Deppss Skrevet 12. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2009 Nå har jeg rota litt i bilen... Jeg tok motorene ut av motorfeste, testa de littegrann... når jeg hadde litt eller noe rpm og slapp gassen så skurra den høyre motoren no J*****!!!! Skurringen kommer høyst sannsynlig av glidelagrene. De må smøres. Og hvor finner jeg de da? Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 12. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2009 (endret) På motoren(e). Ett lager i hver ende av motoren. Red.: Glemte å si det, men pent Rustler-karosseri, sedsberg. :] Endret 12. mars 2009 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 14. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2009 (endret) Er det noen som har et forslag for å lage diff. sperre? Jeg fant dette på TRAXXAS.com Center Differential for E-Revo and E-Maxx The new Traxxas center differential for E-Revo and E-Maxx independently transfers power from the transmission to the front and rear differentials for smooth power delivery. This is the perfect solution for putting power to the ground in rough conditions and maximizing corner speed. The center differential is sealed, and can be adjusted by using different fluid viscosities for specific driving conditions. The Traxxas center differential drops directly into the E-Revo’s and E-Maxx’s gearbox, and is sold fully assembled and filled with 100K wt. silicone fluid. Hvis jeg ikke har feil, så har jeg skjønt at diff'en er fylt med ojle... Endret 14. mars 2009 av Deppss Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 14. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2009 Kan virke sånn og var jeg deg ville jeg funnet den seigeste og mest tyktflytende oljen som lot seg skaffe og fylt den med for det er trist med 4 hjulstrekk og så står bilen der og spinner på ett hjul. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 14. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2009 (endret) Kan virke sånn og var jeg deg ville jeg funnet den seigeste og mest tyktflytende oljen som lot seg skaffe og fylt den med for det er trist med 4 hjulstrekk og så står bilen der og spinner på ett hjul. Ja, det er trist... Tok å stiva opp bakenden for noen dager siden, og da spant den på 3 hjul... xD Før så spant bare de innerste hjula. Men... jeg fant noe som gjør at jeg slipper det olje... g-g-greiene................. Nå ble jeg usikker.... Endret 14. mars 2009 av Deppss Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2009 Senterdifferensial er jo ikke noe særlig hvis man kjører i terreng. Mister forhjula grepet så spinner de jo bare mens bakhjula nesten ikke får kraft. Tror heller den er beregna på baner hvor man holder litt fart, for at ikke fronten skal løfte seg hele tida. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 14. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2009 Senterdifferensialer gjør i praksis at bilen trekker på kun ett hjul i terreng, og er som sedsberg sier beregnet på baner. Det gjør bilen mer stabil og kontrollerbar. Skal man virkelig kjøre terreng, kan man blokkere alle diffene på bilen, da skal du se fremkommelighet kan jeg love deg Den gamle Tamiya Bruiser hadde forresten ingen differensialer, bare frihjulsnav foran. Lenke til kommentar
datafreak15 Skrevet 14. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2009 hei har et spørsmål angående min savage x. hvordan skal jeg koble opp lys på bilen? tenker på bremselys og kjørelys. Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 15. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2009 Kjørelys kobles på av/på-bryteren (evt igjennom en motstand). Bremselys kobles som kjørelysa, bare igjennom en bryter som du monterer ved servoen slik at den "slår inn" når servoen bremser. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2009 Været er flott! Og jeg kjøper en ny 4Tec. Hva skjer så? Søppelvær! Lenke til kommentar
evn Skrevet 15. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2009 hørt om www.radiostyrt.no kanskje?? hva er vitsen med å diskutere her, når det finnes nordens største rc-forum!?!? Lenke til kommentar
lain Skrevet 15. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2009 Dette er et forum som tar for seg det meste, etter din holdning, kan det like gjerne stenges, da det finnes egne forum som spesialiserer seg på alt av emner her inne. Om du ikke liker at vi diskuterer RC her inne, så trenger du strengt tatt ikke delta. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 15. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2009 (endret) Da ble det full stopp med kjøringa... xD Bilde 1: Sånn skal det være Bilde 2: Sånn skal det ikke være Endret 15. mars 2009 av Deppss Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 15. mars 2009 Aluminiumsdempertårn er en grei investering. Jeg bestilte de med en gang jeg fikk E-MAXXen. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 16. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Hehe... sant nok. Jeg kjøper ikke deler for de er ødelagt xD Skal kjøpe alutårnet ganske snart da... og da tenkte jeg at jeg kan kjøpe wheelie bar i tilleg, men siden den er så treg i akselerasjonen så er det ikke vits... Hvor mye koster den greia da? Endret 16. mars 2009 av Deppss Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2009 Tror jeg gav $24+frakt fra USA pér dempertårn. Litt penger, men jeg har nok allerede spart det inn flere ganger. Testa forresten farta på Rustleren med GPS og kom fram til akkurat det samme som da jeg målte med kamera og matematikk. 95km/t. Fortere enn det så flyr den. Fikk forresten 72km/t på E-MAXXen. Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 16. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) OFFF.... Det er en god slant det der... Får vel skjekke om nær miløjet har en sak... Orginal delen koster $ 5.00 (en god del forskjell) 3922A Chassis, E-Maxx (long wheelbase).................................................... $20.00 Snakker om syke priser! Endret 16. mars 2009 av Deppss Lenke til kommentar
jop91 Skrevet 16. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Kjøp heller rpm dempertårn http://www.rpmrcproducts.com/ Tower hobbies har de. Endret 16. mars 2009 av jop91 Lenke til kommentar
Deppss Skrevet 16. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2009 Jeg gidder ikke å bestille deler fra andre siden av verden. Lenke til kommentar
theGunner76 Skrevet 18. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2009 noen som vet noe om denne? http://www.umo.no/hbx-racing-110-truggy-p-324.html nybegynner... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå