Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Hva slags bil er det? :p

Det er en Kyosho TF-5 RTR med VXL og 11.1v LiPo på 5000 mAh. :]

 

thoojs: Traxxas skal generelt sett være ett godt merke, så jeg tror nok du har fått en grei bil. Men du må kjøpe ett skikkelig batteri til den hvis du ønsker å oppnå den hastigheten som er nevnt på nettsiden der.

 

 

Nå har jeg ryddet litt i bilen min slik at tyngdepunktet er blitt lavere. Batteriet holdes også bedre på plass nå.

 

 

ja seff, har bestilt et godt batteri til :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har lyst på ny bil, en mer grusbane/asfalt bil, føler savagen blir litt for mye "hoppe over store hauger og se hvor langt man kommer".

Så litt på HPI MT2, så kraftig ut, men usikker på hva jeg burde gå for. Billigere jo "bedre" såklart, men må tåle juling.

Og har vel egentlig mest lyst på nitro.

 

Noen forslag?

Hva med Kyosho sin Inferno US Sport 2 med .28 motor? Inferno-bilene tåler mye juling, men er nok relativt dyre i innkjøp.

 

http://kyosho.com/eng/products/rc/detail.h...oduct_id=104127

Lenke til kommentar

Med Slash har du en ubåtbil :p

 

Er det tegn på at motoren er for varm når det lukter svitt og kommer røyk fra den? Oppgraderte fra 6 til 9-cellers batteri (Ni-MH), så var jeg ute og kjørte på parkeringsplassen.

 

Bilen slutta å gå. Vi trodde motoren var svidd, men så hadde en ledning løsnet fra den, enda den var loddet fast. :dontgetit:

 

Se filmen hos Youtube

 

Video fra kjøreturen. Først kjørte en i klassen, så kjørte jeg :p

Lenke til kommentar

Er en Novak Fusion regulator og en eller annen Team Orion motor på 17 turn.

 

Jeg har loddet fast ledningen nå, men jeg skal prøve å kjøre en annen gang. Jeg greide å knekke et feste i går, så da må det byttes.

 

Muligens begge deler, Cutthroat. Motoren er opprinnelig ikke beregnet for å kjøre på høyere enn 7,2V, kanskje 8,4V, så det sier kanskje litt. :p

 

 

En ting jeg lurer litt på er om motorer er noe særlig glad i vann. Tenker på traxxas slash'en som er garantert for å tåle vann, og så ser jeg på en video på youtube der det kommer vann inn i motoren, og likevel går den som en drøm.

Lenke til kommentar
Muligens begge deler, Cutthroat. Motoren er opprinnelig ikke beregnet for å kjøre på høyere enn 7,2V, kanskje 8,4V, så det sier kanskje litt. :p

Der har du svaret ditt. :p

 

Angående motoren og vann, så tror jeg nok motorene kan tåle litt vann, men etter lengre tid vil den begynne å ruste og korrodere. Jeg ville vært mer bekymret for ESC-en og batteri-pakkene. Hvis ESC-en er vanntett, så er det fint, men batteri-pakkene er, etter egen erfaring, som regel ikke vanntette.

Lenke til kommentar
Muligens begge deler, Cutthroat. Motoren er opprinnelig ikke beregnet for å kjøre på høyere enn 7,2V, kanskje 8,4V, så det sier kanskje litt. :p

Der har du svaret ditt. :p

Vurderer å sette litt mer kjøling på motoren. Uansett er det gammelt utstyr, og jeg vurderer børsteløst. Må bare få solgt bensinbilen først :p

Lenke til kommentar
En ting jeg lurer litt på er om motorer er noe særlig glad i vann. Tenker på traxxas slash'en som er garantert for å tåle vann, og så ser jeg på en video på youtube der det kommer vann inn i motoren, og likevel går den som en drøm.

 

Har litt erfaring med el motor og vann jeg og... For å si det sånn, så var de motorene IKKE glad i vann xD

det var børte motorer da... (kjører Traxxas E-Maxx)

 

Se filmen hos Youtube

 

Selv om elektronikken er vanntett så betyr det ikke at man bruke bilen som en båt!!! xD

 

(Det er ikke min bil hvis noen lurer)

Endret av Deppss
Lenke til kommentar

Den gangen så skulle jeg prøve bilen etter at den så sånn ut: :fun:

post-181245-1241779076_thumb.jpg

 

Da gadd jeg ikke å sette på karosseriet... Men da jeg kjørte så var det jo noen vanndammer litt her og der, så jeg kjørte i de da... (så moro som det er) Dagen etter kjørte jeg ned trappa og ca. 2 meter til, så stoppa den ganske så fort... Jeg og en kammerat prøvde litt av hvert, koble motorene til en annen regulator, koble de direkte på batteriet...

Så det endte med at jeg fikk bilen på rep. De som fiksa bilen hadde ikke en anelse hvorfor bilen ikke gikk... xD (kanskje fordi jeg ikke sa at den hadde tatt en dusj) :D Så jeg fikk den på garantien med 2 nye motorer...

 

Går den den dag i dag? :p

 

Nja... den fungerer den, men den mangler nytt støtdempertårn, og et nytt batteri...

Så er det at en har mista agresiviteten... :cry: den vil lissom ikke slippe på tørr asfalt lenger...

Lenke til kommentar

Så motoren fungerte etter du kjørte i vanndammene, men neste dag, når motoren hadde tørket, stoppet den etter du hadde kjørt ned en trapp? Ikke ser jeg sammenhengen mellom vannet, trappa og motorstopp her. :p

 

Det værste som kan skje er vel rust/irr? (kobber irrer?) Ruster børstene fast i motoren så de ikke når akslingen, så bare smører man med litt rustfjerner, og hvis det irrer på kontaktflatene så det blir dårlig kontakt, er det vel bare å slipe lit der?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...