Johari Skrevet 5. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2009 Hva slags bil er det? Det er en Kyosho TF-5 RTR med VXL og 11.1v LiPo på 5000 mAh. :] thoojs: Traxxas skal generelt sett være ett godt merke, så jeg tror nok du har fått en grei bil. Men du må kjøpe ett skikkelig batteri til den hvis du ønsker å oppnå den hastigheten som er nevnt på nettsiden der. Nå har jeg ryddet litt i bilen min slik at tyngdepunktet er blitt lavere. Batteriet holdes også bedre på plass nå. ja seff, har bestilt et godt batteri til Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 5. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2009 Jeg har lyst på ny bil, en mer grusbane/asfalt bil, føler savagen blir litt for mye "hoppe over store hauger og se hvor langt man kommer".Så litt på HPI MT2, så kraftig ut, men usikker på hva jeg burde gå for. Billigere jo "bedre" såklart, men må tåle juling. Og har vel egentlig mest lyst på nitro. Noen forslag? Hva med Kyosho sin Inferno US Sport 2 med .28 motor? Inferno-bilene tåler mye juling, men er nok relativt dyre i innkjøp. http://kyosho.com/eng/products/rc/detail.h...oduct_id=104127 Lenke til kommentar
lain Skrevet 5. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2009 hm, hvilke norske butikker selger kyosho? Elefun hadde ikke. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 5. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2009 (endret) Jeg pleier å handle Kyosho fra den lokale sjappa. Men her er en oversikt over butikkene: http://kyosho.no/butik_ny.aspx Endret 5. mai 2009 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
lain Skrevet 5. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2009 Se der ja, butikk på hamar, ikke så galt langt unna, men 4.5k er nok noe høyt ja. Får vurdere MT2 om det blir, i det minste 1k mindre pris. Lenke til kommentar
vegham Skrevet 5. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2009 Hva med Slash, Rustler eller kanskje en rally-modifisert tt01? Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 6. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2009 Slash-en er en super bil hvis du vil ha noe som ser realistisk ut, samtidig som den går bra. Lenke til kommentar
Haugsb Skrevet 6. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) Då var dette flyet bestillt Har nokon tips til innkøyring av motor og generel drift av flyet? Mitt første fly med forbrenningsmotor Endret 6. mai 2009 av Haugsb Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 6. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2009 Med Slash har du en ubåtbil Er det tegn på at motoren er for varm når det lukter svitt og kommer røyk fra den? Oppgraderte fra 6 til 9-cellers batteri (Ni-MH), så var jeg ute og kjørte på parkeringsplassen. Bilen slutta å gå. Vi trodde motoren var svidd, men så hadde en ledning løsnet fra den, enda den var loddet fast. Se filmen hos Youtube Video fra kjøreturen. Først kjørte en i klassen, så kjørte jeg Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 6. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2009 Hva slags ESC og motor har dere i den bilen? Uansett, hvis det lukter brent, og en ledning har gått opp der den er loddet, så er det enten dårlig kontakt, eller for høy spenning. Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 7. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2009 Er en Novak Fusion regulator og en eller annen Team Orion motor på 17 turn. Jeg har loddet fast ledningen nå, men jeg skal prøve å kjøre en annen gang. Jeg greide å knekke et feste i går, så da må det byttes. Muligens begge deler, Cutthroat. Motoren er opprinnelig ikke beregnet for å kjøre på høyere enn 7,2V, kanskje 8,4V, så det sier kanskje litt. En ting jeg lurer litt på er om motorer er noe særlig glad i vann. Tenker på traxxas slash'en som er garantert for å tåle vann, og så ser jeg på en video på youtube der det kommer vann inn i motoren, og likevel går den som en drøm. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 7. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2009 Muligens begge deler, Cutthroat. Motoren er opprinnelig ikke beregnet for å kjøre på høyere enn 7,2V, kanskje 8,4V, så det sier kanskje litt. Der har du svaret ditt. Angående motoren og vann, så tror jeg nok motorene kan tåle litt vann, men etter lengre tid vil den begynne å ruste og korrodere. Jeg ville vært mer bekymret for ESC-en og batteri-pakkene. Hvis ESC-en er vanntett, så er det fint, men batteri-pakkene er, etter egen erfaring, som regel ikke vanntette. Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 7. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Noen som har erfaring med Traxxas Jato 3,3 RTR? Funker den bra off road? Noen deler som man bør ha i reserve? Snuser litt på en slik Endret 7. mai 2009 av RamboEinar Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 7. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2009 Muligens begge deler, Cutthroat. Motoren er opprinnelig ikke beregnet for å kjøre på høyere enn 7,2V, kanskje 8,4V, så det sier kanskje litt. Der har du svaret ditt. Vurderer å sette litt mer kjøling på motoren. Uansett er det gammelt utstyr, og jeg vurderer børsteløst. Må bare få solgt bensinbilen først Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 7. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) En ting jeg lurer litt på er om motorer er noe særlig glad i vann. Tenker på traxxas slash'en som er garantert for å tåle vann, og så ser jeg på en video på youtube der det kommer vann inn i motoren, og likevel går den som en drøm. Har litt erfaring med el motor og vann jeg og... For å si det sånn, så var de motorene IKKE glad i vann xD det var børte motorer da... (kjører Traxxas E-Maxx) Se filmen hos Youtube Selv om elektronikken er vanntett så betyr det ikke at man bruke bilen som en båt!!! xD (Det er ikke min bil hvis noen lurer) Endret 7. mai 2009 av Deppss Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 7. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2009 Hehe Det var mer ubåt der Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 7. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2009 Har litt erfaring med el motor og vann jeg og... For å si det sånn, så var de motorene IKKE glad i vann xDdet var børte motorer da... (kjører Traxxas E-Maxx) Hva skjedde med motoren? Går den den dag i dag? Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 8. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2009 Den gangen så skulle jeg prøve bilen etter at den så sånn ut: Da gadd jeg ikke å sette på karosseriet... Men da jeg kjørte så var det jo noen vanndammer litt her og der, så jeg kjørte i de da... (så moro som det er) Dagen etter kjørte jeg ned trappa og ca. 2 meter til, så stoppa den ganske så fort... Jeg og en kammerat prøvde litt av hvert, koble motorene til en annen regulator, koble de direkte på batteriet... Så det endte med at jeg fikk bilen på rep. De som fiksa bilen hadde ikke en anelse hvorfor bilen ikke gikk... xD (kanskje fordi jeg ikke sa at den hadde tatt en dusj) Så jeg fikk den på garantien med 2 nye motorer... Går den den dag i dag? Nja... den fungerer den, men den mangler nytt støtdempertårn, og et nytt batteri... Så er det at en har mista agresiviteten... den vil lissom ikke slippe på tørr asfalt lenger... Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 8. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2009 Så motoren fungerte etter du kjørte i vanndammene, men neste dag, når motoren hadde tørket, stoppet den etter du hadde kjørt ned en trapp? Ikke ser jeg sammenhengen mellom vannet, trappa og motorstopp her. Det værste som kan skje er vel rust/irr? (kobber irrer?) Ruster børstene fast i motoren så de ikke når akslingen, så bare smører man med litt rustfjerner, og hvis det irrer på kontaktflatene så det blir dårlig kontakt, er det vel bare å slipe lit der? Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 8. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 8. mai 2009 Jeg tror det trengs mer vann og tid før kobberet begynner å irre... Jeg synes de burde ha tålt mer vann før de tok kvelden. Samma kan det være, de har jo blitt bytta... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå