Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Nå har jeg rota litt i bilen... Jeg tok motorene ut av motorfeste, testa de littegrann... når jeg hadde litt eller noe rpm og slapp gassen så skurra den høyre motoren no J*****!!!!

Skurringen kommer høyst sannsynlig av glidelagrene. De må smøres.

 

Og hvor finner jeg de da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som har et forslag for å lage diff. sperre?

 

Jeg fant dette på TRAXXAS.com

 

Center Differential for E-Revo and E-Maxx

The new Traxxas center differential for E-Revo and E-Maxx independently transfers power from the transmission to the front and rear differentials for smooth power delivery. This is the perfect solution for putting power to the ground in rough conditions and maximizing corner speed. The center differential is sealed, and can be adjusted by using different fluid viscosities for specific driving conditions. The Traxxas center differential drops directly into the E-Revo’s and E-Maxx’s gearbox, and is sold fully assembled and filled with 100K wt. silicone fluid.

 

Hvis jeg ikke har feil, så har jeg skjønt at diff'en er fylt med ojle...

Endret av Deppss
Lenke til kommentar
Kan virke sånn og var jeg deg ville jeg funnet den seigeste og mest tyktflytende oljen som lot seg skaffe og fylt den med for det er trist med 4 hjulstrekk og så står bilen der og spinner på ett hjul.

 

Ja, det er trist... Tok å stiva opp bakenden for noen dager siden, og da spant den på 3 hjul... xD

Før så spant bare de innerste hjula.

Men... jeg fant noe som gjør at jeg slipper det olje... g-g-greiene.................

 

5381X-spool-LG.jpg

 

Nå ble jeg usikker....

Endret av Deppss
Lenke til kommentar

Senterdifferensial er jo ikke noe særlig hvis man kjører i terreng. Mister forhjula grepet så spinner de jo bare mens bakhjula nesten ikke får kraft. Tror heller den er beregna på baner hvor man holder litt fart, for at ikke fronten skal løfte seg hele tida.

Lenke til kommentar

Senterdifferensialer gjør i praksis at bilen trekker på kun ett hjul i terreng, og er som sedsberg sier beregnet på baner. Det gjør bilen mer stabil og kontrollerbar.

 

Skal man virkelig kjøre terreng, kan man blokkere alle diffene på bilen, da skal du se fremkommelighet kan jeg love deg :)

 

Den gamle Tamiya Bruiser hadde forresten ingen differensialer, bare frihjulsnav foran.

Lenke til kommentar

Dette er et forum som tar for seg det meste, etter din holdning, kan det like gjerne stenges, da det finnes egne forum som spesialiserer seg på alt av emner her inne.

 

Om du ikke liker at vi diskuterer RC her inne, så trenger du strengt tatt ikke delta.

Lenke til kommentar

Hehe... sant nok. Jeg kjøper ikke deler for de er ødelagt xD

Skal kjøpe alutårnet ganske snart da... og da tenkte jeg at jeg kan kjøpe wheelie bar i tilleg, men siden den er så treg i akselerasjonen så er det ikke vits... :cry:

 

Hvor mye koster den greia da?

Endret av Deppss
Lenke til kommentar

Tror jeg gav $24+frakt fra USA pér dempertårn. Litt penger, men jeg har nok allerede spart det inn flere ganger. :p

 

Testa forresten farta på Rustleren med GPS og kom fram til akkurat det samme som da jeg målte med kamera og matematikk. 95km/t. Fortere enn det så flyr den. Fikk forresten 72km/t på E-MAXXen.

Lenke til kommentar

OFFF.... Det er en god slant det der... Får vel skjekke om nær miløjet har en sak...

Orginal delen koster $ 5.00 (en god del forskjell)

 

3922A Chassis, E-Maxx (long wheelbase).................................................... $20.00

Snakker om syke priser! :rofl:

Endret av Deppss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...