Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ok, tror jeg evuentulelt bruker radioen og mottakeren en stund. Får se om jeg kjøper noe annet senere. Men tror dere flyet er greit nok, hvis det er helt og pent? Det er vel kansje vanskelig å si uten at dere har prøvd det, og regner vel ikke med det.

Som sagt:

Flyet her sikkert helt greit til prisen, men du burde ta en liten vurdering om du bør bygge det om til elektrodrift. Glow-motorer kan være ganske vriene å ha med å gjøre hvis du er nybegynner uten noen til å hjelpe deg...

Lenke til kommentar

hei... jeg forelsket meg i R/C u-båter sist sommer:love: etter det har jeg lett og lett... kan ikke finne WW2 modeller av U-båter/Båter her i Norge.

 

jeg hadde en seawolf men den forliste under en "krig". jeg fant den jo til slutt da, men da kunne kun deler av skroget og hele motoren + styre systemet reddes. men ikkje for å skrøyda men eg skada eg ein skalamodel av Yamato.

 

hei... jeg forelsket meg i R/C u-båter sist sommer:love: etter det har jeg lett og lett... kan ikke finne WW2 modeller av U-båter/Båter her i Norge.

 

jeg hadde en seawolf men den forliste under en "krig". jeg fant den jo til slutt da, men da kunne kun deler av skroget og hele motoren + styre systemet reddes. men ikkje for å skrøyda men eg skada eg ein skalamodel av Yamato.

Lenke til kommentar
Ok, tror jeg evuentulelt bruker radioen og mottakeren en stund. Får se om jeg kjøper noe annet senere. Men tror dere flyet er greit nok, hvis det er helt og pent? Det er vel kansje vanskelig å si uten at dere har prøvd det, og regner vel ikke med det.

Som sagt:

Flyet her sikkert helt greit til prisen, men du burde ta en liten vurdering om du bør bygge det om til elektrodrift. Glow-motorer kan være ganske vriene å ha med å gjøre hvis du er nybegynner uten noen til å hjelpe deg...

Ok, ta for hjelpen. Har kjøpt flyet nå og er jemefornøyd :D

Lenke til kommentar

Eg er i samme bås :)

 

Mitt mål var uansett å komme i gang med modellfly på en billig og budsjettvennlig måte. Det som også er et poeng her er at dersom du nå kjøper en sekskanalers radio og senere må kjøpe en sjukanalers radio, så har du brukt mer enn det som er prisforskjellen mellom disse to. Og det kan jo være dyrt. Eg bestemte meg derimot for å kjøpe en så billig radio som mulig med de kanalene eg trengte(4), for så å lære meg å fly først. Dersom, og når, eg bestemmer meg for å investere mer i hobbyen så har eg litt erfaring å benytte meg av og samtidig har eg ikke brukt mye penger på en radio som skal byttes ut(eg betalte 798 for min).

 

Men eg ser absolutt poengene som andre kommer med at man bør investere i en god radio for å få mer utbytte av hobbyen.

Lenke til kommentar
Men eg ser absolutt poengene som andre kommer med at man bør investere i en god radio for å få mer utbytte av hobbyen.

 

Yep, og hvis jeg investerer i en dyrere radio, og ikke liker hobbyen, så er det jo alltid mulighet for å selge den igjen. DX7 for eksempel er jo veldig populær. Ska på åpen dag på en lokal rc klubb, så tror jeg venter med evt kjøp før jeg får snakket med dem.

Lenke til kommentar

Det med salg er et veldig godt poeng. Skal eg selge min er det ikke rare kronene eg får for den. Men på en annen side, litt verditap må man regne med på en DX7 også, og skal man grovregne så tror eg faktisk verditapet vil tilsvare det eg har brukt på min radio i sin helhet.

 

Men når det er sagt så må eg jo si at hadde eg hatt budsjett til det ville eg nok valgt DX7 selv.

Lenke til kommentar
Eg har akkurat montert i sammen det nye flyet mitt men er litt skeptisk til servoutslagene. Eg har lastet opp en film her som viser maks utslag. Stemmer dette?

Du har mer enn nok både høyde- og sideror. På balanserorene tror jeg det er tilstrekkelig, men for meg så det ut som om du har bedre bevegelse på venstre vinge enn på den høyre vingen...

 

Angående hva som er lurt å kjøpe av radioutstyr sier jeg bare: KJØP BRUKT! Du får mye mer for pengene dine...

Lenke til kommentar

Hadde en liten tur med Emaxxen i dag. Ødela bare to ståldrivakslinger, et hjulnav, ett dekk og en legg. Så jeg er relativt fornøyd. :p

 

Meste er slow motion.

 

Edit: Var ikke så ille som først antatt. Kun én aksling var knekt og hjulnavet var bare hoppet ut av ledd. :D

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
Eg har akkurat montert i sammen det nye flyet mitt men er litt skeptisk til servoutslagene. Eg har lastet opp en film her som viser maks utslag. Stemmer dette?

Du har mer enn nok både høyde- og sideror. På balanserorene tror jeg det er tilstrekkelig, men for meg så det ut som om du har bedre bevegelse på venstre vinge enn på den høyre vingen...

I tillegg så hørtes det ut som om servoen tok borti noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...