Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hallo! Jeg har planer om å kjøpe meg en Rc bil. Jeg har mest tenkt på en litt finere bil, på en måte. :p

 

Jeg har lyst på noe sirka som dette her:

 

Slik bil jeg har lyst på går da under "drift / racing" bil. :)

 

Og jeg lurte da på, er det best med Electro eller bensin når det gjelder sånne?

 

Hva er normale priser for slike, hvis man skal ha en som er såpass stabil så den ikke ryker med en gang? :)

 

Hva er normal størrelse? :p

 

Fint hvis noen kunne fortelle litt om slike racing /drift rd biler hvis noen har, takker for svar. :p

Lenke til kommentar

har ikke testet akkurat den modellen der, men er generelt VELDIG skeptisk til 2-kanals modeller for å lære å fly modellfly. Alt blir så veldig annerledes når man skal ta et steg videre, og det blir som å lære å sykle på nytt...

Men det skal også være sagt at man kan ha mye morro med disse modellene også:

Noe av det artigste jeg har vært med på var når vi hadde kjøpt 4 av disse "Pico"-flyene på ei messe og 6 av oss stillte med paintballgevær og skulle skyte dem ned!

Lenke til kommentar
har ikke testet akkurat den modellen der, men er generelt VELDIG skeptisk til 2-kanals modeller for å lære å fly modellfly. Alt blir så veldig annerledes når man skal ta et steg videre, og det blir som å lære å sykle på nytt...

Men det skal også være sagt at man kan ha mye morro med disse modellene også:

Noe av det artigste jeg har vært med på var når vi hadde kjøpt 4 av disse "Pico"-flyene på ei messe og 6 av oss stillte med paintballgevær og skulle skyte dem ned!

Lenke til kommentar

Her om dagen kom man på at man hadde en 140cm lang RC Scarab stående i garasjen, med en vannkjølt 25cc bensinmotor, i deler. Fatter hadde kjøpt den en gang i tiden (5-6 år siden) til den nette sum av 15 tusen norske kroner (hvordan kan man glemme noe sånt :ermm:) og ble helt glemt bort.

 

Nå ønsker vi å selge greia. Det følger med det meste som trengs for å bygge den. Arbeidstegninger, motor, strøkent skrog m.m. - det meste egentlig, untatt radio, lakk o.l.

 

Noen som kan tenke seg ca bruktpris på noe slik? Og et evt sted man kan avertere - som nevnt er den 140 cm lang og tar opp en del plass :)

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar
Gjest member-97590
Her om dagen kom man på at man hadde en 140cm lang RC Scarab stående i garasjen, med en vannkjølt 25cc bensinmotor, i deler. Fatter hadde kjøpt den en gang i tiden (5-6 år siden) til den nette sum av 15 tusen norske kroner (hvordan kan man glemme noe sånt :ermm:) og ble helt glemt bort.

 

Nå ønsker vi å selge greia. Det følger med det meste som trengs for å bygge den. Arbeidstegninger, motor, strøkent skrog m.m. - det meste egentlig, untatt radio, lakk o.l.

 

Noen som kan tenke seg ca bruktpris på noe slik? Og et evt sted man kan avertere - som nevnt er den 140 cm lang og tar opp en del plass :)

 

Vil tippe dere finner flere kjøpere her :)

Lenke til kommentar
Hallo! Jeg har planer om å kjøpe meg en Rc bil. Jeg har mest tenkt på en litt finere bil, på en måte. :p

 

Jeg har lyst på noe sirka som dette her:

 

Slik bil jeg har lyst på går da under "drift / racing" bil. :)

 

Og jeg lurte da på, er det best med Electro eller bensin når det gjelder sånne?

 

Hva er normale priser for slike, hvis man skal ha en som er såpass stabil så den ikke ryker med en gang? :)

 

Hva er normal størrelse? :p

 

Fint hvis noen kunne fortelle litt om slike racing /drift rd biler hvis noen har, takker for svar. :p

Når det kommer til drift går det for det meste i elektro. Er sjeldent jeg ser nitrobiler drifte, selv om det forekommer. ABS-dekk er et must, ellers skal det godt gjøres å drifte :p

 

Jeg har en TC3 her som jeg tenkte å drifte med, men trenger nye batterier og ABS-dekk.

 

Har noen prøvd å kjøre 11,1V inn på em regulator for 7,2-8,4V? Jeg har lyst på et slikt batteri, men vet ikke hva regulatoren min ville syntes om det :p (vel... er gammeldags børsteregulator uansett)

Lenke til kommentar
Hallo! Jeg har planer om å kjøpe meg en Rc bil. Jeg har mest tenkt på en litt finere bil, på en måte. :p

 

Jeg har lyst på noe sirka som dette her:

 

Slik bil jeg har lyst på går da under "drift / racing" bil. :)

 

Og jeg lurte da på, er det best med Electro eller bensin når det gjelder sånne?

 

Hva er normale priser for slike, hvis man skal ha en som er såpass stabil så den ikke ryker med en gang? :)

 

Hva er normal størrelse? :p

 

Fint hvis noen kunne fortelle litt om slike racing /drift rd biler hvis noen har, takker for svar. :p

 

Her står det mye om driftebiler! <a href="http://www.rcdcn.no/tips/utstyr.php" target="_blank" rel="nofollow">http://www.rcdcn.no/tips/utstyr.php</a>

 

Jeg betalte rundt 2500 for min tamiya tt-01d. Det er en grei driftebil som tåler veldig mye juling.

 

 

Hvilken er best av lst2 og savage? Evt andre typer som er bedre?

Endret av No14
Lenke til kommentar
Har noen prøvd å kjøre 11,1V inn på em regulator for 7,2-8,4V? Jeg har lyst på et slikt batteri, men vet ikke hva regulatoren min ville syntes om det :p (vel... er gammeldags børsteregulator uansett)

 

Jeg kjører 3S lipo på børsteløs system og på flere børstebiler med eldre ESC regulatorer som er beregnet for 7.2v. Har ødelagt en regulator, men den som jeg har brukt mest av de virker enda.

Lenke til kommentar
Har noen prøvd å kjøre 11,1V inn på em regulator for 7,2-8,4V? Jeg har lyst på et slikt batteri, men vet ikke hva regulatoren min ville syntes om det :p (vel... er gammeldags børsteregulator uansett)

 

Jeg kjører 3S lipo på børsteløs system og på flere børstebiler med eldre ESC regulatorer som er beregnet for 7.2v. Har ødelagt en regulator, men den som jeg har brukt mest av de virker enda.

Hva gjorde at den regulatoren døde?

Lenke til kommentar
Jeg vet det ser rotete ut, men det gikk utrolig fort! :D Skal prøve å feste en GPS oppi der så fort jeg får mulighet til det.

Hva slags bil er det? :p

 

Edit: Har noen erfaringer med dealextreme batterier? Hva holder de? Tilsvarende batterier på Norwegian Modellers koster 7-800 kroner. :p

 

Er denne laderen noe å stole på?

 

Edit2: Eller denne laderen?

Endret av ;P
Lenke til kommentar
Hva slags bil er det? :p

Det er en Kyosho TF-5 RTR med VXL og 11.1v LiPo på 5000 mAh. :]

 

thoojs: Traxxas skal generelt sett være ett godt merke, så jeg tror nok du har fått en grei bil. Men du må kjøpe ett skikkelig batteri til den hvis du ønsker å oppnå den hastigheten som er nevnt på nettsiden der.

 

 

Nå har jeg ryddet litt i bilen min slik at tyngdepunktet er blitt lavere. Batteriet holdes også bedre på plass nå.

post-73476-1241538179_thumb.jpg

post-73476-1241538296_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg har lyst på ny bil, en mer grusbane/asfalt bil, føler savagen blir litt for mye "hoppe over store hauger og se hvor langt man kommer".

Så litt på HPI MT2, så kraftig ut, men usikker på hva jeg burde gå for. Billigere jo "bedre" såklart, men må tåle juling.

Og har vel egentlig mest lyst på nitro.

 

Noen forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...