hva jeg har veldig lyst på, er digital radio og nye servoer. Det siste er jeg usikker på hvor jeg burde kjøpe ifra, noen som har noen gode tips? Trenger 2 servoer og digitalradio + mottaker. I utgangspunktet trenger jeg ikke mer enn 2 kanaler, men mulig det er hensiktmessig å gå for 3, jeg er usikker selv. Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 lei av å vente nå, har mer eller mindre bestemt meg for å kjøre oppgradering av savagen min. Men websiden som skal levere alurammene og midtank setupen har ikke fått midtankkit'et inn på lager enda. Går utover lommeboken, da jeg nesten daglig finner mer jeg vurderer å fikse på, bensinfilter og pumpe, evt snorstart, nye dekk, nytt luftfilter og hva jeg har veldig lyst på, er digital radio og nye servoer. Det siste er jeg usikker på hvor jeg burde kjøpe ifra, noen som har noen gode tips? Trenger 2 servoer og digitalradio + mottaker. I utgangspunktet trenger jeg ikke mer enn 2 kanaler, men mulig det er hensiktmessig å gå for 3, jeg er usikker selv. Denne fra Spectrum er vel noe av det beste man får av ratt-radioer for øyeblikket. Du finner den sikkert fra andre steder også. Ellers kan jeg ikke få skrytt nok av "HD"-servoene fra samme sted. Egentlig laget for bruk i fly, men de med metallgir og 10-15kg kraft burde duge i biler også... De samme servoene selges hos bl.a. elefun for flere ganger prisen. Lenke til kommentar
lain Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Tenkte kanskje mer i baner av en ren digital radio, men vet ikke om det er noe å tjene (på pris) på å ikke ha med skjerm og muligheten til å programere og dill? Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 (endret) Ah, den radioen der har jeg sett på selv.Telemetri-systemet virker veldig stilig, sett at det fungerer så bra som det høres ut som. Du får den forresten på Elefun for 2375,- Endret 28. mai 2009 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Er det noen som vet hva som skjer hvis man tar et 8,4v batteri på et 7,2v anlegg? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. mai 2009 Del Skrevet 28. mai 2009 Er det noen som vet hva som skjer hvis man tar et 8,4v batteri på et 7,2v anlegg? Er du heldig kopler bare termovernet i regulatoren inn. Er du uheldig brenner du i stykker regulator og kanskje andre komponenter. Motorer pleier faktisk å holde ganske bra. Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Jeg kjørte 11,1 volt inn på 7,2/8,4 volt regulatoren. Regulatoren er like fin og god nå som før, men motoren tror jeg ikke har så veldig godt av det. Begynte å ryke fra motoren, og ledningen som gikk til motoren.... Den løsnet fra motoren fordi loddetinnet smeltet Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 29. mai 2009 Del Skrevet 29. mai 2009 Eg har akkurat montert i sammen det nye flyet mitt men er litt skeptisk til servoutslagene. Eg har lastet opp en film her som viser maks utslag. Stemmer dette? Vet ikke om jeg er for sent ute nå, men dette høyderoret kommer til å være sykt kilent. Ville redusert utslaget en god del om du ikke har en dual rate-funksjon på radioen (kanskje 70% av det utslaget er nå?). Ser også ut som om balanserorene er litt ute av trim. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Litt sent svar i fra min side her. Men nei, du var ikke for sent ute. Som du såg i den andre tråden ble min første flytur i dag med et forventet utfall, havari. Før eg tok av så reduserte eg utslaget ved å flytte servolinken lenger inn på hornene, og det reduserte utslagene noe. Men det til tross så følte eg det som du sa, at det var veldig kilent. Når det gjelder radio så har eg for øyeblikket kun en enkel rimelig sak uten dual rate(som eg nå etter førtste flytur ser poenget med). Så takk uansett for hjelpen. Flyturen kunne nok vært noe kortere om eg ikke hadde fått tipset ditt der I tillegg fikk eg et annet råd om å koble ut balanseroret til å begynne med. Dette skulle være fordi eg fikk nok å tenke på om eg ikke måtte ta hensyn til alle fire kanalene. Og vedkommende fikk veldig rett Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Koble ut balanserorene vet jeg ikke om jeg er helt enig i, det blir fort til at man lærer seg å fly på en litt underlig måte (men kan gi mening om du ikke har muligheten til å få hjelp – er det ingen klubber i nærheten av der du bor?). At du ikke har dual rate blir ikke noe problem på lenge – jeg fløy mye i et par år uten da jeg begynte, det gikk helt fint. Bare du har passe store utslag i utgangspunktet er det helt greit; typisk vil det kanskje være en passe stor loop med fullt høyderor og en roll på 2-3 sekunder med maks balanseror. (Men ikke prøv selv ennå! ) Bare du får fikset det lille som blir ødelagt, satt opp rorene skikkelig og helst litt hjelp skal dette gå fint. Lær deg å bli noenlunde trygg på landingsrunder før du begynner å fly uten hjelp, så kan du finne ut av resten uten flere kræsj. Lenke til kommentar
jacoobholm Skrevet 30. mai 2009 Del Skrevet 30. mai 2009 Når jeg svinger med et fly, da bør jeg benytte meg av sideroret? I simulatoren benytter jeg meg kun av balanserorene for å rolle flyet, og deretter haleroret for å øke "pitch" for å svinge. Er dette for mye stress på flyet? Bør jeg bruke sideroret for å få en bedre sving? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå