Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

I går var jeg så uheldig at jeg ødela den ene felgen på Inferno-en min. I dag var jeg oppe å kjøpte 4 liter 25% og 2 nye hjul. Så presterte jeg å ødelegge enda en felg. Heldigvis var det en av de gamle.

Etter å ha satt på det ene hjulet jeg hadde igjen, så klarte jeg jaggu å rive istykker hjulopphenget, demper og felgen foran på høyre side der jeg nettopp hadde skiftet.

Det skulle vært lover mot å kjøre så dårlig. :hrm:

 

Red.: Helv...! Der tok jeg likegodt en demper på Savagen også. I tillegg er det noe muffens med gearboksen.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Jeg derimot har endelig fått tak i 17mm HEX-adaptere til Rustleren og har nå fått montert racing slicks (belted tires) foran og bak. :D Endelig dekk som ikke utvider seg i høy fart. Nå kan jeg endelig kjøre fort uten at den flyr.

 

Har også fått 3.5Turns Novak Velociti-motor (620 watt) i 4-Tec'n. Går som et lyn. :)

post-18544-1240080111_thumb.jpg

post-18544-1240080148_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Yippi, har hatt mine første vellykkede forsøk med invertert hovring med helikopter i dag og klarer opp/ned flyging i lengere perioder.

Men medaljen har en bakside, man blir fort bråkjekk med stikkene og for min del smalt heliet i grusen så hardt som det aldri før har gjort.

700 kroner i deler fattigere plus et kraftig innhugg i delelageret mitt for å få 450en i lufta igjen.

Lenke til kommentar

Hallo, styreservoen i nitro-bilen min har begynt å rape/hakke (billig plast servo) så tipper den er ferdig snart.

Så i stedet for å kjøpe en lik som sikkert ikke holder lenge enn denne, så lurer jeg på om det finnes en billig servo som holder? En med metal-tannhjul? Får jeg en som holder til 200kr?

Tror den som står i nå drar ca 3kg på 6v.

 

 

Noen?

post-42742-1240108277_thumb.jpg

Endret av Einar'n
Lenke til kommentar

MEGET bra servo til uslåelig pris: HD 9110MG

Grei og sterk servo som er latterlig billig: HXT

 

Begge disse er vel eeeeeegentlig flyservoer, men burde funke helt flott i en bil også.

 

Bestiller du med "EMS"-frakt har du servoen på under en uke, og handler du for mindre enn 200 norske penger slipper du toll/mva (du velger selv hvor mange % av egentlig verdi hobbycity skal føre opp på pakken din, men det er ikke lov til å oppfordre til slikt her inne, samt at varene dine kan bli sendt tilbake hvis du jukser med dette).

Endret av Kamikazesmurf
Lenke til kommentar
Servoer med metalldrev vil hjelpe men en servosaver til styreservoen vil også hjelpe på for så lenge det er direkte link mellom servo og forhjul vil servoen få mange slag som gir den et hardt liv.

Har du link til en slik? Finner ikke noe på hobbycity.com jeg :hmm:

 

Edit:

Bestilte 2 "HXT 10kg Servo (metal gear) 55g" sevoer jeg og en "HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro" servo pluss extra gir til micro servoen 195kr inkludert frakt (10-30) dager.

Endret av Einar'n
Lenke til kommentar

Vet ikke hvor du finner servo saver på hobbycity men på elefun har de forskjellige typer.

http://www.elefun.no/elefun4/aspx/sokeresu...d=servo%20saver

 

Som en liten digresjon så kommer jeg til å gå over til metallservoer på heliet mitt.

Den overnevnte krasjen laget moras i 2 av spektrum servoene mine og det var ikke bare ett drev som røyk heller.

I den ene røyk så mange som 4 drev som er intet mindre en fantastisk samt med den andre så fikk jeg trøbbel med at et avdrevene kom i klem når det hele skulle sammen igjen.

Fikk ikke løst problemet heller så endte med å flytte alt av drev over i en annen servokasse jeg hadde liggende.

For å si den sånn, dette gidder jeg ikke så det blir 3 nye Align DS410 servoer på neste bestilling fra Elefun.

Ikke at dette er fullt metalldrevete servoer men de er billige og man får kjøpt løse metalldrev til de.

Cirka halve prisen av tilsvarende Hitec servoer er de også.

Lenke til kommentar
Så lenge du gidder å vente en hel måned på varene dine, sikkert et bra valg. De hxt900servoene er helt geniale små dingser, men ser ikke for meg at de overlever spesielt lenge i en bil annet enn som gass/brems-servo.

På diverse andre butikker jeg har bestilt fra via utlandet så har pakkene kommet fram på ca 8 - 10 dager med denne frakten. Billig var det også ;)

Lenke til kommentar

Har et HoneyBee CP2, 2-3 uker gammelt og relativt lite kræsjet, men har bytte to rotorblader. Nå når jeg skulle prøve det etter en stund fungerer ikke halerotoren, den spinner ikke. Noen som vet hva dette kan være? Har prøvd å sjekke ledninger og sånt, men det hjelper ikke.

Lenke til kommentar

Kan motoren ruste om man ikke kjører etterbehandlingsspray i den etter man har kjørt? Jeg glemte det sist jeg kjørte, og etter 2 uker var det rustet inni den. Men den har stått i 5-6 år uten at den ble etterbehandlet etter siste tur, og likevel startet den og gikk smurt etter noen finjusteringer, så den må ha fått noe den ikke likte.

 

Jaja... I dag klarte jeg å skru pluggen inn skjevt slik at gjengene på motoren ble ødelagte og jeg fant metallspon i pluggen. Flink jeg er! :realmad:

 

Går det an å kjøpe ny sånn sylinder-ting og fikse den? Vurderer uansett å selge bilen og gå for elektro. De starter i det minste alltid. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...