Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Delene du må ut med når du prøver å flytte ting som lyktestolper osv er verre :p

Snakker du av personlig erfaring nå, eller? :p

 

 

Edit: i min bok er det verdt hver krone, da man slipper å vente på batteri som skal lades (om man ikke har en liten mengde av disse) og kan kjøre i timesvis.

Dette er ikke lengre et verdig argument i min bok da jeg kjører bilene mine så hardt at jeg ikke får kjørt mer enn 1 time uansett. :p

Lyden og lukten, derimot; lite som slår det. Bare det å få start på motoren føles herlig (ikke nødvendigvis fordi det tar lang tid, nei).

Lenke til kommentar

løp å kjøp RB C6 motor og startboks. løser alle problemer. har C6-en i en inferno (sport) nå, sugen bil så må kjøpe nytt chassi snart:P bilen å motoren går som en klokke og fort som f...

 

men har problemer elektronikken. failsafen på th-servoen slår seg på hele tiden selv om d er helt nye batteri.

noen som vet ka dette kan være? kulde eller noe?

 

rb_c6bb.gif

Lenke til kommentar
Delene du må ut med når du prøver å flytte ting som lyktestolper osv er verre :p

Snakker du av personlig erfaring nå, eller? :p

 

 

Edit: i min bok er det verdt hver krone, da man slipper å vente på batteri som skal lades (om man ikke har en liten mengde av disse) og kan kjøre i timesvis.

Dette er ikke lengre et verdig argument i min bok da jeg kjører bilene mine så hardt at jeg ikke får kjørt mer enn 1 time uansett. :p

Lyden og lukten, derimot; lite som slår det. Bare det å få start på motoren føles herlig (ikke nødvendigvis fordi det tar lang tid, nei).

 

Sant, lyden er nice. Og brodern har prøvd å flytte større objekter, jeg har egentlig vært ufattelig heldig sånn til nå ^^

Lenke til kommentar

Du får ønske bror din lykke til videre. :p

 

I dag fikk jeg KP-batteriet mitt på 11,1 volt, 5000mah i posten. Selvsagt passet ikke balansekontakten. Jeg ladet det likevel, men ikke helt til tops. Fikk kjørt ganske lenge, og det gikk styggfort! Det kunne sikkert gått fortere hvis jeg hadde hatt høyere kapasitet på batteriet. Men når det er sagt; Slash er ikke bilen for høye hastigheter.

Lenke til kommentar

Da fikk jeg endelig surra meg til å få lakkert det nye karosseriet samt reparert Rustleren så den er klar for kjøring igjen! Fant ut at et av gira var av aluminium selv om det stod at det var stål der jeg kjøpte det. Men nå er det også byttet til ekte, herda stål.

 

Satser på rundt 105km/t i første omgang selv om ca. 120km/t er "målet". :p

post-18544-1236459253_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Var ute og prøvde å få liv i bilen igjen. Guess what? It didn't start ><

 

Det er et par skruer på forgasseren. Den ene (hovedskruen) stikker litt ut, mens den andre (tomgangskrue) sitter inni. Kan man "kjenne" på motoren om skruene er bra eller dårlig justert når man drar?

 

Vet noen om pluggen tåler det om man kjører 2 batterier (2,4-3V) inn på den? Er like før jeg får lyst til å gjøre det, for virker som den gløder litt dårlig ute i kulda. :p

Lenke til kommentar
Var ute og prøvde å få liv i bilen igjen. Guess what? It didn't start ><

 

Det er et par skruer på forgasseren. Den ene (hovedskruen) stikker litt ut, mens den andre (tomgangskrue) sitter inni. Kan man "kjenne" på motoren om skruene er bra eller dårlig justert når man drar?

 

Vet noen om pluggen tåler det om man kjører 2 batterier (2,4-3V) inn på den? Er like før jeg får lyst til å gjøre det, for virker som den gløder litt dårlig ute i kulda. :p

 

 

d høres ut som du bør skaffe deg en varmere plugg. tror ikke det hjelper med mere volt. bare større sansynlighet for at pluggen går t h... .

 

hvis det er når du drar i snorstarten du mener er det vell vanskelig og høre noe. og store justeringer på motoren er det ikke lurt å gjøre når motoren er kald. da bør du heller prøve å få start me ny, varmere, plugg og justere når du har kjørt en stund.

 

hovednåla stiller du hvor mye fuel som kommer inn i motoren. jo mere "urent" og eksos det kommer ut av motoren betyr det at den får mye fuel. går motoren rent og lite eller ingen eksos får motoren lite fuel. motoren skal ALDRI gå helt rent. da blir den alt for varm og slites fortere.

 

tomgangsnåla skal stilles veldig lite av gangen. når motoren er varm hører du om den har for høy tomgang og om den holder jevn tomgang, så stiller man alt ettersom "symtomene".

 

motorne er ikke like og må stilles forskjellig. og noen kan være mer vrange enn andre. noen er rett og slett laget i et matriale som ikke tåler tempraturen og blir alt for varm og stopper. i disse tilfellen kan man prøve en fuel som inneholder mere olje. det funket på en motor jeg hadde tildigere. jeg brukte en fuel som traxxas produserte for monstertrucker. den ble ikke helt bra, men den ble ikke fult som varm. (i disse tilfellene må man også kjøre bilen mere urent, mere fuel)

Lenke til kommentar

Testa EMAXX'n litt i dag i snø og på søkkblaut føre. Fikk også målt den til 71,5km/t med GPS. Dog med ganske liten dreving. Ingen problemer med overoppheting. At motor og regulator ble konstant dusja i kaldt vann og snø kan ha hatt noe å si. :p

 

Intel-boxed-vifte.

post-18544-1236561777_thumb.jpg

 

Enkelt motorfeste.

post-18544-1236561832_thumb.jpg

 

Etter en tur i snøslapset.

post-18544-1236561799_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Den ser ikke mye orginal ut... har du fiksa'n eller?

Min? Har bytta absolutt alt av elektronikk (bl.a. børsteløs motor), samt alu-chassis, montert førstegir, stålakslinger og schwære hjul.

 

 

Det er vel en sånn E-MAXX som jeg har?

<<<---

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...