Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dumme meg tengte ikke på omgivelsene.

Det er en stor vesensforskjell på hva vi bruker motorene til.

Din motor står montert inni et bilkarroseri mens min står åpent montert i ramma på et helikopter som gir den god kjøling hele tiden.

Omegivelsestemperaturen bestemmer nok også hvor lang den kontinuerlige tiden blir.

Lenke til kommentar
Gjest member-97590

Visst noen er intressert i litt RC-prat her inne, stikk innom #rchobby @quakenet på IRC.

For dere som ikkje veit kva IRC er, er det et slags chattecommunity med uendelig mange forskjellige kanaler, der #rchobby er en av de.

 

Kan skaffe dere en IRC-klient her.

 

Trenger sårt flere folk der inne!

Lenke til kommentar

Trenger litt hjelp med min savage 25.

Den har stått i deler siden i fjor sommer. Grunnet den var litt ødelakt. Den rusa seg bare, var noe i girkassen som var ødelakt etter et litt for kraftig krasj.

 

I dag kjøpte eg delene som var ødelakt, pluss ny servo.

 

Monterte alt opp., men styringa vil ikkje virke.

Når eg skrur på strømmen på bilen, svinger den eine veien. Tar eg strømmen og skrur den på igjen svinger den andre veien. Uansett ka eg gjer med fjernkontrollen skjer det ingen ting. Har prøvd å bytte batterier og alt, men likt. Gassen virker heilt fint.

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blant annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar
Smallsize i prinsens gate og Kyosho butikken i fjordgata ville jeg ha satset på.

Begge butikkene selger båter/biler/fly og heli som går på nitro.

Ok, takk for det :yes:

Er det noen spessiel nitro fuel jeg bør kjøpe?

Tenker på blandingsforhold mellom olje osv. Kan feil type kan skade motoren?

Lenke til kommentar

Heisann. Har begynt å snuse litt på R/C bil. Men har absolut ikke peiling på hva som er bra. Elektro? nitro? benis? hva anbefales til en ny begynner.

Siden jeg ikke er helt sikker på om dette er noe for meg vil jeg helst prøve noe lit billigere først.

Tror dere noe sånt noe kunne vært en ide?

Lenke til kommentar

Elektrisk børste: Enkelt, billig, kort kjøretid men rimelige batterier.

Nitro: Ganske enkelt, ganske billig, går veldig bra i forhold til prisen og man kan kjøre lenge siden det tar kortere tid å fylle nitro enn å lade et batteri.

Elektrisk børsteløs: Dyrt, lengre kjøretid enn elektrisk børstemotorer, det sprekeste du får tak i, men tar tid å lade batteriene. Skal du ha flere batterier blir det fort VELDIG dyrt!

Bensin: Stooore biler! (Type 1:6, 1:5 o.l.)

 

Sånn grovt sett.

Lenke til kommentar

Alle typer driftsystemer har sine egne ting å ta hensyn til.

På el har man stort sett batteriene som må taes ekstra godt vare på for ikke å ødelegge de.

Bensin er vel sånnsett det enkleste ettersom man nå snakker om 2 takts motorer med forgasser og tenning.

De kommer selvsagt med sine egne problemer som radiostøy og vibrasjoner.

Med nitro har man kranglete motorer og bittesmå forgassere som må justeres ofte.

For bil er sikkert dette ikke så nøye ettersom motorstopp ikke medfører krasj sammenlignet med de som holder på oppe i lufta.

 

Bare sånn for å ha luftet det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...