Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

jess, nå har jeg endelig klart å stille inn savagen min, har slitt med det leeeenge. vet ikke hvorfor det tok så lang tid egentlig, fikk det liksom aldrig helt rett

 

 

men nå :w00t:

 

 

 

Edit: i dag fikk jeg ikke start, skal prøve å ladde gløderen og rotostarten

 

Edit: Fikk startet den etter ladingen. var hvist litt lite batteri på gløderen :wallbash:

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet om kit eller lignende for å øke hjulavstanden på savage?

Tenkte jeg kanskje skulle gjøre den mer lik MT2 osv, mer for bane og hardt underlag i stedet for grustak lek.

Ser for meg at jeg trenger nye bærebruer og overføringsstag ifra diff til hjul, men så ikke noe som var lengre enn vanlig på elefun.

 

Ikke sikkert det finnes, men jeg har allerede prøvd å kjøre med begrenset vandring på dempere, senket bilen 5cm ca med det, men det fungerte ikke helt optimalt, trenger å kunne flexe mer. Noe jeg tror vil fungere med hjulene lengre ut ifra boddie.

 

Mener jeg har sett savage med sånt oppsett før, men finner det ikke igjen.

 

Evt får jeg gi F og kjøpe MT2, men vært enklere (og billigere) om det bare var å kjøpe 4xbærebro og 4overføringsstag.

 

 

 

Edit: Fant kit ja, men tror ikke helt jeg kommer til å bruke penger på det.

 

http://cgi.ebay.com/Fastlane-Machine-Savag...8QQcmdZViewItem

 

Selv om det sikkert hadde vært nice å brukt 1k+ på allu utstyr til bilen, tror jeg at jeg holder meg til plastikk så lenge.

 

http://www.innovative-rc.com/product_info....de98982f525c0f3 Disse er jo evt et alternativ, 400 ca med moms osv.

 

Hm, var div nice på den ebay butikken, jeje, får se hva lommeboken sier. Kanskje vært like greit å fått den tilbake til stock, og evt solgt den.

Selv om man ikke får igjen noe for brukt utstyr ca.

 

 

 

Edit2:

http://www.innovative-rc.com/product_info....de98982f525c0f3

Litt lyst på. Som folk kanskje skjønner, vipper jeg veldig imellom kjøp av oppgraderinger, og det å bli kvitt den. Det er gøy så lenge det varer, men vet ikke helt om det er verdt pengene. Har egentlig litt for mye dill å drive med. Trenger å vinne i lotto, og finne opp en klokke som kan stoppe og starte tiden så jeg rekker alt jeg ønsker.

Endret av lain
Lenke til kommentar

Ja, så det settet, samme som jeg linket til på toppen. Tror ikke det er verdt pengene.

Men vurderer ny ramme, da min ikke ser så pen ut, plus at man da kan kjøpe midtankmod kit. Og med tanke på at min mod ser ut som et flykrasj, hadde det kanskje vært greit å fått orden på det. Ikke minst så man kom til batteri, radio boks m.m. I dag er dette dårlig plassert.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Har er ganske så blank på dette med RC fly, men har en elektrisk park trainer fra Kyosho (Den Cessnaen). Har ikke flydd så mye, men ønsker meg allerede noe litt større. En venn av meg skal selle en Bigstick fra Greatplanes.

 

Jeg må kjøpe nye servoer, mottaker og muligens en ny motor fordi den har en tendens til å stoppe. Han seller det for 500kr til meg, er dette noe og satse på, og hvor dyrt tror dere det kommer til og bli til slutt?

 

Kan jeg plukke ut mottakeren fra Kyoshoen min (Hvis den er 4. kanals, har ikke sett så nøye på det enda) å sette den inn?

 

Kommer til å la det ligge litt, frem til føler meg trygg nokk i lufta.

Lenke til kommentar

Så det at det var samme ja, men skal bestille ifra Rc uansett tenker jeg.

 

Bilder av "fly"krasjet av en mod du mener? Tror det ligger noe før i tråden, ble ikke direkte pent, og fant ut at det ble for mye arbeid og pirkearbeid å få det nøyaktig og pent om jeg skulle lage delen selv. For ikke snakke om "dyrt", i form av tid og utstyr som trengs. Har sendt mail til innovative rc med div spørsmål, håper de får i orden kit til meg, så blir det nok bestilt inn nye deler.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=11317178

 

Der er bildene av hjemmesnekret hurtigmod. Ønsker ikke tenke på hvor mye tid jeg faktisk brukte på det.

Endret av lain
Lenke til kommentar

Jeg skal kjøpe min første RC-bil, og trenger litt kjøpsråd.

 

Siden jeg er helt fersk vil jeg gjerne ha en enkel bil. Tenkte også at det ikke var så dumt med elektro, ser for meg at det er mindre innstillinger og tuning enn en nitrobil. Vil helst kjøre mest mulig og skru minst mulig, i alle fall til jeg får litt erfaring

 

Har sett litt rundt på nettet, men det er jo så mange å velge mellom.

Var innom Kyoshobutikken i byen, og de anbefalte meg Lazer ZX-5. og om jeg ville ha en raskere bil, Team Orion versjonen. Hva tenker dere om det?

 

Jeg vil ikke svi av så mye på den første bilen...

Cranky

Lenke til kommentar
Hei!

 

Har er ganske så blank på dette med RC fly, men har en elektrisk park trainer fra Kyosho (Den Cessnaen). Har ikke flydd så mye, men ønsker meg allerede noe litt større. En venn av meg skal selle en Bigstick fra Greatplanes.

 

Jeg må kjøpe nye servoer, mottaker og muligens en ny motor fordi den har en tendens til å stoppe. Han seller det for 500kr til meg, er dette noe og satse på, og hvor dyrt tror dere det kommer til og bli til slutt?

 

Kan jeg plukke ut mottakeren fra Kyoshoen min (Hvis den er 4. kanals, har ikke sett så nøye på det enda) å sette den inn?

 

Kommer til å la det ligge litt, frem til føler meg trygg nokk i lufta.

Hvis flyet ellers er helt og greit er ikke 500,- så gale.

Hva det vil koste deg til slutt blir litt opp til deg selv (og hvor du handler fra).

4 greie servoer vil koste deg fra ca 160,- (fra hobbycity) til 600 fra elefun.no. begge disse er i nedre del av både pris- og kvalitetsskala, men fullt ut brukbare.

Fuelmotor får du fra noen få hundrelapper til en drøy tusenlapp for en O.S eller tilsvarende.

Elektro med fartsregulator vil koste ca det samme, men her kommer batteriet i tillegg (mens på fuel må du ha en kanne nitro, starter, gløder, osv).

 

Det er godt mulig du kan bruke den mottakeren du har, men hvis du bytter til en bedre radio / mottaker får du en del muligheter som "dual rates", "expo", og ikke minst muligheten til å bruke balanseror som flaps for ennå lavere landingshastighet.

I tillegg har vi det med rekkevidde...

Lenke til kommentar
da var jeg litt mer interessert :yes: , hva slags verktøy og deler trenger man ?

 

Vel, jeg har brukt 2mm allu plater, bausag, skruer på boks ifra biltema og makt for å tilpasse ting.

 

Som sagt, jeg ville gått til innkjøp ifra innovativerc og fått det ferdig pakket.

 

Dvs, jeg kommer nok til å kjøpe ifra der selv, ny ramme + tankmod/batteriboks. Så jeg får bilen min til å bli funksjonell igjen.

 

 

 

Så en annen ting. Noen som har testet denne? http://www.elefun.no/elefun4/aspx/produkte...ategoriID=10000

 

Tidsvis slitsomt å få opp trykk på savagen, og tenkte at den der, om den fungerer, vil spare både motor og starter.

Lenke til kommentar
Ok, men hva gjør/hvor mye har ekspo og dual rates og gjøre?

Dual rates gjør at du kan ha små, rolige utslag på rorene til flyet til vanlig, og mye mer futt når du driver akrobatikk.

Expo(nential) gjør stikka på radioen mindre følsom rundt midten, og dermed oppleves flyet som roligere og mer presist siden du må ha større utslag på stikka for å få en liten rorbevegelse innerst, og de få gangene du trenger større rorbevegelser har du ikke bruk for like stor presisjon.

Ingen av delene er noe man MÅ ha. Folk har flydd modellfly i massevis av år med enkle 4-kanals radioer uten dagens moderne mixer og tilleggsfunksjoner. Allikevel synes jeg ikke det er noen ulempe å benytte seg av de fremskrittene som har skjedd i hobbyen de siste årene, og en computer-radio inneholder mange hjelpemidler som får en nybegynner til å føle seg litt tryggere.

Endret av Kamikazesmurf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...