sedsberg Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Kontinuerlig effekt på RC-motorer er sjeldent det motoren faktisk kan yte uendelig. Min motor er oppgitt til 890watt kontinuerlig. Men det er "kun" i 6 minutter. Selv har jeg kjørt den på flere tusen watt i kortere perioder. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Har du noe anelse hvor lenge "kontinuerlig" er beregnet til da? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Vil tro det varierer fra produsent til produsent. Er som sagt 6 minutter på Novak. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Dumme meg tengte ikke på omgivelsene. Det er en stor vesensforskjell på hva vi bruker motorene til. Din motor står montert inni et bilkarroseri mens min står åpent montert i ramma på et helikopter som gir den god kjøling hele tiden. Omegivelsestemperaturen bestemmer nok også hvor lang den kontinuerlige tiden blir. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Og der kom jeg i skade for å bestille GTB Velociti 3.5R (3.5 turns, 700-ognoe watt, 82000rpm) til Traxxas 4tec-en. Er litt usikker på om jeg tok litt hardt i. Lenke til kommentar
Gjest member-97590 Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Visst noen er intressert i litt RC-prat her inne, stikk innom #rchobby @quakenet på IRC. For dere som ikkje veit kva IRC er, er det et slags chattecommunity med uendelig mange forskjellige kanaler, der #rchobby er en av de. Kan skaffe dere en IRC-klient her. Trenger sårt flere folk der inne! Lenke til kommentar
xzibiz Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Trenger litt hjelp med min savage 25. Den har stått i deler siden i fjor sommer. Grunnet den var litt ødelakt. Den rusa seg bare, var noe i girkassen som var ødelakt etter et litt for kraftig krasj. I dag kjøpte eg delene som var ødelakt, pluss ny servo. Monterte alt opp., men styringa vil ikkje virke. Når eg skrur på strømmen på bilen, svinger den eine veien. Tar eg strømmen og skrur den på igjen svinger den andre veien. Uansett ka eg gjer med fjernkontrollen skjer det ingen ting. Har prøvd å bytte batterier og alt, men likt. Gassen virker heilt fint. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. mars 2009 Del Skrevet 29. mars 2009 Minner om retningslinjenes punkt 10, som blant annet sier dette om korte meningsløse innlegg: Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's. Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. (Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.) Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Hallo, lurer på og kjøpe en nitro bil, men hvor i Trondheim kan jeg få skaffet nitro drivstoff? Bor i ingenmannsland så Tr.Heim blir nermeste by. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Smallsize i prinsens gate og Kyosho butikken i fjordgata ville jeg ha satset på. Begge butikkene selger båter/biler/fly og heli som går på nitro. Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Smallsize i prinsens gate og Kyosho butikken i fjordgata ville jeg ha satset på.Begge butikkene selger båter/biler/fly og heli som går på nitro. Ok, takk for det Er det noen spessiel nitro fuel jeg bør kjøpe? Tenker på blandingsforhold mellom olje osv. Kan feil type kan skade motoren? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 blandingsforhold varierer litt fra bil til bil da, hør med de på Smallsize ang hva du bør kjøpe, jeg vet at de har ganske god peiling på RC Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Du kan bestille nitro på nett også, f.eks. hos www.elefun.no. Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Du kan bestille nitro på nett også, f.eks. hos www.elefun.no. Sender de kun 4x pakker? Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Ser ut som du lærer den harde veien at komboen børsteløs motor og lipo er kraftigere en nitro. Det er iallefall kraftig Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 5. april 2009 Del Skrevet 5. april 2009 Kan noen ta en titt HER, jeg trenger litt hjelp med kjøp av RC bil. Lenke til kommentar
Jangi91 Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Heisann. Har begynt å snuse litt på R/C bil. Men har absolut ikke peiling på hva som er bra. Elektro? nitro? benis? hva anbefales til en ny begynner. Siden jeg ikke er helt sikker på om dette er noe for meg vil jeg helst prøve noe lit billigere først. Tror dere noe sånt noe kunne vært en ide? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Elektrisk børste: Enkelt, billig, kort kjøretid men rimelige batterier. Nitro: Ganske enkelt, ganske billig, går veldig bra i forhold til prisen og man kan kjøre lenge siden det tar kortere tid å fylle nitro enn å lade et batteri. Elektrisk børsteløs: Dyrt, lengre kjøretid enn elektrisk børstemotorer, det sprekeste du får tak i, men tar tid å lade batteriene. Skal du ha flere batterier blir det fort VELDIG dyrt! Bensin: Stooore biler! (Type 1:6, 1:5 o.l.) Sånn grovt sett. Lenke til kommentar
Jangi91 Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Ok tusen takk for raskt svar. Så langt ser det mest fristende ut på nitro bil. Men tror dere det er mulig å fa tak i en hel pakke med "alt" man trenger for å kjøre til ca 3000? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Alle typer driftsystemer har sine egne ting å ta hensyn til. På el har man stort sett batteriene som må taes ekstra godt vare på for ikke å ødelegge de. Bensin er vel sånnsett det enkleste ettersom man nå snakker om 2 takts motorer med forgasser og tenning. De kommer selvsagt med sine egne problemer som radiostøy og vibrasjoner. Med nitro har man kranglete motorer og bittesmå forgassere som må justeres ofte. For bil er sikkert dette ikke så nøye ettersom motorstopp ikke medfører krasj sammenlignet med de som holder på oppe i lufta. Bare sånn for å ha luftet det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå