Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser sånn ut. Men etter specs skal motoren min være en god del svakere enn traxxas' 3.3-motor. Eneste jeg vet ikke hva motoren min gir i bursts. Antageligvis mye siden jeg har lest av opp til ca. 400Amp fra regulatoren. Stemmer det og batteriet holder spenninga blir det 5920 watt.(14,8*400=5920) Motoren er oppgitt til å tåle 890watt kontinuerlig i 6 minutter.

Lenke til kommentar
Jeg satset på at drivverket til Nitro-Revo 3.3 (samme som i T-MAXX og E-MAXX) skulle tåle den børsteløse elektromotoren. Men der tok jeg jaggu feil. :( Nå røyk differensialen.

 

Ser ut som jeg må prøve å bruke slipper-clutchen og heller leve med å måtte stramme den hvert minutt.

 

Du har vel ikke noen filmsnutter av det farlige beistet vel? :dribble:

 

______________________

N-n- nå er jeg sjokka!!! :scared:

orginalt er 180Amp på gass og rev. og på brems er på 360Amp

Endret av Deppss
Lenke til kommentar
Er i utgangspunktet elimineringsmetoden man må bruke.

Som du selv nevner, motoren går, og overfører kraft til girene, så er det bare å se videre, kommer det kraft til diffene, eller er det et problem imellom diff og gir.

 

 

Fikk bilen i dag og fant ut at både fremre diff og tannhjulet som går fra girene og ned til den boksen som deler drivverket til fremre og bakre diff var ødelagt, diffen var knust innvendig etter hard kjøring og tannhjulet satt fast i boksen, så det så ut som det var lim imellom den og ramma på boksen. Tok en svensk en og kobla framdekkene ut av diffen, så nå går det an å kjøre med bare bakhjuls drift inntil videre. Skal dra med eieren av bilen og se etter ny diff til bilen i min lokale hobby butikk.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Var ute og prøvde å få start på bilen i dag. Denne gangen fikk jeg start uten at den stoppa etter ett sekund, men likevel lite moro.. Må noe justeringer til.

 

Det ene var at jeg måtte åpne idle-nåla dobbelt så mye før jeg fikk start. Det andre var at jeg nærmest måtte drukne motoren i fuel for å få start. Sikkert fordi den var kald. Får se på det en annen gang.

 

Jeg skulle hatt bil (sånn stor man sitter i) ><

 

Noen i Tønsberg/Vestfold-området som kjører fuel? :p

Lenke til kommentar

Hehe... Jeg har fått problemer med E-Maxx'en igjen jeg... xD

Jeg starta med lunka batterier, kjørte i vel... 15 min. så lukta jeg noe som kunne være litt svidd, ga f*** i det og kjørte et par minutter til. Jeg gikk in fordi det begynte å regne... Da jeg fjerna karosseriet så hørte jeg det putra! Det var venstre batteriet. Plasten og det rundt batteriet hadde begynt å smelte... :hm:

 

Noen som har svar på det?

post-181245-1237736103_thumb.jpg

post-181245-1237736233_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Overbelastet eller at du har kjørt batteriet "for tomt".

 

Var ute og testet toppfarta på Rustleren etter noen mindre modifikasjoner. Fikk ny pers rekord på 96km/t. Har kreftene til å komme mye høyere men på 96km/t letter den. :( Og får ikke tak i gode nok dekk/felger som passer foran.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar
Overbelastet eller at du har kjørt batteriet "for tomt".

 

Det må være at den ene cellen er gåen, sjekka spenninga på batteriene og det med slitne cella har ca. 7,99 volt, og det andre er det 9,15 eller noe rundt der....

Faren min tror det er fordi det er fuktighet inni batteriet.

(Han er elektriker)

Lenke til kommentar

Jeg oppfattet det som at han mente at 71km/t slo de fleste nitro bilene. Kan godt være at emaxx slår det meste på optimale forhold osv (ergo raskere enn ditt run), så om jeg oppfattet posten feil, får det stå som et nytt eksempel på at folk missoppfatter og dermed gir "feil" svar tilbake.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe nye hjul til alle fire hjørner av bilen. Det var vist flere av dem som var ubalanserte. Noen anbefalinger? Har lyst til å sette på 1:8 Buggy hjul, ettersom de har praktisk talt samme diameter. Problemer blir å finne hubs som passer. på akslingene, og 1:8-hjul. Ytre diameter på på hub-ene til 1:8 buggy er vel 14mm, men innvendig må de være 3,5mm eller deromkring.

 

Alternativt kunne kanskje disse fungert: hjul bak; hjul foran

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Anaconda dekka (de du linka til) er veldig gode dekk på asfalt! Har disse selv. De er dog omtrent ubrukelige over ca. 90km/t.

 

Edit: Leter selv etter 1:8 buggy-felger/dekk som passer på originalakslingene til Rustler (stampede/bandig/slash/etc).

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...